Nemá to Karkulka lehké, holka jedna červená

Nemá to Karkulka lehké, holka jedna červená

Anotace: Jdete do puberty a pořád musíte nosit čepeček. To je na prášky... Navíc červená už pár let není v módě.:o) Další z mých Pohádkových fantasmagorií :o)

Nejsou tu žádné holky v mém věku.
A i kdyby byly, copak by se bavily se mnou? No uznejte. Už jsem skoro v pubertě a máma mě pořád navlíká do těch nemoderních červených hadrů. Jako bych ji slyšela:
„Karkulko, ještě čepeček…“
Ten nesnáším nejvíc. To se snad nenosilo ani před sto lety. Sukničku jak mimino ze školky a střevíčky? Ťutu muťu lakovky. A ještě bez podpatku. A já bych tak chtěla maskáče a pořádné bagry (přitom do toho lesa by se hodily, tak nevím proč to nejde), nebo džíny bokovky s takovým páskem s přezkou se vzorem smrtky a sandále na jehlách (takové ty jenom s třema páskama). Tý vado a piersing do brady, nosu a ještě…no, to nesmím ani říct nahlas. Ale kdybych se o tom mámě jenom zmínila, nebudu chodit k babičce uklízet jenom jednou týdně, ale každý den. A budu muset i plít zahradu.

Vždycky mě máma takhle nahastroší a prej jako abych nechodila přes les. Sama ví, že oklikou je to ale třikrát delší. Já nebudu šlapat devět kilásků a ještě k tomu v těchhle „střevíčkách“. Vždycky to risknu lesem. Znám bezva zkratku. Taky se snažím mámě vysvětlit, že místo bábovky by už jednou mohla upéct třeba krtkův dort. Dyť ta reklama je tak boží, až se mi sbíhají sliny. Tahle stagnace mě jednou zabije. Nesnáším, když se něco dělá pořád dokola stejně, protože to tak přece „bylo vždycky“.

V lese to mám ráda. Miluju stromy, když tak hezky voní jehličím a někdy, když je mi smutno, obejmu krásnou bílou břízu a cítím, jak jí zezdola nahoru protéká míza. Vždycky si ale zkontroluju, že se na mě nikdo nedívá. Nejsem magor, ne? Jednou jsem to ale zkusila s borovicí a jediný výsledek byl, že jsem si kazajku zapatlala od pryskyřice. Fakt jsem zajásala, že mi máma bude muset koupit něco nového, modernějšího, ale má na to nějaký fígl a toho lepidla se zbavila. Tak zase nic.

Vždycky už přesně vím, kdy na mě vlítne ten starý opelichaný obejda. Z mordy mu kapou sliny, ale kdepak z bábovky. Když říká, že by si dal tu mou buchtičku, je mi jasný, že na bábovku nemyslí. Chlívák starý. Mámě to neřeknu, naštěstí si s ním poradím sama. Dostane jednu kolenem do kou…však víte kam a odskučí pryč. Divím se, že k tý babiččině chaloupce pak vůbec dorazí.

Babička je fajn. Myslí kolikrát moderněji než moje máma, a to je jí o dvacet víc. Myslivce už jsem tam párkrát zahlídla. Myslel si, že nevidím, jak na poslední chvíli vyskakuje z okna babiččiny ložnice. Jo, babka to ještě nevzdala. To se mi líbí, že je tak aktivní. I s tím uklízením…smeták dávno zrušila. Má tam Rainbow (Sice děsně drahé, ale dělá to všechno. Vysává, vytírá, zbavuje peřiny roztočů…i okna s tím umeju). Jednou se babička tak rozkejchala (na několik měsíců), že zrušila peřiny z husího peří a koupila si ty pro alergiky, z dutého vlákna. Teď je v pohodě.

Vždycky je ráda, když přijdu. Taky, starý člověk je vděčný za každý kus řeči. A s myslivcem toho asi moc nenapovídají, že?( No dobře, tak jsem si trošku rýpla). Škoda, že nejdřív musím podstoupit ten příšerný slizký rituál:
„Babičko, jaké to máš velké oči, uši, zuby…To abych tě lépe…“ A pak odporná koupel v žaludečních šťávách. Bléééé. Pokaždé se modlím, ať už ten myslivec přijde, protože to je fakt o hubu. Ještě, že vlk nekouše a hltá mě v celku. To bych už asi nevydýchala.

Možná by si babička mohla s mamkou trochu promluvit. Aby mi dovolila aspoň změnit outfit. A taky jsem slyšela, že vedle se přistěhovali Sněhurkovic. Mají holku asi v mém věku, to by bylo bezva. Četly bychom si spolu Bravíčko a poslouchaly Aguileru. Je boží.

No nic, za chvíli tady na mě hupsne vlk. První smrk, druhý, třetí…á, tady ho máme, seladona.
„Karkulko, copak neseš v tom košíčku?“
„Coby, bábovku pro babičku.“



Tak tady, přátelé, jasně vidíme, že je důležité neustrnout ve vývoji a všímat si, jestli je naše dítko ještě pořád zralé na roztomilou sukničku nebo už na džíny a top z Kenvela. Že lépe, než pokaždé varovat potomka před nástrahami džungle, je vybavit jej slzným plynem a základními obrannými chvaty z juda, protože nikdy nevíte, na jaké chlupaté zvíře narazí. A že i stařenka může být někdy daleko více IN, než uhoněná mamina středního věku. Obzvlášť, když má aspoň jednou týdně svého myslivce s pérem…na klobouku.
Autor Aglája, 21.08.2006
Přečteno 1022x
Tipy 1
Poslední tipující: Estelle B.
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (5x)

Komentáře

Chá, umírám smíchy... další Fantasmagorii si asi nechám na pozdějc, aby mě nebolela bránice xD xD xD.

10.07.2007 14:02:00 | Neferehathor

díky, Renush :o))

10.05.2007 10:52:00 | Aglája

chi faktec se mi libi ak pises:-) a tadle povidka spesl nej hlavne jak řikaš ty tvoje pohadkovi fantasmagorie bo jak to je no proste pak se mi libilo jete deprese v pernikovy chaloupce a kaše story aneb co na to hrneček faktec ti to de:-) tak pokračuj

09.05.2007 17:46:00 | anima alba

Odstavec o babicce e fakt bozi:D:D:D

27.04.2007 19:39:00 | N.Ryba

tak to je cool :)))) .....karcoolka :D Super, fakt dobře se to čte.

10.04.2007 22:33:00 | hanscom

,,hustá" karkulka :)

10.04.2007 11:51:00 | Casmaria

:D ty mě dneska odrovnáš normálně

01.02.2007 11:34:00 | Rozárenka

No tys mě rozesmála tou otázkou...copak se můžu takhle veřejně přiznat?!Jestli seš zvědavá, přečti si moje Vyznání...a pak ještě...ale to si najdi sama...(:D)))

20.09.2006 14:59:00 | Mara*

to je super..

31.08.2006 10:25:00 | aveefa

Hustý!! :-D výborná parodie

27.08.2006 15:03:00 | šedá bílá myška

Děkuji všem za příznivá hodnocení. Už makám na další ptákovině :o)

24.08.2006 15:32:00 | Aglája

Tak tohle je bomba... vážně skvělý nápad... 100% je jasných

24.08.2006 14:55:00 | Cherlen2

moc pekny, docela jsem se zasmala :o)

23.08.2006 18:00:00 | janicka:)

.....taky ti myslivec vyskakuje z okna ložnice? :o)))

23.08.2006 08:05:00 | Aglája

Někdy i ráno se člověk potřebuje zasmát...taky jsem babička...(:-D)))

23.08.2006 06:58:00 | Mara*

Už se těším na další:) Všechny byly supr.

22.08.2006 17:25:00 | Epona

Čaroprávnost, Čarodějky na cestách, Soudné sestry, Carpe Jugulum, Klobouk s oblohou...prostě ty s čarodějkama jsou mi bližší . Mágové mě moc neberou. Díky za hodnocení.

22.08.2006 11:15:00 | Aglája

Tý vado! Dost hustý...Né,ale pěkné to je určitě :) A taky se mi líbí, že čteš Pratchetta...Jaký díl Zeměplochy máš nejraději?]:->

22.08.2006 10:55:00 | Boulette

Jéžiš, díky za upozornění. Už to opravuji :o)))

21.08.2006 21:14:00 | Aglája

Sranda.Jen nevím jestli bylo schválně když Karkulka řekla "zbíhat sliny", protože myslím že by se to mělo psát se s.

21.08.2006 21:10:00 | Valenis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí