Ohně

Ohně

Zdálo se,že jsou všichni bezradní.Policie marně pátrala po člověku nebo lidech,kteří každou noc způsobily v malém přímořském městečku požár.Jednou vyhořel obchod s potravinami,jindy zase část parku.Během těchto malých nevysvětlitelných požárů byly vážně poraněny dva lidé,ale nikdo zatím nezemřel,protože z nějakého důvodu nikdy nezačelo hořet ve dne.Detektiv který případ vyšetřoval marně hledal nějaké logické souvislosti ,zdálo se,že vůbec žádná neexistuje mimo jedné -požáry vznikaly zhruba ve stejné vzdálenosti od sebe jakoby snad někdo vlastnil mapu města a vytvořil si předem body ,což napovídalo na mírně obsedantní jednání.
Harvey přezdívaný ,,Raubíř´´ byl pouliční tulák který rád vyprávěl svým známým různé historky na téma nadpřirozena.Prostě se někdy objevil,když to ostatní nejméně čekali a s podivnou galancí na muže bez většiny sociálních jistot se vmísil do hovoru a povídal s takovou vytrvalostí a nenechal se odradit posměšnými a podceňujícími poznámky,až ti co ho prostě nebrali odešli a ti které zaujal poslouchali bez dechu...
Harvey se do případu zamotal čistě ze zvědavosti.Lámal si nad tím hlavu,jaký blázen ,nebo co za ujetou partičku nad tím může stát,ale přestože měl známé skoro v každé části městečka kterých se mohl ptát, nenašel ani stopu po původci a dokonce ani domněnku od nikoho s kým se dal do řeči ,jakoby ohně snad vznikaly sami.Brzy ale dostal nápad.
,,Tvrdí se,že požáry vznikají přibližně ve stejné vzdálenosti od sebe a přestože se zvýšil počet policejních hlídek,vždycky uviděli jen šlehající obří plameny,což v nich vyvolávalo vztek ,protože se díky tomu neznámému žháři ,nebo partičce žhářů cítili čím dál tím víc hloupěji.Možná bych tedy mohl vysledovat nové místo očekávaného požáru a strávit tam noc´´
Harvey nečekal,že by zrovna on celou záhadu rozpletl,ale nechtěl se vzdát naděje.Cítil k městečku zvláštní závazek jakoby bylo jeho přítelem v jehož náručí se každý den ztrácel a jehož náruč bezpochyby skrývala i krutá nebezpečí,ale někdy i nezaměnitelný pocit klidu na duši.Málokdy kdo není alespoň ze čtvrtiny tulák,to mohl chápat.
První noc co to zkusil,ho vyhnala policejní hlídka a druhý den ráno se dozvěděl,že právě ti muži,kteří mu řekli,že má ,,táhnout po svých´´ byli znovu postaveni před ,,hotovou´´ věc a kolem třetí náhle začalo hořet místní kino do kterého sám kdysi chodíval.Ještě ten den zjistil z mapy města,když si spojil všechny všechna místa kde došlo k nevysvětlitelnému ohni,že zbývá poslední a všechny body stvoří tvar uzavřeného kruhu.Každému kdo by to viděl,by bylo jasné,že to není jenom tak náhoda a zcela jistě už na to přišli i policisté,ale co ti mohou dělat jiného než posílit noční hlídku?Rozhodl se,že onu noc musí u místa být i kdyby se mělo stát cokoliv.Podle výpočtu jak byly daleko od sebe předešlé ohně ,policisté vypočítali očekávané místo dalšího požáru poblíž autobusové zastávky.
Té noci se snažil chovat tak aby si ho pokud možno policisté nevšimli a když ano ,aby se mohl vymluvit,že tím směrem jen prochází .Držel v prochladlých prstech cigaretu a unaveně si pískal melodii staré písničky,kterou měl rád už jako dítě.Velké hodiny poblíž uzkazovaly dvě hodiny ráno a chladný vánek občas člověku se zvláštní něhou neživých věcí , pohladil kůži.Snažil se mít oči na stopkách,ale nemohl v sobě zapřít,že se o jeho smysly pokouší únava.Posadil se na lavičku poblíž, skrytou za stromem tak že na ní lidé ve dne moc neviděli(ale výhled z ní byl skvělý) ,což mu přišlo vhod díky možnosti skrýt se před hlídkou propadl se do spánku.
Vzbudily ho jakési zvuky vycházející přímo od zastávky a přišlo mu,že usnul jen na chvilku,přestože na té lavičce prospal ve skutečnosti více než hodinu .Trhl sebou a pohlédl tím směrem .Svítící reklamního poutač který byl zamontovaný v levé skleněné ,,steně´´ čekárny u zastávky podivně blikal a k tomu Harvey slyšel zvuky vytvářející dojem jakoby se odkudsi blížilo spoustu hašteřících lidí,přestože kolem byla jen prázdnota nočního světa.I to se možná dalo vysvětlit tak,že se prostě nějací lidé vrací z oslavy,ale Harvey měl dojem,že zvuky nějakým naprosto záhadným způsobem souvisí s neznámých důvodů blikajícím reklamním poutačem.
Potom uviděl jev,který mu vyrazil dech který mu potvrdil jeho myšlenku a způsobil,že i on chlápek zvyklý skoro na všechno,ucítil mrazení.Z poutače do prostoru vycházely tvary ,které připomínaly zhmotněné světlo a když si promnul slzící oči čerstvě vzbuzeného člověka ,spatřil že to oživlé světlo se tvaruje do postav připomínající lidské.Vstal z lavičky a ignoroval to,že možná bude znovu spatřený hlídkou a sebraný za potulku a přistoupil k záhadnému divadlu blíž.Čím víc se od zastávky postavy vzdalovaly,tím víc se jejich ,,těla´´ stávala hmotnějšími a to co připomínalo ze začátku jen slabou záři se měnilo v živé plameny.Harvey pozoroval několik postav z ohně jako z obrazu umělce s nespoutanou fantazii a nestačil si všimnout.,že se k němu blíží muž z hlídky.Všiml si ho až na něj policista zavolal a zjistil, že tu tvář zná.Šlo o policistu který byl u toho,když dostal své první varování.Sakra,teď už to nebude jen domluva,ale oplejtačky za potulku-napadlo ho zatímco pozoroval,že přicházejí další dva muži zákona.Podívejte-vykřikl a ukázal prstem na ohnivé postavy,,tamhle!!A kupodivu to zabralo,policisté se s úžasem zadívali na zástup asi pěti postav vytvarovaných ze šlehajících plamenů..Ježiši Kriste-řekl jeden z nich.
Harveyho napadlo,že se ten zástup za chvíli rozpadne v tisíce plamenů z kterých držely postavy pohromadě a v městě vypukne obrovský požár,ale stalo se něco zcela jiného a plamenná výplň jejich těl vytvořila křídla a oni vzlétly směrem k nebi jako několik ohnivých hvězd padajících obráceným směrem.Potom jakoby se všechny postavy tentokrát v podobě mystických bytostí schovaly za mraky a v tu chvíli se nad městem roztrhla opona tmy a začalo se rozednívat. Šlo o mimořádný jev,světlo dne přišlo mnohem dříve a rychleji než v jiných nocích .
Kruh se uzavřel-pomyslel si Harvey když spolu s policisty sledoval uspíšené rozednívání a zvláštní mraky připomínající spíš červánky za kterými zářily skryté plamenné bytosti teď už jen v podobě světla počínajícího dne.
Možná jen ztracení duchové slunce chtěly ohlásit nový den a hledaly tvar svého Boha,který jim dává smysl existence a nepodařilo se jim to a vždycky způsobily požár,až dodnes,do chvíle kdy našli to co hledaly a tudíž se opět staly jeho součástí-uvažoval Harvey zatímco šel směrem pryč od toho zázraku,který ještě několik lidí spolu s policisty udiveně sledovalo a přemýšlel o tom ,že má další historku do sbírku a nejcennější ,protože prožitou...
Autor 27Zdenek, 16.01.2012
Přečteno 457x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí