Hlídač Humhej a myslivost

Hlídač Humhej a myslivost

Ve svých sedmnácti(za týden mi bylo osmnáct)jsem v našem hlavním městě složil zkoušku z myslivosti a při poslední leči pasován na nimroda.

Poslední leč je veliká událost v řadách myslivců.Pozvánky poslané poštou-mobily nebyly-daly dohromady několik desítek nimrodů a honců.Večer v místním hostinci probíhal jako dokonalá vesnická tancovačka v režii myslivců.Na věšáku několik pušek,pod nimi pár loveckých psů.V kuchyni vládla Kamilka Kroužecká,která dokázala vytvořit nebeské menu v podobě svíčkové ze srnčího,zajíce na černo zvěřinového guláše,to vše s domácím knedlíkem.

Tam jsem potkal Humheje.

Po pětapadesáti letech už nevím,zda byl jako honec nebo chodil s flintou,ale každopádně přečníval nad ostatními.Jeho brunátný obličej vidím dodnes.Mohutná postava a medvědí tlapy-to byl Humhej.Hospodář mysliveckého spolku mi ho na dálku představil jako bývalého pražského kata.

Strýc i Humhej už nežijí ale vzpomínky jsou.

Autor rybář, 20.11.2021
Přečteno 261x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A dál? Chybí mi tady ta povídka. Bez ní je to dost o ničem.
A druhá věc, za tečkami a čárkami píšeme co? Mezeru. Poradí kantoři na základce, nebo třeba word. Takhle nahňácáno na sobě se to nedá pořádně číst.

21.11.2021 09:52:53 | Schíza

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí