Adonis

Adonis

Anotace: nejcharizmatičtější člověk v dějinách lidstva a božstva...

Před dávnými a dávnými lety chodil po tomto světě, který je nám ochranou a domovem, největší z největších. Kde kdo by bez váhání vyřkl, že právě spatřil Boha, když uviděl toho tajemného tvora překypujícího krásou a svůdností. Jeho sametově šedá srst byla pročesávána vánkem, v kterém se nádherně vlnila. Jakmile mu někdo pohlédl do jeho hlubokých kaštanových očí, zůstal stát ochromen okouzlením a cítil, jak se mu ze srdce linou tóny lásky.
Byl to Polack, André Polack! Statný muž převyšující Brada Pitta alespoň o dvě hlavy. Bylo vám požehnáním, když na váš podzimní kabát dopadl jeho tmavohnědý vlas. Cokkoliv, co pocházelo z tohoto snad božského těla mělo nevyčíslitelnou cenu. Soukromí sběratelé, ale i nejprestižnější muzea po celém světě, vypláceli tučné částky za jakkýkoliv kus z těla Adona, jak se mu přezdívalo pro jeho uchvacující vzhled. Ovšem nejcennějším a nejunikátnějším ,,exponátem" byl jeho zlatoblonďatý vlas. Každá mladá dívka byla do něho platonicky zamilovaná, ale i starší dámy kvůli němu opouštěly frontu na banány a za setkání s Adonem by obětovaly snad i zubní protézu.
Adonománií byly poznamenány i takové obrovské akce jako například třídenní koncert ve Woodstocku, kde Bob Dylen zapěl své písně vybílené louce, protože ten stejný víkend měl Adonis autogramiádu v Tokiu, a věřte nebo ne, polovina obyvatel odjela do země vycházejícího slunce. Ta druhá polovina bojovala s invazí švábů. Ale Woodstock nebyl jedinou poznamenanou akcí. Koncerty liverpoolské skupiny Beatles byly sice uspořádany, ale přes řev fanynek, které vyvolávaly jméno ,,Adonis", nebylo nic slyšet. Téměř zkrachoval do té doby prosperující stroj na sny alias Hollywood, protože velkofilmy neměly vůbec žádnou sledovanost, neboť fanynky se lepily na obrazovky, když v televizi vysílali reklamní spoty na americkou žvýkačku Wrigley's chewing gum, kde hlavní postavu ztvárnil nejpopulárnější člověk světa Adonis. Trýznil také Robbie Williams, který zůstaval po svých koncertech sám na pokoji, pokud se nepočítá jeho manažer. Adonis byl prostě pojem. O práci přišli takoví hrdinové jako Spiderman, Batman, nebo Superman, protože děti si hrály zásadně jen na Adona. Kdo se zmínil o jiné postavě, čekalo ho nemilosrdné vyloučení z party a posměch do konce života.
Adonis byl hold bůh a to doslovně, neboť vzniklo nové náboženství Adonismus, které získávalo stále více a více stoupenců ve všech koutech zeměkoule. Nebylo to nijak složité náboženství. Svatým textem byla závěť, kterou si Adonis nechal napsat pro všechny případy, kde skromně věnoval celý svůj majetek čítající nespočitalnou hodnotu na dobročinné účely organizaci Eta, aby podpořil výrobu vysavačů. Jediné, co museli stoupenci dodržovat, bylo uctívat pouze Adona a modlit se k němu. Společnost se dělila do tří karem, a to na tzv. statistikáře, kteří sdělovali Mocnému Adonovi výsledky všech hokejových lig, Parenicáři, kteří museli alespoň jednou za svůj život donést svému Bohovi pravou slovenskou parenicu, a na Pršutáře, kteří měli stejnou povinnost, jenže nosili pršutek místo sýru.
Adonis se dokonce stal prezidentem Spojených států amerických, jenže při slavnostní projížďce Dallasem ho posléze obviněný ostřelovač Lee Harvey Oswald připravil o život a hlavu.
Tak skončil nejsvětoznámější a nejcharizmatičtější polobůh v dějinách lidstva a božstva.

Teneo in memoriam
Autor Muta cum liquida, 07.02.2007
Přečteno 397x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

povídka je to pěkná....:-)

09.03.2007 19:50:00 | Lisa Kloboučková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí