Deprese v perníkové chaloupce

Deprese v perníkové chaloupce

Anotace: "Pohádkové Fantasmagorie" vyšly tiskem, v případě zájmu mi napište vzkaz. Zašlu na adresu :o) Uvědomujete si, jak jsme těmi pohádkami jednostranně zmanipulovaní? A co ta chudák bába stará, co? ...:o)

Je to na prd být stará. Stará a ošklivá.
Nikomu vás není líto. Lidi jsou krutý. Kdybych aspoň mohla vzpomínat na mladé roky, ale houby. Jako pohádková postava nemám na vývoj nárok. To není tak, že byste začínali jako víla Amálka a skončili jako hnusná zlá lidožroutská čarodějnice. Ne, rovnou jste striga. Myslíte, že mi někdy někdo řekl:
„Babičko, nechcete na to revma mazání?“ Zlatý voči. Lidi se vám vyhýbají, utíkají před vámi, děti na vás pokřikují:
„Babo, to na nose je bradavice nebo bagr?“
Jo, tomu se říká citová nouze. Co vy o tom víte…

Kolikrát jsem si říkala, kdyby tak mě ti braši vymysleli jinak. Jenže Grimmové byli pěkní prevíti. Někdy v noci, když tady ti dva malí spratci usnou, přecpaní perníkem, si říkám, jak bych se mohla mít, kdybych byla třeba víla kmotřička. Krásné šaty, zářící, lesklé, dělala bych z dýní kočáry, chodila bych na bály (nevím co to je, ale určitě něco moc nóbl ), všichni by mě obdivovali a smáli by se na mě. Ono vám nic jiného než ty sny nezbude. Víte, na mě se nikdy nikdo neusmál.

A ti dva taky… Pokaždé na jaře se tu objeví. Rodiče sociálně slabí, vypustí je do lesa a co pak oni? Spořádají mi půl střechy a ještě jsou to jako chudinky? Víte co to je, když zatéká do perníku? Já se s tím celou zimu peču…Spravuju tašky, patlám se s polevou. Na to zdobení pořádně nevidím. Večer jsem vždycky tak ulepená, že se ke mně ze široka daleka stahují vosy. A tý mouky, co se natahám... Už mě to zmáhá. A med? Pch. To je vůbec kapitola sama pro sebe. Bez medu perník neupečeš. Zkuste v mém věku s trombózou, dnou a revmatismem ve všech kloubech vybírat lesním včelám med. Myslíte, že běhám jak Šebrle? Čtrnáct dní mi trvá, než splasknu. Onehdy přišla jedna venkovanka poradit, prý co jako má dělat s manželem. Že prý už nic. A už dlouho. Chtěla jsem jí dát pytlík vstavače, ale když mě uviděla, zařvala, že si spletla chatrč. Myslela, že je u obra Koloděje. Tak jsem byla opuchlá. Jo, to si každý myslí, že je to jen tak.

A ty obehrané finty:
„Babičko, já nevím, jak se na lopatě sedí.“
To bych musela být úplně pitomá, abych na to skočila. Ale musím. Napsali to tak. Jenže to už pak nikde nepíšou, jak asi ta pec po kremaci vypadá. Že se to musí znovu vyšamotovat. Pořád práce a práce a vděk žádný.

Funguju tu jako velkovýkrmna. Ten valibuk už má dobrý metrák. Perník jedl jenom první dva dny. Pak přišel s tím, že prý není na sladký. Že takhle řízek kdyby byl. Nezbylo mi nic jiného, než si obstaral čuníka. Před týdnem byla zabijačka. Prasátko vykrmené perníkem, není úplně od věci. Má takovou jemnou skořicově-badyánovou příchuť. Delikatesa. Ale Jeníček opravdu všechno nepapá. Jitrničky má rád jen ty světlé, jelítka že prej si můžu nechat. Fakan! Už jsem dokonce tak daleko, že večer mu předkládám nabídku menu ze tří jídel, aby si zaškrtl, co chce druhý den jíst. Dnes ráno mluvil něco o švejčužou. Kde k tomu vůbec přišel, když pořád skuhrají, že doma měli jen kaši? A to ještě ob den? Ještě že jeho ségra aspoň poklidí. Tak se mi to trochu kompenzuje. Ale už mám tak akorát dost! Zrovna brousím nůž. Dneska už musím říznout, tak ať je pořádně ostrý. Ať to toho spratka tak nebolí.

Proč vám to tady vůbec vykládám. Stejně budete vždycky fandit jim a všem těm Růženkám…Mimochodem, to vám nevadí, že je úplně blbá? Má to v horoskopu, ví, že o sedmnáctých narozeninách se prostě nesmí píchnout, jinak usne na sto let, a ona se ten den producíruje po zahradě? Normálně myslící člověk by vůbec nevstal z postele. No jo, blondýna. To je marný.

Ale když to tak vezmete kolem a kolem, já jsem vlastně jako pták Fénix. Taky pokaždé vstanu z popela. No jo. To zní tak vznešeně. Jako Fénix. To si budu říkat.

No nic, práce nepočká.
„Tak Jeníčku, vstávej, ukaž prstíček.“



A co nám z pohádky, přátelé, vyplývá? Že ten, kdo ničí střechu, kterou jiný staví, je mizera a zasluhuje trest. Že i starý člověk obsypaný bradavicemi může mít své sny a být dobrý a z mladého a sympatického se může vyklubat pěkný parchant. A že když si nebudete krýt záda, tak vás dřív nebo později někdo dostane na lopatku a pěkně vám zatopí nebo případně zatopí s vámi. A ještě to pak budete muset uklízet.
Autor Aglája, 18.08.2006
Přečteno 2348x
Tipy 7
Poslední tipující: Estelle B., Neferehathor, Sammael
ikonkaKomentáře (41)
ikonkaKomentujících (32)
ikonkaDoporučit (11x)

Komentáře

To je naprosto úžasné!!! Hrozně moc se tomu směju.. :)

02.12.2010 11:33:00 | Estelle B.

Naprostá bomba! Pořádně jsem se nasmála, jen tak dál :-)

01.11.2007 21:31:00 | Sammael

Tak tahle povídka mne upřímně rozesmála, nejvíc ta pasáž o Růžence! Fakt super..

09.07.2007 12:54:00 | W.O.K.O.

Je to hrozně hezoučky napsané, ale prostě to není můj žánr. Nesmíš se na mě zlobit, ale nebudu hodnotit, protože bych pouze vyventilovala své fantazie k určitému stylu. Tohle mě moc neoslovilo, ale ten sloh je supr.

08.07.2007 00:31:00 | kraaska_

:D krasne jsem se zasmala, supr. A mimochodem u nas se vypravela specialni pohadka O pernikove chaloupce bez smrti jezibaby, to bylo moc drasticke, obrecela jsem ji vzdycky, tak se to zmenilo :D

04.07.2007 18:21:00 | mavi

Tak tohle je ůplně super. Já jsem se za břicho popadal smíchy.

Ne 100%, ale 1 000%

15.06.2007 21:14:00 | bares43

tak to je hodně originální :D

02.06.2007 23:37:00 | Raphael

Díky, Veromi. Jsem ráda, že tě pobavila :o)

14.05.2007 21:16:00 | Aglája

Díky za neuvěřitelně lidskou a vtipnou povídku co zvedne náladu snad až někam na oběžnou dráhu.. :o) ..

14.05.2007 19:12:00 | Veromi

Díky, Nepřihlášená...E :o)))

03.05.2007 17:23:00 | Aglája

Skvělý. takovouhle pohádku jsem ještě neviděl... ale proč ne:)
povedlo se ti to. tak hodně jsem se už dlouho nepobavil

01.05.2007 18:43:00 | Regik

Skvělý. takovouhle pohádku jsem ještě neviděl... ale proč ne:)
povedlo se ti to. tak hodně jsem se už dlouho nepobavil

01.05.2007 18:43:00 | Regik

fakt moc dobry, pobavila jsem se, a s tou lopatou, hrubost, a ruzenka taky dobry:D

27.04.2007 19:33:00 | N.Ryba

Těchle pohádek je tu celkem patnáct a je to ucelený soubor, takže máš co číst :o)))

27.04.2007 15:52:00 | Aglája

Díky. Těším se na další...

27.04.2007 15:05:00 | Aťan

Výborné! Naozaj som sa pobavila;).

25.04.2007 14:05:00 | LadyOfTheDarkness

Fakt dokonalý... zaslouženě nejlepší povídka na Literu :)

10.04.2007 18:47:00 | Neferehathor

To je fantastický. Nečekal jsem, že se nějakej blbej čtvrtek a v práci takhle příjemně pobavím. Moc díky

29.03.2007 14:33:00 | smudlinek

No Aglájo, zase pěkně, poutavě napsáno. Umíš.

25.03.2007 20:27:00 | vandule

Díky moc všem, těší mě, že se bavíte:o)))

25.03.2007 13:13:00 | Aglája

nemám slov.Nádhera,hlavně ta pasáž se Šebrlem se mi hodně líbila...smála jsem se.Úžasné

25.03.2007 12:51:00 | Arey

:D absolutně úžasný.

23.03.2007 18:29:00 | GuliN

Tohle je opravdu originální a vtipný, fakt jsem se výborně pobavil.

10.03.2007 21:07:00 | Pilous

Fakt výborný!!! Takhle večer v práci mi to zvedlo náladu a taky prdel ze židle a jdu domů... díky! :o)))

06.03.2007 19:44:00 | Hannazka

:D no tak to mě fakt rozesmálo, díky:) odteď fandím jen těm zlejm...maj to chudáci těžký. Ale s tou Růženkou to mě položilo, no jo blondýna...:D

01.02.2007 11:28:00 | Rozárenka

Díky Nikitu za čas věnovaný mám výplodům a jsem ráda, že pobavily :o)))

29.01.2007 09:23:00 | Aglája

super! piš dál! je to suprový čtení, inu podívat se na pohádku z trochu jiného úhle je vždycky pecka

27.01.2007 19:44:00 | Nikytu

Díky, tak to se vrhni na další. Je jich čtrnáct:o)

14.12.2006 13:24:00 | Aglája

To je božííí,no fakt....máš děsnej talent... :-D

14.12.2006 11:14:00 | Ithaka

Ono vůbec ty pohádky jsou děsivé. Takový Andersen musel být sado-maso, tam snad jediná pohádka není trochu pohodová. Erben a Božka jsou to samé. Nejraději mám Drdu.

26.10.2006 13:33:00 | Aglája

Máš na to, projeď si ještě B. Němcovou, chtěl jsem to jednou číst mláďátku, ale bylo to tak děsivý, že jsem od toho upustil a bál se jen sám. Tam se můžeš vyřádit. A i tvé ostatní věci jsou perfektní.

24.10.2006 03:06:00 | gest

Je to fákt skvělý. A taky je fakt, že ty pohádky sou ve skrácenině děsně morbidní a uplně příšerně se tam diskriminujou ty negativní postavy.

01.10.2006 20:52:00 | Terra

Ty máš fakt nápady … :)

25.09.2006 20:38:00 | janewe

:o))) Já ne, ježibaba :o))) A v Popelce má její sestra něco proti hubeným. Ne já, její sestra :o))) (já jsem taky štíhlá)

09.09.2006 09:42:00 | Aglája

Já sem se nasmála jako nikdy :o))
Píšeš fakt suprově a myslím, že ti to pálí :o)) ale pokud máš něco proti blondýnám (ehm) tak to je mi tě líto :o))

09.09.2006 09:09:00 | -Jojo-

Jo jo, taky jsem se docela pobavil, moc dobře napsané.

23.08.2006 23:24:00 | Walome

To je tak procítěný, až mi leží na jazyku zmíňka o minulých životech, ale možná to bude jen tím nadhledem.....Tak třeba já fandím vlkovi, chudák, musí sežrat takových lidí, ouvej, ouvej....tomu říkám bolest břicha a že člověk se pěkně pronese...

22.08.2006 16:55:00 | Epona

Fakticky bomba! :-)

21.08.2006 21:01:00 | Valenis

Díky za hodnocení. Je to sranda a vlastně zas tak moc ne.

21.08.2006 15:17:00 | Aglája

skvěle napsané,pěkný konec.

20.08.2006 21:34:00 | semiramis

Smutný osud stařenky...ale nasmála jsem se jak už dlouho ne.(:-D)))

20.08.2006 12:53:00 | Mara*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí