Cena pro vítěze

Cena pro vítěze

Anotace: Je to pohádka či pravda? J.C.senior

Znám svého anděla.Nikdy jsem ho neviděl, ale znám ho. Naučil jsem se vnímat jemné projevy jeho přítomnosti. S jakousi samozřejmostí akceptuji jeho existenci v prostoru svého bytí, aniž bych si připustil logickou existenci protikladu - existenci Ďábla. Až do chvíle bezprostředního setkání.

Mnoho času strávím na cestách. Většinou jezdím po obvyklých trasách, po cestách, které dobře znám. Nevím, proč jsem tehdy odbočil na starou silnici, po které již téměř nikdo nejezdí. Byla kupodivu v dobrém stavu,dostatečně široká a hlavně volná. Rozhodl jsem se tedy pro jízdu, která měla být pohodová.
Vzápětí mě však předjelo černé auto. Překvapilo mě to, ale nejsem žádný kaskadér a vůbec mně nevadí, když jsem předjížděn. Dokonce jsem se usmál skutečnosti, že řidič, který mě tak razantně předjel, přede mnou znatelně zpomalil. Tak jsem ho předjel zase já, ale situace se opakovala. Takové hrátky nemám rád, takže zpomalím a nechám ho ujet, nebo zrychlím a ujedu já. Asi jsem se nerozhodl šťastně, když jsem ho znovu předjel. A on byl zase přede mnou a zpomalil tak, že mě donutil šlápnout na brzdu. Tak dost! Na silnici jsme sami, jen ten černý vůz a já. Přejel jsem do levého pruhu a vyrazil.
Otočím hlavu, abych uviděl řidiče. Byla to žena s dlouhýmí černými vlasy, které z obou stran zužovaly její obličej. Byl bledý, jen oči zářily. Ale nějak divně, moc. Sfetovaná narkomanka,to tedy odpovídá. Ale proč se na ni stále dívám, jedeme vedle sebe, já stále v tom levém pruhu. A rychlost se zvyšuje, stotřicet, stočtyřicet? Ta žena mě vůbec nevnímá a je to vůbec žena? S kamennou tváří se řítí vpřed a já se na ni stále dívám. Zlomky vteřin, vteřiny, desítky vteřin? Čas se zastavil. Nějaký záblesk mě konečně přinutil pohlédnout dopředu. Také jsem zkameněl. To jsou blikající dálková světla kamionu,která mě prosí o uvolnění cesty. Ten kamion už nemůže zastavit, ale já také ne! Uhnout vpravo? To bych sestřelil tu šílenou ženu. Na zlomek vteřiny zavřu oči. V tu chvíli mi Někdo strhnul volant vpravo.
Bylo to o fous! Proletěl jsem kolem kamionu, jehož dálková světla se změnila na koncová. Začínám si uvědomovat co se stalo a dívám se do zpětného zrcátka. Několik set metrů za mnou je vzdalující se kamion a jinak nic. NIC! Žádný černý vůz není. A byl skutečně? Ano byl! A já jsem pochopil, že můj anděl právě svedl souboj s ďáblem. Jaká je cena pro vítěze?
Autor j.c., 14.03.2006
Přečteno 634x
Tipy 13
Poslední tipující: šuměnka, trenérka, isisleo, Zdeněk Farkaš, Aťan, David., Aliwien
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

SEniorku, k této máš mé tiché promlouvání, já vím, ty víš..a ostatní si najdu také cestu k vědění..
i já mám anděly..astrálního, fyzického a maličkého :o))

30.09.2009 21:01:00 | šuměnka

realista:"mikrospánek je svinstvo",esoterik:"andělská zkouška"...ST

20.07.2009 22:56:00 | trenérka

:-))..tady opravdu není co dodat..
..prostě a jednoduše..tak se někdy věci dějí..

10.06.2009 08:25:00 | isisleo

Teď už jsem definitivně rozhodnutá, že řidičák si dělat nebudu a nebudu. Příběh jsem dočetla kousajíc si nehty a s husí kůží:)

02.03.2008 09:57:00 | Grafomanická MIA

V tomhle příběhu je přece cena pro vítěze jasná, ne? Je to přece život a ten podle mě vždycky za to stojí, i když si někdy myslíme opak. Opět málo slovy řečeno mnoho. Děkuji za zážitky, ale podobný styl otce a syna se na těchto stránkách nezapře. Hodně sil do další práce a předem díky i za Vaši návštěvu mých stránek. Tipuji 1.

27.10.2007 14:09:00 | Aliwien

..mají ďábelsky zvrácené chování-myslím,že my na to připraveni nejsme..takže je to souboj jen mezi černou a bílou...jako na šachovnici..

14.06.2007 08:08:00 | Žqáry

Moc Ti děkuji... Ty víš za co ;-)

21.01.2007 21:21:00 | Levandule

Život píše příběhy... s ďábelskou jízdou a andělským pohlazením... a my lidé je žijeme...
Děkuji za hluboký zážitek :-)

27.09.2006 17:30:00 | Levandule

život...
a pěkně mě z tvého vyprávění mrazí...
nic objevného jsem neřekla, ale stejně, za co všechno vděčíme svým andělům...

07.07.2006 23:38:00 | Jasmína zatoulaná z hvězd

Jo. Mají pravdu, tyhle příběhy se čtou dobře a jsou zajímavý. Teď si nevzpomínám jaký tam je datum, ale zde řádí nový bodový systém. Tak jsou ti andělé ohroženi.

03.07.2006 23:05:00 | weitinger

Teď jsem to objevila. Mrazení v zádech a tísnivý pocit. Jezdívám hodně na kole a taky už po mně něco vztahovalo ruku, nevím jak jsem tomu unikla...Takováhle vyprávění bys mohl psát častěji.

25.04.2006 10:41:00 | Krtica

OH - až mně zamrazilo. Věřím na anděly i na ty druhé...
Ukazují se (nebo cítíme jejich přítomnost)podle potřeby a někdy jenom tak pro radost,aby dali na vědomí, že jsou s námi a že vždy přispěchají na pomoc.

P.S.
Děkuji za komentík.
Zas o dalšího človíčka
rozšířila se moje četbička.

25.03.2006 16:33:00 | Roko

Toho anděla nemůžeš vidět...v zrcadle se neodráží ;-)
Ano souboj s ďáblem...cena je život - prý věčný...ale co my vlastně můžeme vědět?!

22.03.2006 18:39:00 | no

V pohádkách píše se a vypráví,
že světlé vyhrává nad tmavým...
když sama životní realita
nám stejné zkušenosti říká,
nevíme, co si o tom myslet máme...
a anděly dál míjíme a potkáváme...
Je třeba cena pro vítěze? :o)

16.03.2006 18:27:00 | Cecilka

Cena pro vítěze je jeden lidský život.Zatím jsi vyhrál...

15.03.2006 09:34:00 | Branwen1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí