Holubice

Holubice

Anotace: povídka o jedné holubici, zabývající se tématem reinakarnace, s Autobiografickými prvky

Sbírka: Drobečky povídek

V jednom starém, činžovním domě bydlel muž Julián,se svojí nemocnou matkou, otce nikdy nepoznal,neboť se upil k smrti ještě,když byl chlapec malý.
Jednoho sychravého listopadového odpoledne, kdy si Julián četl knihu ,,Večerní písně '' od Vítězslava Hálka, se cosi mihlo venku za oknem a po chvilce se to usadilo na okenním parapetu.
Když se Julián přišel podívat k oknu blíž, spatřil sivou holubici,jež nehnutě seděla k němu zády, celé odpoledne i celou noc na stejném místě. Teprve po rozednění holubice odlétla jinam.Juliánovi to nejprve nepřišlo divné , ani druhý den, kdy se stejná scéna navlas opakovala. Takto běžel den za dnem,až listopadu zbývalo, jen pár listů v kalendáři a holubice stále sedávala za oknem.
Pak, ale během studené noci, najednou Juliána napadlo,že ta holubice by mohla být reinkarnovaná duše jeho dávno zemřelé sestry.
Když se mladík podíval do kalendáře,zjistil, že uplynulo právě padesát let od její smrti.
Věci mu do sebe zapadaly jako skládačka a to v momentě, kdy se holubici nedalo žádným způsobem odehnat. Normálně jsou holubi extrémně plachá stvoření, jež vyleká i trhnutí záclonou,nebo otevření okna.
Ovšem na tuhle sivou holubici nezabíralo zhola nic. Julián s matkou se pokoušeli jí odehnat bušením na desku parapetu,koštětem i velikým hlaholem, ale holubice dál seděla jako přikovaná.
Druhý den kdy holubice jedno odpoledne opět přilétla na okno, povídá Julián matce : ,, Zavoláme faráře, aby nám vysvětil celý byt, třeba to pomůže.‘‘ Juliánova matka nebyla proti a příští ráno už farář klepal na domovní dveře.
Julián mu pak s jeho matkou nad sušenkami a hnkem teplého čaje, pověděl ,co je potkalo. Farář poté vstal od stolu¨a se svým kropítkem obešel celý byt , místnost po místnosti a každý kout vysvětil svěcenou vodou. Nakonec vysvětil i parapetní desku na kterém holubice seděla. A světe, div se ' holubice poskočila , zatřepala křídly a vzletěla k oblakům a od té doby už se za okno víckrát nevrátila.
Autor Petr27, 02.12.2020
Přečteno 407x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí