Pravda?!

Pravda?!

Anotace: Příběh do jedné soutěže. Zadaný úryvek, ke kterému bylo za úkol dopsat příběh, končí slovy "číhající okolo něho"

Cesta vedla na dně pusté rokliny na okraji městské periferie. Byla neurčitá chvíle mezi večerem a nocí, nebe bylo neurčitě tmavé, slepé a prázdné. Ze svahů rokle čněly mezi vlhkou hlínou lesklé balvany. Jiří postavil kufry na zem, utřel si rukou pot z čela a polkl chuť podezřelé nejistoty a zákeřného ticha, číhající okolo něho.

V tom zaslechl šustění . Zamrazilo ho v zádech a v tu chvíli si přál, aby pokračovalo to nesnesitelné ticho, ve kterém byl sám, než aby čelil tomu, co způsobuje záhadné hluky. Chvíli poslouchal, a když se domníval, že zvuky jsou dostatečně daleko, vydal se znova na cestu. Bohužel to, co způsobovalo zvuky nebylo zas v takové dálce. Jiří zakopl o kufr a skutálel se do rokle. "Ááá," neubránil se výkřiku. Z temnoty na něj zíraly dvě obrovské, žluté, kulaté oči. Jiřího zachvátila hrůza, kufry nechal tam, kde ležely a se zběsilým výkřikem se hnal, kam ho nohy nesly. "Pomoooc!" zoufale ječel, i když vlastně nedoufal, že ho někdo uslyší.
Najednou se před ním objevil malý potůček. Znova zakopává. padá do vody. "Sakra," nadává, "co teď?!" Hodně ošklivě se praštil do ramene o vyčnívající kámen. Točí se mu hlava. Zavírá oči a klesá k zemi…

"Jirko, vstávej, proč se válíš po zemi, proboha?" budí ho známý hlas. Všechna ta hrůza byl jen sen. "No jo, už jdu...asi se mi něco zdálo." snaží se Jirka vysvětlit, proč spadl z postele.

Ano, byl to nejspíš sen, po kterém zbyla veliká, tmavá a bolestivá modřina na rameni jednoho chlapce…
Autor ajinecka.ch, 24.03.2007
Přečteno 387x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Kdo chce, klidně může zkusit napsat příběh k tomuto úryvku;)Máte mé svolení.

06.04.2007 19:41:00 | ajinecka.ch

je to předvídatelné
je to vcelku obyčejně napsané
tajmené moc teda ne
a celkově mě to ani moc nezaujalo,no. bylo v olympiádě okresních kol, co? tak předpokládám, že ti je 14-15, tak to je tak...solidně odpovídajicí,no:)

27.03.2007 20:39:00 | jatox

Díky za pěkný příběh, určitě bych se nechtěl probudit jako Jiří:-). Dávám v hlasování 100%.
Ajinecko.ch, přiznám se, že mě láká, napsat také cosi, co by navazovalo na úvodní odstavec ("Cesta vedla... ...číhající okolo něho").
A tak se ptám: směl bych snad?
Bez Vašeho svolení si netroufnu.

25.03.2007 16:19:00 | abcabcabc

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí