Kouzelná Anna Boleynová

Kouzelná Anna Boleynová

Anotace: I. Příběh je naprosto smyšlený. Vypráví o Jindřichu VIII. a jeho lásce Anně Boleynové. Nejspíš bude na pokračování...

Drahá Anno,
velice ti děkuji za dopis, tak milý a upřímný. Jsem nevýslovně potěšena že matce je již lépe. Ani netušíš jak velký stesk po vás mě souží. Zde u dvora dny ubíhají velice pomalu. Bolí mě u srdce jen když si vzpomenu co jsem doma zanechala. Ale stěžovat si nemohu. Všeho se mi dostává v hojnosti. Dlouze jsem přemýšlela, a myslím že můj žal by zmírnila přítomnost mé milované sestry. Drahá Anno, přijeď za mnou. Pevně věřím že Jeho veličenstvo svolí mému přání když jsem nyní na výsluní královy přízně. Děkovala bych bohu mít po boku svou mladší sestřičku. Uvažuj o mém návrhu. Posílám pozdravy rodičům i přátelům.

S láskou Marie

,,Alberte.“ Ze dveří v temném koutu místnosti se vynořil starší velice pečlivě upravený sluha. ,,Ano má paní?“ Marie se poprvé na svého sloužícího podívala. ,,Odešlete prosím tento dopis na obvyklou adresu.“Albert přejel rukou hrstku svých bělavých vlasů a poté převzal psaní. Ruce jež dopis přebíraly byli oděné do dlouhých bílých rukavic. Pevné držení těla a hrdě vztyčená brada však nezakryli již lehce roztřesené ruce. ,,Jistě. Zařídím to.“ S lehkým pokynem hlavy potichu odešel. Marie si povzdychla. Všechno už jí bylo cizí. Světle růžová pohovka ve středu pokoje na které tolikrát sedávala byla najednou jako vyměněná. Dříve se jí při pohledu na jakýkoliv předmět v její blízkosti vybavovali společné chvíle strávené s králem. A teď? Všechno jí připadá jako by končilo. Stárne a tak jako upadá její krása pomalu upadá králův zájem o ní. Možná že Annin příjezd bude poslední čin a poté králův zájem naprosto ochabne. A poté už bude přebytečná jako všechny ty ostatní přestárlé ženy u dvora. Bude se cpát rumělkovými bonbóny a donekonečna vzdychat nad svým osudem. Anebo jí možná král umístí na nějaký šikovně ukrytý zámeček v lesích. Být navždy zapovězená to ona však nechtěla. Může se pokusit znovu krále svést. Pokud při tom ztratí svou veškerou čest, hrdost nebo sílu bude to jen malý pád níž než teď je. Ihned se posadila ke svému stolku s vykládaným zrcadlem a začala se připravovat. Musí obnovit svou veškerou krásu, alespoň na jednu noc. Cítila že má možnost ukázat té proradné Elizabeth že ona je stále ta krásná a vážená. V posledních dnech Ellis s králem flirtovala naprosto ohavným způsobem. Kam se poděla všechna ta elegance a nonšalantnost se kterou se dámy jejího postavení vyjadřovaly, oblékaly ale také žili. Byla ztracena v moři reforem a všemožných změn. Nestačila krok s novými pravidly módy a cítila se obzvláště v posledních dnech jako starý obraz na který každý hledí s úctou však bez veškerého zájmu a vášně. Za měsíc oslaví sedmadvacátý rok svého bytí a cítí že je to poslední možnost jak dosáhnout cíle. Jaký je však cíl to už netušila.

Sídlo Boleynových, starší koloniální stavba, bylo domovem dvou dívkám. Marii a Anně. I když je od sebe dělilo deset let byli naprosto nerozlučitelné. Žili jedna pro druhou a nezabránilo jim v tom ani to že obě v té době hovořily jinou řečí a bydleli v jiné zemi. Marii rodiče za svých mladých let hodlali držet v pevném režimu. Odmalička byla vedena ke kázní a úctě jelikož jí chtěl otec co nejdříve a co nejvýhodněji provdat a proto musel mít jistotu že dcerka bude poslušná a krotká. Marie byla velmi pobožná a celé své dětství prožila takřka v motlitbách a běžných domácích pracích. Její cílevědomost však nebyla tak veliká jako její sestry. Anna byla vzpurné a nezkrotné dítě. Slova zákaz nebo trest nebrala v potaz a ani matka ani otec jí nedokázali zkrotit na míru své sestry. Nezbylo jiné možnosti než poslat dceru do špičkového a vysoce vyhlášeného penzionátu ve Francii ,,Blanche astre“. Tam se Anna naučila velice dobře konverzovat v několika jazycích, dokázala počítat, psát a kreslit. Učila se o významných uměleckých dílech ale také byla postupně připravována pro manželský život. Když se o několik let později vracela domů bylo jí již šestnáct let a stala se z ní přenádherná dívka plná půvabu. Vždy byla trochu odlišná svému okolí. Měla dlouhé světlé vlasy které byli velice vzpurné. K tomu drobná světlomodrá očka. Na rozdíl od své sestry i matky měla Anna čistou atlasovou pokožku a tak její celkový vzhled připomínal spíše malou roztomilou Francouzsku nežli hrdou urostlou dívku z Anglie. Svou sestru viděla naposledy při svém odjezdu a jediné zprávy o ní byli že Marie byla nevýslovně poctěna a stala se dvorní dámou královny Kateřiny. Později také milenkou krále Jindřicha VIII. Anna jí její postavení vysoce přála ale také jí záviděla že ona mohla diskutovat s velmi vlivnými muži a využít k tomu svůj veškerý intelekt. Mohla zaujmout i krále a být vzorem všem ostatním damám co se týče všech módních trendů. Utvořit si postavení a mít vliv. O několik let později však zjistila že její názor byl velice zkreslený a že postavení ve kterém se octla ona ale i její sestra je především post milenky. Úctu od zbytku dvorních dam také čekat nemohla zato se mohla obávat která jí kdy zabodne nůž do zad když jí škaredě pomluví nebo se jí dokonce pokusí otrávit. A urození páni a vášnivé diskuze s nimi? To byl ten největší omyl ze všech. Vyšší šlechta se na dvorní dámy tvářila opovržlivě. Byli pro ně jako hloupé, naivní husičky bez názoru zato s viditelnými křivkami. Beztak však byli jako zakázané ovoce které pro ně nemělo smysl trhat jelikož trest by byl krutý. Když se pokusil sir Edward Stelears navázat tajný milostný vztah s Annou zaplatil zato životem.
Autor Charm-Writer, 04.05.2007
Přečteno 1030x
Tipy 2
Poslední tipující: Alex Foster
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jéé a teď jsem si všimla, že taky zbožňuješ Jane Austenovou, tak seš můj člověk :-)

03.08.2007 22:28:00 | Weixelbraunka

Milá Mery Mey, Tvé výtky, zda Anna Boylenová byla či nebyla blondnýnka považuju za nepodstatné a tak trochu nemístné. Na povídce to přece nic nemění. Škoda jen, že když se král Anny Boylenové nabažil, nechal ji stít hlavu. Můžeme vlastně děkovat tomu nahoře, že žijeme v dnešní době....Obdivuju lidi, kteří dokážou psát historické povídky a už vůbec z takovéhle těžké doby, smekám klobouk před těmi, ktěří se dokážou vcítit do myšlení, zvyků, prostě mentality tehdejších lidí. Mně se Tvá povídka líbila. Dávám jedničku a jen tak dál, milá autorko.

03.08.2007 22:26:00 | Weixelbraunka

Dobře, nemyslela jsem tím úplně že je Anna blondýna ale díky za kritiku. :-)

08.05.2007 20:07:00 | Charm-Writer

Je to hezky napsané, ale dost mi tam vadily dataily jako například to,že Anna je v tvé povídce modrooká blondýna.

07.05.2007 13:34:00 | Mary May

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí