Noční ulice... 2.5.2005- ve škole...

Noční ulice... 2.5.2005- ve škole...

Anotace: P.S.: Tuhletu prastarou hrůzu jsem svého času obdivovala, teď by mi přišla podprůměrná... Ale co... Bylo mi patnáct... Ať vidíte, co jsem kdysi "patlala". P.S.S.: Měl to být subjektivně zabarvený popis s mini příběhem, je to proto trochu přehnanéO:)

Večer, když sněží a vzduch voní tou zvláštní čistou sněhovou vůní, se ráda dívám z okna našeho bytu na hvězdy. Přemýšlím a oči mi sjedou z oblohy na ulici, kde svítí lampy a bílé vločky se jemně snášejí k zemi, kde se buď rozplynou na vlahé nic, nebo dopadnou na hromadu svých ledových přátel a zalesknou se.

Ulice promluví. Opravdu- mluví!
Má těžký úděl- být pořád lemována domy, nést na vlastním asfaltovém těla automobily a snášet hromádky prachu a odpadků.

Ale nestěžuje si. Proč? Protože ji nikdo neposlouchá?
Ne!

Poněvadž je tu pro nás. Ráda ji pozoruji a naslouchám jí. V zimě, kdy ubléká bílý háv, je nejtajemnější a pro mě nejzajímavější.

Panečku, co ta v sobě skrývá! Mluví k nám.

Já její jazyk znám. Jsou jím stopy.

Co stop lze z ní vyčíst a odhalit!

Dlouhé, mělké, hluboké, všemožné.

Každý den tudy jdeme a každý den na ní zanecháváme spoustu neviditelných vzkazů.

Ony to nejsou jen otisky naší oblíbené obuvi, ale i naše nálada.

Jednou jdeme zvesela, podruhé se zase sotva vlečeme a další den- navečír- běžíme, co nám nohy stačí, jelikož nás vystraší něco neexistujícího, co je s ulicí spjato.
Ano. vraťme se k noční zimní ulici.

Každý, ať už tmu a zimu rád či nikoli, spěchá domů nebo kamsi. A v této době v naší fantazii získává hlavní podtext právě ona ulice. Je plna zákoutí, křižuje náměstíčka a najednou splyne do jiné, větší a ještě podivnější.

Ulice jdou, běží a ubíhají do dáli- tedy jak jim jen velikost města či vsi dovoluje.

Někdy mě tma v ulici opravdu štve. Večer (samozřejmě v zimě) si to mašíruju třeba s večerním nákupem po přehledné ulici a přejdu do jednoho úseku, který je v zatáčce a navíc skryt v plíživé tmě.

A pak za sebou slyším kročeje a ohlédnu se. NIC! Prostě tam nikdo není a ulice se mi směje.

Slyším, jak se tudy honí vítr a bere s sebou stříbřitý prach sněhu. Za chvíli se ulice opět utiší a vánek se uloží ke spánku.

Nebe jako černý samet splývá do zahrad.

Sníh se sype a postupně maže dopisy stop v ulici jako hadr bílé kličky že školních tabulí.

Vzduch opět voní ledovou voňavkou paní zimy a ulice je pešinou k nebesům.

Tu nedaleko mě přeběhne přes cestu kočka a její pružné tlapky za sebou zanechají krásný, čerstvě psaný dopis.

Ulice se zaculí a uzavře za sebou dveře s cedulkou "tajemství".
Autor Helena Buchtová, 31.08.2008
Přečteno 474x
Tipy 11
Poslední tipující: Koskenkorva, PIPSQUEAK, Zerkalo, Anita Buchtová, embryo v hlave, B.a.r.b.a.r, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-) Co říct...

No určitě: DĚKUJI! :-)

Rozhodně se u tohohle počtení nesměju! Vzpomínám na základní školu a na "NAŠI" ulici, která je mi teď tak vzdálená... :'-( Vzpomínky se kutálí po tvářích a padají někam dolů. Jejich nedlouhá cesta mě šimrá a já nevím, co říct...

Pokud ti to připadá dětinské, pak jsem asi stále dítětem... Mě se tenhle minipříběh líbí stále stejně, snad ještě víc! Už jen kvůli těm krásným vzpomínkám na večerní vycházky zasněženým městem, které pod čistou duchnou tiše snilo svůj sen...

Ještě jednou díky! A doufám, že takových minipříběhů zažijeme ještě hodně! ;-) (Žádná vzdálenost není nepřekonatelná! Vždy se dá snít...)

04.09.2008 21:16:00 | Anita Buchtová

tak a je to tady!

opravdu jsem to sem přidala!

asi jsem blázen!

ale přála si to anitas- moje sestra, kterou jsem už skoro dva měsíce neviděla, tak ať se má čmeu smát...

dílo je to opravdu staré, některé věci jsem malinko upravila, ale jen opravdu málo...

všimněte si absence mých typických "..."- tří tečeko:)

jo, je to tak... byla jsem ještě "malá"... jinak...

profesorce se to tehdy líbilo...

mně nyní ne.

myšlenka je dobrá, ale dnes bych to napsala jinak...

ale právě proto to tu je.

byly časy, kdy jsem byla relativně veselý člověk...

ač po smutném rozchodu...

proto... tady je...

nepotřebuju číst, jak je to dílo špatné... ani tu nepotřebuju mít patnáct tipů, což by u jiných děl potěšilo...

sledujte to v širší souvislosti... možná vám to něco dá...

mladí- začínající- autoři: vemte tu myšlenku a zkuste to napsat jinak, vlastními slovy!

cokoli!

vidíte, každý jednou začínal...

nejsem extra básník... spíš jen "básník"... a ještě ženského pohlaví, takže ani "básník", nýbrž "básnířka"...

leč...

jsou i horší autoři než- li já...

tak pro vás: mějte naději!

a když už na někoho z vás narazím a budu vám tam psát "nesmysly", tak si je vemte k srdci...

nekaždý kritik je špatný kritik... nebo naopak až moc dobrý, až je nelidský...

omluvte tento monolog... jsem narcis a ráda se poslouchám... ba ne, jokeo:)

tak se mějte a přemýšlejte...

papa,

the hell

...

31.08.2008 19:29:00 | Helena Buchtová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí