Ledový stisk smrti

Ledový stisk smrti

Anotace: má prvotina, kterou jsem napsal asi ve třinácti, berte s rezervou ;)

     Stalo se to před 2 měsíci, tenkrát bylo vše v pořádku, ředitel Tom Stanowski jako každý den kráčel kolem svých podřízených.

     Z jeho postoje šla hrůza a každý jeho krok byl důrazný. Když nebyl s prací jednoho z podřízených spokojen, svýma výraznýma hnědýma očima se na dotyčného podíval a to už všichni věděli, co bude následovat. Byl na ně hodný, ale přísný. Na Ricka Trudyho však nikdy nezvedl hlas. Také mu často nadržoval, a to mu všichni častokrát záviděli. Rick z nich byl nejpracovitější. Stalo se, že Tom Rickovi několikrát zvedl plat. Důvod byl všem jasný.

     Rickova manželka Daniela byla mladá, sympatická blondýna – úřednice costerhamské národní pobočky. Jeho synek Jimmy byl chytrý, hnědovlasý kluk. Všichni bydleli v jednom domku na 56 Baker Street v Costerhamu. Malé dvou a půl tisícové klidné městečko.

    

     Jednoho dne na podzim, 28. října 1989. Tenkrát ředitel oznámil, že k nim přivezou zvláštní organickou hmotu, kterou nikdy nikdo neviděl, a u které má jeden z nich provést analýzu. Taky dotyčnému slíbil bonus 700 dolarů k platu, což se nestávalo často. Samozřejmě, že to přidělil Rickovi. Podle ředitele byl nejzodpovědnější z té sebranky, jak je nazýval.

 

      Rick přemýšlel, co by to mohlo být za látku. Obvykle se tím vůbec nezabýval, ale tentokrát to Tom oznámil takovým tónem, jaký ještě nikdy neslyšel. Stávalo se, že nechával všechny své projekty zamčené v kanceláři a nechtěl se o nich zmiňovat. Alespoň ne před Rickem.

     I přesto na něm bylo něco divného, ale pátrat se mu nechtělo (kdo by si chtěl nechat zkazit tak dobrou pověst šmírováním vlastního šéfa).

     Jednoho dne se však stalo to, čeho se každý v budově obával – Tom sdělil, že přijede hygienik. Chlapi hygieniky nenáviděli, už jen proto, že Rickův kamarád Jerry anii ostatní na hygieně moc nelpěli. Odpadkový koš stejně jako pro ostatní neplatil. Vajgly, žvejky...všechno byste našli nalepené nebo pohozené pod umyvadlem nebo před kancly.

     Den nato přijel a hned začala kontrola:

     Sklad chemikálií v přízemí – snad nejčistší část budovy. Tom řekl, že čisto musí být aspoň tam (když už ne v ostatních patrech), a měl pro to důvod – ta chemikálie byla neznámého původu a při styku s kouřem, ohněm nebo i jinou organickou látkou se mohla chovat všelijak. Problémem ale bylo, že Jerry ve skladu velmi rád svačil a kouřil cigárka. Tom mu řekl, že jestli tam ještě někdy s cígem v ruce páchne, zatímco ta látka tam ještě bude uschována, zažije vyhazov otevřeným oknem.

     První patro – kancly a hala – tam byl snad ten největší bordel, který byste nenašli ani na skládce. Ředitel měl pořádek asi největší, tak proto, aby se nezdržoval kontrolor nějakými nelichotivými zápisy, co se týče ostatních kanclů, svižným krokem a velmi chytrou výmluvou se oba přemístili na konec chodby, kde byla jeho kancelář. Hygienik si ničeho nevšiml. Naštěstí. Ani krysy, která pobíhala asi 5 metrů od jeho nohou. Kancelář byla jako ze škatulky. Uklízel si ji totiž sám. Naprosto vzorná. Bez jediného vajglu či smítka – a to tam pracovala uklízečka, která byla tak líná, že ji tam nechal jen kvůli morální podpoře v nejhorších situacích – nejčastěji finančních.

     Druhé patro – laboratoře. Zaprášené baňky, staré kádinky, opotřebované zkumavky a pavučiny v rozích. Všichni se báli ty vercajky používat. Chemická nádobíčka stará 10 let... zajímavé, že se ještě nerozpadla.

 

     31. říjen, Halloween. Tehdy vzal Rick Jimmyho po škole do práce. Hrozně si to Jimmy přál. Byl na svého synka trochu tvrdý a ne jen tak něco mu dovolil. Měl právě odpolední, byl pátek a on Jimmymu ukazoval budovu. Pak Jimmyho posadil k ostatním na otočnou židli. Kdyby to Tom viděl, dostal by mrtvici a on vyhazov.

     Všechno bylo v pořádku, kontrolky ukazovaly to, co měly, ale najednou jedna z nich začala blikat. Spustil se alarm. Kontrolka ukazovala, že se poničilo těsnění u skla, kam byla umístěna ta neznámá látka. Vytvářela podivné výpary a ty rozleptaly těsnění. Výpary se dostaly šachtou do kanceláří a postupovaly nahoru do místnosti, kde všichni byli. To vyvolalo rozruch a Rick nařídil Jerrymu, ať odvede Jimmyho dost daleko od budovy. Ten ale na něj ve zmatku zapomněl a jeden ze zaměstnanců do Jimmyho omylem strčil a on spadnul do otevřených dveří chladicího boxu na chemikálie. Zavřely se za ním dveře. Pokoušel se je otevřít, ale nešlo to. Byly na kód. Řval za všech sil, ale nikdo ho neslyšel a navíc do toho všeho řinčel alarm.  Bál se. Ledové obláčky jeho dechu se postupně rozšiřovaly do celého boxu. Stupnice ukazovala 30 stupňů pod nulou. Dal se do hysterického breku.

     Mezitím všichni utekli dost daleko od budovy a Rick po půlhodině zašel za Jerrym v domnění, že je Jimmy v pořádku.

     ,,Kde je Jimmy?“

     Jerry se nadechnul a s otevřenými ústy se zarazil.

     ,,Ale ne. JIMMY!“

     Prudce se rozběhl k budově, ale sotva udělal pár kroků, najednou zachvátil celý spodek budovy požár. Rick věděl, že je s Jimmym konec, ale neuvědomil si, že stěny mrazícího boxu jsou jako jediné v celé budově hrubé a nosné. Byla však velmi malá pravděpodobnost, že tam byl.

     ,,Promiň, Ricku, strašně se omlouvám, zpanikařil jsem. To... tohle jsem opravdu nechtěl.“

     ,,Ty zmrde!!! ,Promiň?' To je všechno, co mi na to řekneš? Zabils mi kluka, ty jeden vypatlanej idiote. Že já blbec jsem ho neodved sám. Ale to by ta budova vyletěla do luftu, bylo tam pět propan-butanovek, který jsme museli vynýst a uzavřít plynovod! To by tě nenapadlo, že? Kurvo zasraná! Můj jedinej kluk... Jestli tohle někdy rozdejchá Daniela, tak to asi pak nerozdejcháš ty! Buď aspoň té lásky a zavolej hasiče!“

 

     Výpary rozleptaly těsnění u dveří, kde se Jimmy krčil v rohu boxu ztuhlý mrazem. Dostávaly se až k němu. Začal se dusit. Omdlel. Po chvíli se na jeho těle začaly objevovat podivně zbarvené krystalky ledu.

     Přijeli hasiči. Rick je upozornil na tu chemikálii, ať si nasadí masky. Požár se šířil. Hektolitry vody začaly rychle chrlit na hořící budovu. Po asi dvou hodinách se hasičům konečně podařilo oheň zmírnit. Pak se Rick rozbrečel. Tušil, že svého synka už nikdy neuvidí a že tenhle den mu zůstane v hlavě po celý život. V tu chvíli se mu v hlavě honila myšlenka, že se zabije.

     Udivilo ho však, že hasiči nenašli žádná ohořelá těla. Nevěděl, co si má myslet. Hasiči mi oznámili, že  jediné požárem nedotčené místnosti byly laboratoře a pravděpodobně i mrazící box. Nemohli se tam dostat. Požár poškodil kódovací zařízení. Rick jim řekl, ať toho nechají.

     ,,Děkuji, pánové, ale je to zbytečné. Nemusíte ho hledat. Už ho stejně nezachráníte.“     Asi po dvou hodinách za ním přišel velitel hasičů.

     ,,Omlouvám se, pane Trudy, že vás otravuju, ale před chvíli se mi svěřil Hank od vás z práce, nechtěl vám to říct osobně, ale tvrdil, že měl dojem, že krátce po spuštění alarmu vrazil do Jimmyho, viděl, jak padá do mrazícího boxu...“

     ,,Pane Bože,“ hlesl Rick.

     ,,Ale už ne to, jak se za ním ty pancéřovky zavřely. To mi zase řekl Harry, který rovněž musel zazmatkovat. Je mi líto, ale teď se nedostaneme do toho boxu. Požár poškodil heslovací zařízení. Musíte počkat na techniky, nemáme žádné prostředky a bohužel demoliční společnost je momentálně víc než zaneprázdněna, takže první zákroky proběhnou na této budově asi za dva měsíce.“

     ,,Dva měsíce?! Nemůžu čekat tak dlouho. Je tam můj syn.“

     ,,Je mi líto, pane, nemáte bohužel jinou možnost. Je více než jisté, že umrzl, už bychom mu stejně nepomohli. Musíte čekat. Upřímnou soustrast.“

 

     Danielu musel vyrušit v práci a řekl jí, ať řekne šéfovi, že má něco neodkladného a že musí domů. Doma jí Rick všechno řekl. Rozbrečela se.

     ,,Promiň, Danielo, neměl jsem ho tam brát.“

     Nebyla schopná promluvit jediného slova.

 

      Tom se krátce po požáru oběsil. Nemohl to vydržet. Všechny jeho investice doslova shořely. Ani jeho žena se s tím nevyrovnala a odjela do zahraničí k sestře zapomenout. Brečela, protože Toma milovala. Dceru Anne vzala s sebou.

     Tragédii s Jimmym na čas Rick i Daniela zapudili ve svých hlavách a věnovali se své adoptivní dceři Jane. Rick si našel novou práci jako laborant v costerhamské nemocnici. Daniela se starala o Jane. Její šéf ji propustil. Žádný důvod ji neřekl, ale zrovna ji propustit nechtěl. Měl ji moc rád.

     Pak se stala událost, která otevřela staré rány. Demoliční costerhamská společnost skutečně až po dvou měsících mohla uvolnit několik techniků, které vyslala k ohořelé budově costerhamských laboratoří. Nikdo neměl odvahu se tam podívat. Každého vzhledem ta budova děsila.

     Když se o tom dozvěděli Rick s Danielou, rozbrečeli se. Znovu se jim ten den promítl v hlavách. Něco je však přimělo zajet tam. Hank Summy, velitel hasičů, muž, který pověděl Rickovi o té věci s boxem, přijel rovněž. Za chvíli přijela dodávka a v ní dva robustní chlapíci - jeden držel dynamit; druhý lanko a rozbušku. Vešli dovnitř, prošli kolem haly a pracoven až ke dveřím boxu.

     Chlapík položil dynamit na plošku u heslovacího zařízení; druhý do dynamitu vložil odpalovací lanko a začal ho opatrně odmotávat a . Okamžitě vyběhli ven a zavřeli vchodové dveře, které zůstaly neporušené.

Ozval se výbuch. Chlapi popadli páčidla a svítilny a šli se podívat, jak to dopadlo. Zařízení bylo zničené, ale museli použít páčidla, aby se tam dostali.

     Byli připravení na to, že uvidí mrtvolu, nečekali ale, že uvidí něco mnohem horšího. Dva tenké paprsky světla se dostaly do boxu a začaly celým boxem projíždět. V jednom rohu byly kousky lidské kůže. Po stěnách byla zaschlá krev. Na zemi svítily zvláštní tyrkysové skvrny. Chlapi byli tvrďáci, ale teď se rozklepali jako nikdy v životě.

     ,,Promiň Ricku, ale mě se udělalo zle. Chci domů,“ řekla Daniela. Nechci vidět, jak odvážejí jeho tělo.“

     Jeli tedy domů.

    

Mezitím v costerhamské výzkumní stanici...

    Typ: Neznámé látky

    Vzhled: Tyrkysová barva

    Skupenství: Látka bývá v kapalném skupenství pouze v chladu.

    Účinky s předměty: Při dlouhodobém výskytu při vyšších teplotách

                                    vytváří výpary, které leptavě reagují na materiály        

                                    jako guma a sklo. Při styku s živočichem a chladem 

                                    dochází k neobyčejně rychle probíhající mutaci –    

                                    živočich zvětší svůj objem, dochází u něj k silnému 

                                    poškození mozku, které způsobuje agresivitu.

Poznámka: látka sublimuje při styku s jakoukoli látkou o teplotě vyšší než 40°C.

 

      Chlapi se podívali do dalšího rohu. Nikde nic. Pak se podívali k poslednímu rohu. Strnuli hrůzou a oba s otevřenou pusou a vytřeštěnýma očima pozorovali něco, o čem se jim nezdálo ani v nočních můrách.

     V rohu se svíjela obrovská ledem pokryta stvůra zdánlivě připomínající člověka s ledovými zahrocenými pařáty místo prstů na rukou i na nohou; celé její tělo připomínalo slepené střepy a každým jejím pohybem se o sebe led nepříjemně třel jako cinkání příborem. Dívala se na ně malýma červenýma šikmýma očima. Najednou otevřela tlamu a ukázala pěticentimetrové zahrocené zuby připomínající ledové rampouchy.

     Zdřevěněly jim nohy. Nemohli ze sebe vydat ani hlásku.

     Příšera najednou tenkým ostrým hlasem zachraptěla, odrazila se od stěny, na jedné ruce dala pařáty k sobě a prvnímu z nich jedním tahem usekla hlavu.

     Krev se rozlila po celém boxu a potřísnila druhého chlapa, který se vzpamatoval, ale než ze sebe stačil vydat jedinou hlásku, příšera ho přitiskla ke stěně a zakousla se mu do obličeje. Chlap hrozně zařval. Příšera ho chytla, násilím mu rozevřela tlamu a zakousla se mu do jazyka. Chlap pořád žil. Poté do něj kopala ostrými pařáty na nohou a tím ho kuchala. Otevřela mu břicho a začala mu pít krev.

     Venku se divili, proč se nikdo nevrací. Vešlo tam pět chlapů. Jedním z nich byl Hank. Nestvůra potřísněná krví je slyšela a schovala se do jedné z kanceláří. Chlapi volali, a když spatřili znetvořené mrtvoly, strnuli. Nestvůra za jejich zády jednoho popadla a svou obrovskou silou mu stiskla krk. Ohryzek praskl. Byl mrtvý.

     Chlapi se ale rychle vzpamatovali a utíkali ze všech sil k hlavním dveřím. Dveře rychle za sebou zavřeli a opřeli se o ně. Tak tak. Pár sekund mohlo rozhodnout o jejich osudu. V očích všech byl strach.

     „Co to kurva je?“ zařval strachem jeden z nich opíraje se vší silou o dveře.

     ,,Do prdele... držte, chlapi, něco vymyslím,“ řekl Hank.

     Nestvůra bouchala silou do dveří. Pařáty se zarývala do dveří a snažila se je proděravět. Po chvíli se jí to podařilo. Pařáty bodla jednoho chlapa do zad. Ten zařval, ale i přesto, že z něho tekla krev, obratně se otočil a opíral se alespoň rukama.

     Hankovi došlo, že je nestvůra z ledu. Popadl termosku s kávou a řekl:

     ,,Chlapi, až řeknu teď, odskočíte od dveří.“

     ,,A co když to nevyjde?“, zeptal se jeden z nich.

     ,,Musíme to risknout.“

     Snažil se víčko odšroubovat, ale nešlo to. Nestvůra prorazila dveře a ostatní odstrčila stranou. Hank se schoval za dodávku. Chlapi se vmžiku rozutekli každý jiným směrem. Pořád se snažil odšroubovat víčko. Nestvůra ho dohonila, chytla a odhodila. Termoska se odkutálela pod dodávku. Už se chtěla nestvůra napřáhnout, aby Hanka pořezala, ale vtom ji polil kávou zezadu Jack, řidič dodávky, který byl celou dobu schovaný u volantu. Nestvůra se začala pomalu rozpouštět. Záda i část hlavy se pomalu tavila. Křičela a skřípěla ze všech sil. Hank popadl páčidlo, které leželo dva metry od něj, a ze všech sil ji praštil do hlavy. Nestvůra se skácela na zem. Začala z ní téct tyrkysová barva.

     Chlapi zpovzdálí sledovali a teď se pomalu vraceli k dodávce. Všichni byli v šoku. Okamžitě zavolali sanitku, aby odvezla raněného u dveří.

     Hank krátce potom zavolal Rickovi, aby mu sdělil, co se všechno událo. Když Hank domluvil, řekl Rick, že i přesto, že se stala z Jimmyho nestvůra, chce ho nechat pohřbít. Vyhověli mu. Potom se rozbrečel.

    

Za 5 let...

Budova se začala přestavovat. Všichni na tu událost zapomněli. Rick se krátce poté s Danielou a Jane odstěhoval do Oscaltonu. Vědci zjistili, že kdyby nezabili nestvůru dřív, mohla mít přes tři metry. Nezjistili ale, že z lidské kůže, která zůstala v boxu, v kombinaci s látkou mohou vznikat další zárodky. Tyto vraždy ledovými stvůrami se opakovaly dalších deset let.

 

 

Autor laiknadruhou, 05.04.2018
Přečteno 529x
Tipy 1
Poslední tipující: VEDz RVAHEs
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí