Nejdelší čekání

Nejdelší čekání

Anotace: Je to o člověku, který jde před soud. O jeho pocitech, postřežích...

Čekání. To nejpodivnější čekání v mém životě. Sedím v křesle z kůže a přede mnou je skleněný stolek. Sedím tam sám, ale všude okolo mně pobíhají bíle odění lidé. Kteří vedou také mrtvé lidi.

Evokuje mne kyvadlo, které naráží na skleněnnou stěnu hodin. Po tísíci klepnutí přichází na řadu další člověk. Podle mého odhadu už mám za sebou dvousté klepnutí. Údery jsou od sebe ve velmi dlouhých odstupech, a tak mám pocit, že každý úder je jako rok. Nevím jak se zabavit, a tak používám metody, které používali vězňové v Stalinských vězeních. Už jsem si desetkrát spočítal všechny chlupy na ruce, udělal osm set kliků a počítal výběžky na kyvydlu. Opravdu nevím, co dělat. Snad spát. Ale z úcty k tomuto místu bych si to nedovolil. Prohlížím si svoje oblečení: jednoduchá čistá košile a bílé kalhoty. Mám pocit, že už je čas.
Tisící úder odbil.
Jdu před soud.
Před boží soud.
Autor 1984, 04.06.2007
Přečteno 403x
Tipy 2
Poslední tipující: Tendilë
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

myslim,ze je skoda ze poviedka s nazvom najdlhsie cakanie je taka kratka
myslim,ze za taky kratky cast nema toho velmi co povedat,na taky maly usek je toho dost dobreho,ale jej predlzenie by tomu urcite pomohlo

19.01.2009 19:49:00 | Terulienka

Myslim, že když už se povídka jmenuje Nejdelší čekání a pohráváš si tam s pojmy jako "desetkrát spočítat chlupy na ruce", "tisící odbití kyvadla"... zdlouhavost by tomu jen dodala jisté kouzlo. Napětí. Očekávání. A ten Boží soud v závěru by rezonoval úplně maximálně.
Zkusila bych to ještě trochu rozvést. Máš dvě možnosti - jednak se můžeš zaměřit na hrdinu a jeho vnitřní pocity, nebo naopak necháš čtenáře v napětí a detailně popíšeš všechno mimo hrdinu, tedy to bezčasé prostředí, v němž chudák sedí a čeká.
Každopádně to nepatří mezi nejhorší věci, které jsem tu kdy četla, spíš naopak.

14.08.2007 16:18:00 | Gina Rocca

Eylonway: Ty jsi na povídky taky dobrá (co dobrá, výborná). Delší... to je těžký, když je to moc dlouhý, tak se bojím, že by to mohlo být zdlouhavý. Jo a ty chyby... omlouvám se ale nemůžu za to že Palacký(?) mi zkomplikoval život

08.06.2007 19:55:00 | 1984

To souhlasím. Jako první díl by to mohlo být delší a sem tam se nějaká ta chybička objeví, ale já sem ve dvanácti psala nehorázný kraviny, když se koukam do minulosti. Tohle je opravdu hodně dobré...

08.06.2007 19:51:00 | Eylonwai

výborná (i vzhledem k věku). Piš dál...

06.06.2007 08:12:00 | Ksíkos

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí