Veľký..

Veľký..

Ešte nič netresklo. Ani sa nepýtaj, ako som na to prišiel. Ak máš intuíciu v poriadku, prídeš na to. Najprv som bol aj ja ohúrený predstavou myšlienky Big Bangu. Vznik fyziky. Vznik matematiky. Vznik logiky. Vznik života. Vznik zániku vzniku. Zánik zániku vzniku.
Aký je v tom rozdiel, ak poviem Big Bang, Veľký Tresk, alebo Big Tresk a či Veľký Bang? Niekto povie, že žiadny niekto zas, že podstatný. Niečo v tej logike nie je logické, však? Logika a Absolútno nie je teda jedno a to isté. To je logické, nie?
Nakoniec som sa vybral za pravdou a zistil som absolútnu malosť toho Veľkého Tresku. Špina za nechtami je Niečo oproti tomu Nič. Mal som ju naozaj za nechtami, keď som tam bol, pretože sa ozvala a chcela k tomu povedať svoje.
- Som tu s tebou, vieš? Priniesol si si ma sem so sebou a teraz mám problém, povedala špina. Vlastne Špina.
- Neriešim ťa, odpovedal som pohotovo a chcel ju vyšpárať spoza nechtov.
- Zaprisahám ťa, nerob to, lebo zasviníš celý Big Bang! Skríkla a držala sa za nechtami tak pevne, že ju nebolo možné odtiaľ nijakým činom dostať.
Strihanie alebo obhrýzanie nechtov počas Big Bangu som naozaj nechcel riešiť. Čakal som teda naň a pomaly ma to prestávalo baviť. Nič sa nedialo ba nič nenasvedčovalo tomu, že sa niečo diať bude. Z dlhej chvíle som si prezeral tie nechty a počítal prsty. Od jeden do desať a od desať do jeden.
- Počuj ako to, že si jedna Špina keď mám desať prstov? Ty, Špina, si vlastne desať Špín, začal som sa jej posmievať.
- Ha, ha, ak čakáš na jeden Big Bang, nedočkáš sa. Ale ak by si čakal na milión Big Bangov, štatisticky vzaté, možno by si sa mal jedného z nich predsa len dočkať, nemyslíš? Povedala zadumane Špina.
Iba teraz som si uvedomil, o čo ide. Ja nemám za nechtami Špinu, ale Realitu. Jednu jedinú. Nikdy som si neuvedomil, aký poklad sa môže za nimi skrývať. Dosiaľ ma ani len nenapadlo komunikovať s ňou. Keby nebolo tohto môjho exitu z logiky vecí, nikdy by som sa nedopátral pravdy. A bola mi vždy tak nablízku. Moja Špina. Moja Realita.
Môžem sa tešiť na jeden alebo tisíc alebo miliardu Big Bangov. Sériových, paralelných, integrovaných, dezintegrovaných, samovoľných, riadených, chcených, nechcených, náhodných, pravidelných, nepravidelných, Big-, Little- ... Rozmnožujúcich sa, vydarených, nevydarených, dvoj, troj, jedenásť, x - dimenzionálnych, s fázovým posunom, bez neho, v bode Zero, mimo neho, radiálnych, zonálnych, sólo- , multi-, rozpínajúcich sa, zmršťujúcich sa, zároveň sa rozpínajúcich i zmršťujúcich, povolených, nepovolených, symetrických, asymetrických, dokonalých, nedokonalých, postupných, očakávaných, neočakávaných...
Zarazil som sa v tom výpočte. Očakávaných?! Predsa som sa našiel v tom, čo bolo pred Big Bangom! Som tam. Hoci mi to nikto neuverí, až sa vrátim
Autor Petbab, 08.10.2010
Přečteno 430x
Tipy 2
Poslední tipující: PIPSQUEAK
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí