Warel a Alkohol.

Warel a Alkohol.

Anotace: Warel Frištenský polabský rodák a jeho vztah k alkoholu.

Warlův vztah k alkoholu jak je nám známo byl velice kladný.Svědčí o tom i Frištenského alkoholický spolek Duha ,který založil společně s několika chovanci léčebného ústavu v Kosmonosích v roce 1921.Dále byl čestným členem polabských pijáků zde společně s notoricky známou dvojicí Eva a Stašek vystupoval na venkovských oslavách jako například dožínky,poutě či oslavy vstupu nebo výstupu seniorů z družstevního vejměnku.Vznikla tak unikátní sbírka pijáckých písní pod názvem,,plná flaška od Evy a Staška,,s které se dochovalo mnoho hitů jako třeba jednu bílou vodku dej či Dáme si líh nebo oblíbená Lahvičky lahvičky kdo naplní vás,lihovina pálená nebo ječný slad.Frištenský též zavadí nové odborné pijácké termíny jako například Piho což má nahradit nesrozumitelný výraz pro pivo.Vzniká i řada nových výrazů jako Zdař líh,Buď v lihu či Nepopiješ.Frištenský byl ikonou,průkopníkem propagátorem pijáctví v Čechách,Moravě a na Slovensku ťéž.Heslo spolku Duha Slinivka,játra,ledviny prosím doktore buďte v klidu,stejně jako teď skončí nakonec naložené v lihu.Kosmonosy 1926.
Autor warčelák, 02.08.2009
Přečteno 336x
Tipy 1
Poslední tipující: carna
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí