Dívka u jezera

Dívka u jezera

Když jí viděl stát u jezera, zastavilo se mu srdce. Byla tak krásná a prostá zároveň. Vyzařovala ze sebe tajemno. Většina lidí by se se styděla, ale on se jí vydal vstříc.
Přemýšlel, co jí řekne, až se s ní skutečně setká tváří v tvář. Bylo by lepší s výrazem porozumnění mlčet a nebo o ní zjistit, co nejdřív vše co ho zajímalo? Jak asi vypadá zblízka? Je krásná, nebo spíš zvláštní? Má výrazný, nebo jemný hlas? Co udělá až na něj zmateně vrhne pohled typu : Co tady chceš?
Každým krokem byl blíž a blíž. Nevnímal čas, protože kdyby ho vnímal, nejspíš by se zbláznil nedočkavostí. Už dlouho o ní snil, ale bál se udělat první krok. Bude taková, jakou si ji vysnil?
Nemusel překonávat sedmero hor a sedmero potoků, jeho překážky byly strach, nerozhodnost a touha nechat si svobodu. S trochou sebezapření ale vyrazil a už není cesty zpět. Krok zpět by znamenal zklamání, stejně už by se nikdy nevrátil tam odkud přišel.
Konečně se k ní přiblížil. Chvíli ji nedůvěřivě pozoroval. Už nemohl nic dělat, její tajemné oči ho pozorovaly a dávaly mu najevo, že už nikdy od ní neodejde. Odhodlal se obejmout svou poslední lásku...smrt.
Autor Košťák David, 25.10.2005
Přečteno 551x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Nevím..- jen to jediné slůvko v závěru je pro mě málo. Působí to na mě spíš jako kýč..60b.

02.05.2006 22:28:00 | WhiteShadow

Víš, vždy když se něco n akonci náhle zvrtne, připomene mi báseň Spáč v úvalu..ta je taky tak poetická a až dokonalá, atmosféra okamžiku nepopsatelná, ale na konci, zjišťuješ, že to všechno setřela smrt, která už od počátku té básně tuší, že na ni na konci musí přijít řada...A jak řekl Wolker: "smrti se nebojím, smrt není zlá, smrt je jen kus života těžkého..."já musím oponovat, bojím se smrti, strašlivě moc, protože nebude nic, nic, ani vaše básničky, úsměvy, milé dopisy...proto o smrti psát neumím, nedokážu to

11.04.2006 16:09:00 | Sunny

Že už to tu bylo? To je dost možné, protože v dnešní době je těžké napsat něco, co eště nikdo nenapsal. Za pravopisné chyby se omlouvám...

26.10.2005 12:25:00 | Košťák David

Pěkná miniaturka,jen místo toho,že by se ...lidé styděli...bych dala,že se spíš báli nebo ostýchali.Jinak pozoruju,že Ti hezky tříbí jazyk a lepší výrazové prostředky.Jen tak dál, budu se těšit na další dílko.

26.10.2005 09:51:00 | Branwen1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí