Modrý vítr

Modrý vítr

Anotace: Kraťoulinká povídečka, inspiraci jsem potkala na http://www.wahlgrenis.cz/odpovedna1_kruhyvobili.htm - patnáctý obrázek odspodu. Jakékoliv komentáře ocením.

Tmou ševelily a šepotaly desítky, stovky konečků stébel, zmítaných v náhlém náporu síly. Síly, která je nekompromisně, avšak nečekaně měkce a citlivě tiskla k několikatýdenním suchem ztvrdlé půdě. Stébla se pod jejím náporem poslušně klonila k zemi, zelené vousy klasů se dotýkaly a konejšily navzájem, vydány napospas neznámému. Cesty se protahovaly a spojovaly, aby daly vzniknout jednomu nesmírnému celku, neznámým, a přece ne nepochopitelným písmem psaly své poselství.
Stejně náhle, jako přišel, nápor odezněl. Noční vítr počechral hlavy nedotčených klasů, pohladil štíhlé stvoly těch ležících na zemi.
"Chtěl jsem tentokrát použít něco, co je jim blízké", pronesl sametovým hlasem.
"Ti, kteří chtějí vidět, pochopí", odvětila. "Ti, kteří žijí láskou, na lásku uslyší."
Rozvážně přikývnul. Dílo bylo dokonáno, byl tedy čas jít.

***

Svižným krokem stoupal vzhůru strání. Vysoká tráva, která se při každém kroku ovíjela okolo jeho nohou, mu nijak nevadila. Lesnické boty, mokré ranní rosou a pokryté drobnými semínky travin, konečně stanuly na drsném, lišejníkem porostlém kameni skály, místními nazývané Vyhlídka.
Nepotřeboval dalekohled. Každého z nevelké skupiny lidí, živě debatujících na okraji pole pod ním, poznal bezpečně i na dálku. Dál do obilného lánu se však zatím nikdo z nich neodvážil. Byl tomu rád; mohl si tak podívanou pod sebou vychutnat v celé její neporušené nádheře. Znovu a znovu přejížděl očima obrysy křivek a kruhů, jakoby si jejich podobu chtěl navždy vrýt do paměti. Nakonec rozvážně pokýval hlavou a obrátil se k odchodu. Když sestupoval ze skály, ještě se usmál pod hustý plnovous. "Opravdu povedená křídla", zamumlal si pro sebe.
Autor Darwin, 03.05.2007
Přečteno 539x
Tipy 14
Poslední tipující: Irigrein, Rebeca, Alex Foster, Mirime, Prokešová, Cassandra, Lea Jodie Parker
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Skvělý popis, četla jsem jedním dechem ..ST :)

08.02.2010 17:29:00 | Rebeca

perfektní popis :)

15.12.2009 20:55:00 | Alex Foster

Povídka zajímavá, obrázek úchvatný! I ty ostatní! ST! - je to opravdu zajímavé, ale člověk se musí podívat na ten obrázek!

26.04.2009 20:51:00 | Anne Leyyd

Člověk musí umět zapojit fantasii... vlastně máš pravdu, asi nedává :-)) (budu se na ty stránky muset podívat) Ale jinak se mi celkem líbí. Škoda jen že chybí obrazová příloha.

16.01.2008 19:03:00 | Lisa.Ginmi

mno, tak mám dojem, že bez toho obrázku to nedává smysl...

04.06.2007 22:42:00 | Darwin

mě to sice hlásí chybu, ale jakž takž jsem to pochopil i bez toho obrázku a musim říct, že mě to vtáhlo dovnitř...

01.03.2012 12:19:13 | Black Sardinian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí