Stavba májky

Stavba májky

Anotace: Skutečný a pravdivý příběh,který se stal před pár lety. Dva kamarádi se postarají o netradiční 1.máj.

Příběh,který Vám povyprávím se stal v době mé puberty...
Byl konec dubna a blížil se první máj.Pro nás tehdy čas táborových ohňů a zakázaného ovoce v podobě lahvového piva,ale vždy nám na 1.máje něco chybělo: májka,pravá hrdá a silná,přesně taková jakou chtějí kluci z jiné obce při prvním pohledu zlikvidovat,jelikož je draždí,
zároveň však vědí,že tu nádheru skolit bude proklatě těžké.
S kamarádem nám přišlo líto,že jsme v partě nikdy
žádnou májku nepostavili.Ono nám to zas tak líto nepřišlo,spíše jsme se nudili,patrně všechny nápady vznikají z nudy.Bylo rozhodnuto,do večera ta májka bude stát stůj,co stůj a nic pod širým nebem nás nezastaví!!! Mělo to jeden podstatný háček,neměli jsme strom, což ke stavbě májky není maličkost. Jenže sehnat ten správný strom nám připadalo jako maličkost. Vyzbrojeni tupou sekerou a pilkou na železo jsme se vydali skolit nějaký strom.
Už ani nevím proč jsme šly k rybníku,kde stály jen vrby... ta zrovna moc jehličího nemá...,ale my byli kluci vynalézavý.
U rybníku se naskytl obrázek,který jsem doposud nikdy neviděl. Jedna vrba měla krásnou čtyř až pětimetrovou větev a ani na průměru se nepodobala velikonočnímu proutku,naopak!
Neváhali jsme ani sekundu! Dali jsme se tedy do práce.
Za hodinku byla naše kořist dole,když dopadla,tak vyplašila dva milence v trávě,ani nedokončili to co právě dělali, zafungovali jsme jako skvělá antikoncepce, kampak se sere kondom....?
Když vrbová větev byla dole,bylo naprosto zřejmé ,že to sami neodneseme. Šly jsme pro posili,muselo nás to nést asi sedm,či osm.
Větev jsme zbavili kůry a jiných nečistot.Potom jsme uřezali nějaký jehličnatý,docela malý stromeček u panelového domu.Holky z party jehličnan přivázali navrch vrbové větve a krásně jej ozdobily.
Bylo to až neskutečné,ale dílo se podobalo opravdu nějakému jehličnanu,mohl to být třeba smrk,alespoň z dálky.
Májka se krásně tyčila hrdě a křivě. Večer dopadl dobře,počasí vyšlo a lahvových piv byl dostatek,nádhera ...
Nikdo nám ji neshodil,přitom jsme ji vůbec nehlídali !!
Časem spadla sama,nejspíše stářím.
V partě jsme měli kamaráda,jenž se učil na myslivecké škole. Na našem sídlišti bydlel též zkušený myslivec.Myslivecká autorita ve městě a Guru všech mladých myslivců na sídlišti,těch bylo přibližně jeden.
Ano byl to malý klub,zato ale nesmírně výkonný,což se nejvíce projevovalo při pití alkoholických nápojů.
Tak tento mladý myslivec prozradil myslivecké autoritě výrobní tajemství májky. Ten to shrnul jediným výstižným slovem,naprosto přesným. Tahle myslivecká autorita,když se dozvěděla o původu a rodokmenu naší májky,geniálně pronesla jedno dostačující slovo :
kokoti !
Myslím,že jsme byli první a jediní ,kdo postavil Májku z vrby.
Autor Pabitel, 07.06.2009
Přečteno 302x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí