Kačenka

Kačenka

Anotace: Dnes je Katunka MBA a již i ve světě dost proslulá návrhářka lustrů a svítidel. Nepotrpí si na špelky a dlahý kamení... Když jsem to psal byla studentkou VŠ.

 

 

Dneska je to Kateřina, v nejlepším případě Káťa, Katka a snad Katuška (pro nějakého pěkného mládence); Káča jenom pro maminku Milenu, když nesouhlasí s něčím, co se Kateřině zdá být normální. V době, v níž se odehrála tato drobná příhoda, to byla Kačenka, která ale už ve svých třech letech se mračila, když ji někdo takto pojmenoval a vyžadovala, aby jí každý říkal Katunko. Říkám-li tři roky, myslím tím přesně tři roky: Katunka měla ten den narozeniny.

 

Sebral jsem doma nějakou bižuterii - bůhví, kde se u nás vzala. Moje žena na ni netrpí, nenosí ji, já pochopitelně také ne a syn tehdy nosil na krku na hrubém řetízku tři žiletky. Dětský postříbřený prstýnek, bižuterní náušnice s klipsy, dva náhrdelníky: jeden z mořských lastur celkem i hezky provedený, druhý ze skleněných perel imitujících zvláštní zelenou barvou malachit, spojený řetízkem ze žlutého kovu, snažícího se imitovat zlato. Věděl jsem, že jako většina holčiček i tato naše Kačenka je v tomto směru už budící se ženou a navěsí na sebe, co se leskne a co je na dosah dětských tlapek. Maminka Milena je švagrová, Katunka tedy byla a je moje neteř. Ono to vlastně není důležité a stejně o tom bude ještě zmínka v trochu jiné poloze.

 

Dojedeme, přivítáme se s Milenou i dětmi, (Kačenka má o dva roky staršího brášku, který ale dnes ostrouhá) a - samozřejmě bez odkladu gratulujeme. Páni a dámy, to jste snad neviděli - očička rozzářená jak dvě supernovy, okamžitě  prsten na prst  (jejda - na který, je trochu velký na každý, snad na paleček?), náhrdelníky oba na krk, dvakrát omotané, náušnice (au)... a co potom? jasně -  ZRCADLO ! a veeelké obdivování, a zkoušení tak a zase onak, a jiné šatičky - no ženská, jak se patří! Maminka Milena nás pohostila koláči a kávou, trochu povídání, trochu si s holčičkou pohrát... ono synovi už bylo dvacet a ve mně se začaly probouzet dědečkovské choutky.

 

Bouchly vrata. Přišel Milan, švagr, a Katunka hned k němu a už zdaleka hlásí: Tatínku, je u nás tlustej stlejda z Lovosic a pšines mi špelky a dlahý kamení! Panebože, já bych tu holku sežral! No řekněte: divíte se? Smáli jsme se všichni, ale já - protože jsem tak zvaně "háklivej" na dětské šplechty -  jsem smíchy řval. Že to pro mne byl Pan Zážitek, to dosvědčuje fakt, že si to po dvaatřiceti letech pamatuju,  jako by se to stalo před před několika dny...

 

Autor aravara, 12.04.2013
Přečteno 472x
Tipy 3
Poslední tipující: hanele m.
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí