Nezvaný host

Nezvaný host

Anotace: Dospívání je těžké, nejen pro teenagery...

„…tak TOHLE už nikdy nedělej, rozumíš!,“ ukončila debatu matka a práskla dveřmi pokoje. Lucie byla totálně nasupená. Nejraději by rozmlátila celý pokoj. V tu chvíli k matce cítila takovou nenávist. Alkohol vzal za své.
„Musím se uklidnit,“ pomyslela si. Sedla si do kouta, kam sahaly poslední paprsky zapadajícího slunce. Přitáhla nohy k sobě a složila ruce. Zavřela oči.

Najednou zvedla hlavu. Zaujal ji neznámý zvuk z chodby. Jakoby kroky! Taky zaregistrovala, že už se v pokoji nesvítí. Kdy zhasla? Naslouchala. Zvuk utichl. Z obývacího pokoje nevycházely žádné hlasy. Kde jsou sakra rodiče? Pomalu došla ke dveřím a našmátrala kliku. Vykoukla a všude tma.
„No super, zase vypadla elektrika. Mami?“ Žádná odezva. Lucie zkontrolovala obývák. Nikdo nikde.
„To není možný!“ Vůbec se jí nelíbilo to ticho. Úplně mrazilo v zádech.

Rozhodla se, že zaleze do pokoje a půjde spát. Moment! Zase ty kroky! Ale teď…jakoby se blížily. Blíží se k ní. Za jejími zády. Otočila se. V tu chvíli spatřila postavu zahalenou v černém plášti. Na hlavě měla klobouk, který jí zakrýval tvář. Plazivými kroky k ní neznámý natahoval ruku.
„Kdo jste? Tati, jsi to ty?“ Postava neodpovídala. Stále natahovala ruku.
Lucie byla už vážně vyděšená. „Nechte mě!“ Začala utíkat. Přeběhla celý byt a rychle vletěla do svého pokoje. Zabouchla za sebou a zamkla. Přitiskla ucho na dveře. Slyšela, jak se kroky blíží. Srdce jí bušilo ostošest a obličej zalilo horko a studený pot.
„Tady na tebe nemůže, jsi v bezpečí,“ uklidňovala se.

Úlevou se opřela o dveře. Rozhlédla se po pokoji. Vykřikla! V koutě stála postava v černém. Lucii se spustily z očí slzy. Proč se tohle děje? Zoufalá klesla k zemi. Postava už skoro stála nad ní. Lucie si zakryla oči. Cítila chladný dotek na rameni. Nee!

Zvedla hlavu. Spatřila matku, jak se nad ní sklání a pomáhá jí na nohy.
„Prosím tě, co tady děláš?“ Matka nechápala. Lucie byla úplně zmatená. Po tvářích jí stékaly slzy. Zírala matce do očí. Objala ji. Rozhodně se už nějaký pátek na alkohol ani na žádné pilulky nepodívá.
Autor Peyka, 09.09.2012
Přečteno 521x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

možná by se slušelo to víc rozepsat, není to špatně napsaný

11.09.2012 21:07:07 | Nergal

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí