Posel smrti

Posel smrti

Anotace: Někdy člověk cítí potřebu zhmotnit pocity nebo příčiny událostí, aby mohl říct, že za ně může někdo jiný. A já toto učinil právě v této povídce. Co jsem zhmotnil, to je jen a jen na vaší úvaze, své postřehy (a názory) můžete psát do komentářů.

Posel smrti, toto jméno vzbuzovalo po celá staletí v lidech strach a respekt.
Posel brázdil na svém černém oři širé lány všech známých i neznámých krajů a rozséval smrt a hrůzu spolu s nářkem a žalem.
Kde ostatní cítili smutek a hoře, on se cítil navýsost skvěle.
Cestuje z místa na místo a když se mu zachce, dělá lidem ze života peklo a šíří strach. Nechyběl u žádného neštěstí a byl i jejich původcem. Plnila mu srdce radostí.
Bez něj by nebyla ani jedna z morových ran, ba ani jediná ze světových válek, natož pak jakákoliv válka jiná. To on je původcem veškerých útrap našeho světa.
Nestojí na straně zla, on je samotné zlo. Můžete Ho nazývat třeba Ďáblem, ale na tom čím je, a na tom, že se nedá nijakým způsobem zastavit, nic nezměníte.
Dnes už se ho lidé nebojí a při vyslovení jeho jména nás spíše zamrazí, než zachvátí děs a hrůza. Ale to neznamená, že tu stále není. A tím, že ho budeme ignorovat, nedocílíme toho, že se vzdá a odejde. Ba naopak, bude šířit čím dál tím více žalu a bolesti, a to tak dlouho, dokud se při vyslovení jeho jména opět neotřeseme hrůzou.
Posel je stále mezi námi a má k sobě výtečnou společnici – SMRT …
Autor Marek Veverka, 03.05.2006
Přečteno 531x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí