Wang a nadmutá koza

Wang a nadmutá koza

Anotace: První příběh Wanga Chunga...

Sbírka: Příběhy Wanga Chunga

V Číně, asi roku 2000 žil kluk Wang Chung. Žil v malé vesnici poblíž Šanghaje. Ale měl problém. Nevěděl totiž, jak se do školy, která byla 30 km v Šanghaji dostat. Autobusy tam nejezdily a auto neměli. A tak musel Wang něco vymyslet. Jak se tak procházel po louce, uviděl pást se kozu. A tu ho něco napadlo. Pojede do školy na koze! (já vím, nebyl moc inteligentní) Vzal si klacek, na něj dal provázek, a ukradenou mrkev z maminčiny zahrady. Musel si ale jízdu vyzkoušet. Zavedl kozu do stodoly, dal na ní sedlo, ale nešlo to. To sedlo totiž bylo dělané na koně, a výrobci nepředpokládali, že je někdo bude dávat na kozu. Tak vzal mamce zástěru, a vystřihl z ní sedlo nové. První(a taky poslední) zkouška nedopadla moc dobře. Koza, jak před sebou uviděla mrkev, tryskem vyrazila, nehledě všude kolem. Jezdec, který se neměl čeho chytit, se jí chytil za uši,načež se koza vzepjala a shodila žokeje dolů. Naneštěstí tam zrovna otec sázel ženšen, a tak večer vypadal Wang jako poněkud méně zbarvený šmoula.Nic se ale nedalo dělat, musel do školy. Vyvedl kozu a sjel s ní na silnici. Tu vedle něj zastavilo a auto Čínské Televize. Zastaví, a vystoupí z něho poněkud příliš obézní pán, a ptá se ho, co jako dělal, že má takové zbarvení. Wang mu to vysvětlí, a pán říká, že to se mu rovnou hodí, že moderuje pořad o týrání dětí, a tak se domluvili. Pán Wanga zavezl do školy, a navíc si Wang přivydělal v pořadu "Vaše dítě není boxovací pytel". Přišel domů, a odložil si věci ve stodole, kde mu je později začala koza konzumovat. Odevzdal peníze nadmíru spokojeným rodičům, kteří však poněkud zbledli, když zjistili, jak k nim přišel.

A tak získal Wang trvalý spoj do školy v Šanghaji.
Autor Kuba & Tom, 05.01.2010
Přečteno 698x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nazačiatok ahoj :)
Vítam Ťa v mene všetkých autorov na Literi,ako nováčika.
Tvoja poviedka ja nazačiatok obstojná,s celkom vtipným námetom,ani dĺžka,by neprekážala.Narozdiel od štylistiky. Nedopustil si sa vážnejších chýb,aj slovná zásoba je relatívne široká.Ale odporúčam Ti si ju celú ešte raz prečítať a nahradiť opakujúce sa slová a spojenia inými. Veľmi rušivo pôsobí hlavne časté používanie bol a mal,a opakovanie rovnakých častíc a spojok vo vetách.
Snáď som ťa týmto trochu kritickým komentárom nijako neodradila od ďaľšieho písania, veľa chuti a dobrých nápadov :)
terulienka

05.01.2010 18:24:00 | Terulienka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí