Boží soud

Boží soud

Anotace: Navazuje to na 'Nejdelší čekání'.

Vstávám. Přichází ke mně člověk v bílém oděvu. Pozdravím ho úklonou. Pravděpodobně se tu tady všichni takto zdraví. Odpoví mi pouze krátkým pohybem hlavy. Vedle hodin jsou dveře. Ten člověk je otevře (kdo ví, jestli je to člověk). Vstupuji dovnitř. Jako právník si mohu dovolit, že boží soud se liší od těch pozemských oprvdu velmi.

Soudní síň je spíš velká kancelář. Má velmi vysoký strop. Uprostřed místnosti stojí velký stůl se třemi plošinami. U každé plošiny sedí jeden soudce. Ten na nejvyšší plošině pokyne rukou na mého dohližitele. Ten mu podává složku formátu A4. Každý soudce si pročte obsah složky. Uvědomuji si, že i tady je kyvadlo, ale jenom na pět set úderů. Údery už ovšem nejsou jako roky, ale jako staletí. Rozhlížím se po místnosti. Kyvadlové hodiny, skříň (co v ní může být?) a tabule. Písmo je nečitelné.Ale až nyní si uvědomuji jednu věc: Včichni jsou němí. Není slyšet nic než údery kyvadla.
Najednou cítím, že už odbil pětistý úder.
Soudci vstávají.
Do absolutního ticha zní zvučný hluboký hlas nejvyššího soudce.
"Soud rozhodl."
Chvíle absolutního ticha.
"Ráj."
Autor 1984, 08.06.2007
Přečteno 355x
Tipy 1
Poslední tipující: Tendilë
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

obcas sa ti za sebou opakovali slova,ale inak je to dobre a zaujimavy koniec
lenze my tam nieco chyba,je to ako osnova pribehu,ktory chce dopisat,trebalo by viac rozpisat pocity,a stav hrdinu
inak je to dobre :)

19.01.2009 19:51:00 | Terulienka

to gina rocca: tato povídka ti možná nesedíz toho důvodu, že jsem ji vůbec neplánoval. prostě jsem napsal nejdelší čekání, mělo to dobrý ohlas, tak jsem skusil pokračovat.

05.09.2007 17:40:00 | 1984

Nevim, přiznávám, nestává se mi často, abych neuměla pojmenovat, co přesně mi na daném textu vadí, nebo spíš v tomto případě nesedí.
Možná jde o to, že mé kázáními prosycené dětství ve mně zanechalo přesvědčení, že všechno spojené s bohem trvá neskutečně dlouho. A tady je to vážně celé nějaké uspěchané. Člověk začne číst a najednou je konec, poslední tečka. Ráj.
Vím, že existují autoři, kteří minimem slov dokáží říct maximum. Tady mi to tak ještě nepřijde. Zkus zapracovat... A neber to jako výtku, spíš radu:o).

14.08.2007 16:26:00 | Gina Rocca

zajímavé. líbilo se mi to... jestli je ti opravdu tolik, kolik máš v profilu, tak klobouk dolů...

17.06.2007 21:55:00 | Darwin

Páni, máš to docela promyšlené. Možná by se to líp četlo jako jedna povídka, ale jinak se mi to opravdu moc líbilo....na dvanáct máš vážně talent.. :)

08.06.2007 19:59:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí