Odsouzený

Odsouzený

Anotace: Krátké vyprávění muže jdoucího na smrt.

Kráčel jsem bos za zvuku bubnů. Bylo jaro, teplo, i když země byla ještě studená. Na nohách mě lechtala stébla čerstvé, až nezemsky zelené trávy a při každém kroku jsem cítil vlahou měkkou hlínu. V jarním vzduchu se vznášela vůně vody připomínající noční déšť.
Chlácholivý dotyk země vystřídala tvrdá dřevěná prkna. První schod, druhý, třetí. V ten moment jsem stanul na úplném vršku kopečku za městem. Prohlédl jsem si kata i oprátku důležitě visící kousek od mé hlavy. Bylo by marné se o něco pokoušet, dav stojící okolo by jistě ochotně vypomohl právu, jen aby nepřišel o podívanou.
“Za zabití rychtáře Johanna Hoffmanna byl Erich Krieger odsouzen k smrti oběšením.” Vykřikl soudní posel.
Mohl bych se snažit prokázat svou nevinnu, ale stejně by z toho bylo akorát přiznání. Ač jsem vinen, mé svědomí je čisté. Hoffmann mi nechal upálit manželku jako čarodějnici, jen pro svůj rozmar. Snažil se jí dostat pod sukně, ale odmítala ho. Musel jsem přihlížet, jak má žena hoří! Jak křičí mé jméno! Jak prosí o pomoc a sledovat, jak pomalu umírá! Nemohl jsem nic dělat...
Zbýval mi poslední stupínek. Vystoupil jsem na něj.Lehký větřík mě polechtal na tváři. Stál jsem pevně, beze strachu. Konečně opustím tenhle krutý svět, tuto lidem nepříznivou dobu. Kat mi pomalu navlékl tu smrtící ohlávku. Dobrý den na smrt.
Potichu jsem počal odříkávat: „Otče náš, jenž jsi na nebesích, posvěť se jméno tvé, přijď král….“
Autor Vanvett, 22.03.2017
Přečteno 737x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Naprosto skvělé. Autentické. Drásající. Přitom klidně plynoucí. Spravedlnost vykonána. Ale co je to spravedlnost? Lze jí vůbec zde na světě dosáhnout?
Tleskám.

29.12.2017 00:39:00 | Kate3

To je jen ukázka že jo? Máš toho víc. Je to hodně dobré. Blahopřeji!

25.03.2017 22:14:58 | Petrlesna

Je to, jako ten film...Zelená míle..Potenciálně tvoříte...

22.03.2017 20:52:33 | Tvořilka Lenka

ach ne:-(((:-(( Tohle se v me mysli bude promitat asi dlouho.

22.03.2017 20:50:34 | Tvořilka Lenka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí