Proces

Proces

Anotace: Jaké by to bylo kdyby nás někdo za naše činy soudil? Já nevím, ale bylo zajímavé si to představit...

„Au, to je bolest. Jak dlouho tady ještě budu viset? Pomoc! Slyší mě někdo? Vytáhněte mě odtud! Hned!“ volal muž uvázaný za ruce na hrubém laně, jehož konec nebyl v dohlednu.
Všude byla černočerná tma. Nevěděl tedy ani kde je.
Pod nohama necítil pevnou půdu... Jakýsi mrazivý pocit z neznáma mu přeběhl po zádech.
V odpověď na položené otázky se ozývala jen jeho vlastní ozvěna.
Všude kolem byla taková ta vlezlá zima a lano se zařezávalo stále hlouběji do kůže zápěstí, až nakonec mu po rukou začaly stékat krůpěje teplé krve.
Oči se zbytečně snažily temnotě přivyknout. Tma byla neprohlédnutelná.
„Co mám udělat, abyste mě odtud pustili? Kdo vlastně jste? Zaplatím, bude-li třeba. A klidně kolik chcete!“ volal zoufale.
Najednou se odněkud z okolí ozval hlas. Nedalo se určit, kde by se mohl nacházet jeho zdroj.
Prostor kolem vše zkresloval a míchal dohromady.
„Může ti být úplně jedno, kdo jsem. Položím ti jen jednu otázku. Ale odpovídej pravdivě!Miluješ?“
„Ano,“ řekl muž.
„Co?“ zeptal se hlas.
„Svou ženu.“
„Lžeš!“ odporoval muži onen hlas.
„Svou milenku...“
„Zase lžeš.“
Muž znervózněl. Necítil se zrovna pohodlně v této debatě a za daných okolností.
„Dobrá, nemám rád lidi. Moje láska jsou peníze. Miluju jejich vůni, jejich moc, jejich sílu.“
„Teď mluvíš pravdu,“ odsouhlasil mu to neznámý.
Muž pokračoval:
„Miluju své nové auto, miluju svou letní vilu, miluju svůj saténový župan, miluju svůj vyhřívaný bazén, perskou kočku, luxusní šperky, drahé ošacení, delikátní jídlo, svou prosklenou kancelář, peněžní šeky...“
„Dost, to mi stačí.“ řekl hlas a jakási neviditelná síla uvolnila lano a tělo muže se začalo řítit prudce dolů do nekonečna. Už mu nebylo pomoci. I kdyby ona prázdnota měla konec, dopad by nepřežil. Jeho ječící hlas pomalu zanikal, jak se ztrácel čím dál víc hlouběji.
„Nezasloužíš si žít a být milován,“ ukončil proces tajemný hlas.
Autor dragonfly, 12.05.2005
Přečteno 703x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Peníze budou,my nebudem. Láska je věčná. Miluji a proto jsem ráda, že v takové situaci nebudu.
Moc pěkné.
Děkuji

17.06.2010 11:09:00 | Caecus archangelos

Uf, kdyby to tak bylo, byla bych za vodou - asi nikdy nebudu v takovém stavu, abych nemohla vyjmenovat alespoň tři lidi, které miluji, a spoustu dalších, které mám moc a moc ráda.
Ale... ten muž už byl mrtvý, když tam visel, protože člověk, který přestává žesnout, začíná umírat, a člověk, který nedokáže milovat živou bytost (ta perská kočka však tou bytostí být mohla), se nedá pokládat za člověka, protože strach mu odejme všechny city a závislost na hmotě ho uzavře v něm samém.

28.11.2007 18:23:00 | Alea - kometa kdovíco přinese

tohle myslíte vážně?jen tak někomu přát smrt?je fakt,že dost lidí si zaslouží zemřít,ale........život není a nikdy nebyl dokonalej

05.08.2006 00:21:00 | crazy.mystery

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí