Warlův zimní útěk

Warlův zimní útěk

Anotace: Přepis záznamu vyšetřovacího spisu o útěku Warla Frištenského a Přemysla Brázdy z roku 1905.

Tento-kráte plánuvším útěku z léčebny psychiatrické,byl chovanec Brázda Přemysl,znám v městě Jilemnici,jako oráč pomocný na statku Říhalově.K útěku samotnému použivší oba chovanci Norvéřanských sky,kterých Frištenský jal se vyrobiti,ze zbytků dřev k otopu určenému.Zlozřenci vyčkajíc doby vhodné,až spolkem okrašlovacím Tábor,závod na sky vůkol léčebny probíhati bude.Poté lsti užíc a do pelotonu závodního na sky vměstnati se jali.Však přeceňujíce obtíže učby na sky,zvlášť takovým bláznivcům jimiž Frištenský s Brázdou jsou,záhy nebezpečí pádu sky samotné ukázalo.Však ničeho vážného státi se nemohlo,protože jak známo o jízdě na sky,,pád není tak zlý,jakož třeba na tvrdém ledě-vždyť padneme do závěje sněhové.K zlomu celého útěku nastalo na kopci zvaném Babylon.Zde bylo třeba k sjezdu odhodlati se,zatím co Frištenský nečekajíc rady,vlastní vahou vydal se střelhbitě dolů k cílu.Brázda vzpomenuvší si na časy orby podzimní,počal nohy krčiti a špičkami sky k sobě přitahovati.Úžas v očích přihlížejícím vzbudil styl Plužník uznání.Brázda tak pásky cílové proťal zcel v pořádku a ještě kopou sněhovou přihrnuvší děcek rozesmál.Sjezd Brázdův později překonán byl mnohokráte,však stylu jeho používáno jest do dob dnešních.Frištenský uznání nedošel,však rekord jest mu přikován.Svoji jízdu o hostinec U Kohoutů zastavil a o osm kilometrů cíl závodu posunul.Na plaketě kopce Babylon dnes stojí,zde Přemysl Brázda Plužní styl započal.Na hostinci U Kohoutů stojí, Frištenský co zde černé díry započal.
Autor warčelák, 08.01.2010
Přečteno 329x
Tipy 1
Poslední tipující: Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ale jo, dobrý. :-)

02.02.2010 11:47:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí