Hlas

Hlas

Anotace: Vyhrál bitvu ale prohrál válku...Povídka o muži, který se chtěl zbavit svého stínu, svého odrazu. O muži, kterého porazilo zrcadlo... Ani nevím, kde se ve mě ten nápad vzal, tak jen čtěte a komentujte;-)

- HLAS -

- „Kdo jsi?“
- „Kdo jsem?“, lehké pousmání, „Povím ti, kdo nejsem: Nejsem ďábel a nejsem Bůh, nejsem anděl a nejsem démon, nejsem král a nejsem sluha, nejsem živý, ale nejsem mrtvý. Můžeš se mě dotknout, můžeš cítit můj pohled, vrátit mi jej, můžeš slyšet můj hlas, ačkoli má ústa jsou němá a nehybná. Nemůžeš mě cítit, ale já tě cítím velmi jasně...Stále netušíš?“
Mladý muž vrhl zpod unavených víček zmatený a nechápavý pohled.
- „Kdo jsi?“, zaprosil o odpověď se zoufalstvím v prázdných pomněnkových očích.
- „Dobrá...Poslouchej pozorně: Já jsem ten hlas, který tak miluješ a nenávidíš, hlas ve Tvé hlavě. Já jsem ten lesklý stín, vlnící se Tvým pokojem. Já jsem očima, jenž tě sledují z tmavého kouta, kam jsi je sám uschoval. Já jsem ten hrůzný přízrak, zjevující se v Tvých nejobávanějších a nejtoužebnějších snech. Já jsem ten vtíravý pohled, který tak zřetelně cítíš v zádech. Jsem temná část Tvojí duše, hluboké prázdno v Tvém srdci, zhýralý oheň, kolující Tvými žilami, jsem ledový pohár, jenž zvolna beze zbytku a nenávratně pohltí tenhle plamen. Jsem Tvým zbožňovaným nepřítelem, divoký vlk s beránčí tváří.
Vypadám jako mramorová socha čistoskvoucího archanděla, ale má křídla nejsou myriádami bělostných pírek. Jsou to rozepjatá hebká křídla černočerného netopýra, jenž i v pravé poledne halí Tvou celu do nejhlubší tmy. A ty kapky na mých rukou, na mých šatech, na mých rtech, to nejsou slzy, ozářené rozbřeskem, jenž by se smiloval a přišel o něco dříve, nejsou to ani perly, zbarvené Rudým mořem - je to Tvá vlastní krev!
Podívej...Tělo...leží na podlaze...bez dechu, bez krve, bez života...Podívej! Podívej se na mě! Podívej se na sebe!“, chraptivě ševelí ten děsivý hlas.
- „Ale já nechci! Nech mě být!“, bezmocně skládá uplakanou tvář do dlaní.
- „Kdo jsem?“, znovu se v dramaticky tlumené tónině ozve hlas, „Kdo jsi ty? Už víš?!“, stále sílí, už nešeptá, ale bezostyšně řve do ticha, podkreslován jen steny klečícího mladíka.
- „Ptám se: Už víš, kdo jsem já a kdo jsi ty?!“, vřeští hlas.
- „Ty jsi ty a já jsem já...“odvětí tichounce, bázlivě se krčíc před strašlivým sokem.
- „Ne! Copak nic nechápeš?! Není žádné TY a není žádné JÁ...je jenom MY...“
- „Ne!“, bránila se chabě ta ubohá hromádka kostí, kůže a ošacení.
- „Ach proč...Proč se bráníš?! Je to přece tak zřejmé...“
- „Ne! Já tě neposlouchám! Zmiz už! Zmiz!“, vzepřel se s nově nabytou energií.
Vší silou, vztekem, beznadějí a hněvem vzepne se ten zhroucený človíček. V pohledu už nemá strach, únavu ani zoufalství, ale hrozivé odhodlání v bezbřehé nenávisti.
- „Zmiiiiz!!!!“

***

Tříštivý výkřik řítících se střepů se zařízne do nočního chladu.
- „Už není žádné TY a není žádné MY...jsem jenom JÁ...“
S povzdechem dopadne na studené linoleum a znovu se rozeštká, zcela vyčerpán tou nejtěžší bitvou, ale spokojený se svým vítězstvím. Vyhrál přece nad tím nejhorším protivníkem!
Posléze se tedy jeho vzlyky mění v něco docela jiného. V smích. Žalostný smích šílence! S nepříčetným výrazem se směje a vříská jakýmsi nepochopitelným a politováníhodným štěstím, dokud nepřiběhnou tři zřízenci v bílých uniformách a nepřipoutají ho k posteli pod dávkou sedativ.
Z pořezaných paží zvolna stéká krev a z nasáklého prostěradla odkapává na zem, kde se mezitím v měsíčním svitu dál leskne potrhaný stín - kusy skla, potřísněné krví. Už se nevlní, ale leskne se stále stejně...
Mezi nachovými krůpějemi se náhle mihne obraz! Oči...Ty oči...

***

Celou noc opět problouznil, tak jako všechny předchozí i všechny další až do vlastního krutého konce. Opuštěn rodinou, zavržen přáteli. Blázen. Muž, který se chtěl zbavit svého stínu, svého odrazu. Muž, kterého porazilo zrcadlo...
Autor DArchangel, 24.11.2007
Přečteno 490x
Tipy 4
Poslední tipující: Charibeja, rry-cussete
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

opravdu obdivuju styl tvého psaní.. strašně moc se mi líbí

21.12.2007 23:33:00 | Adie.80

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí