Játrový knedlíček

Játrový knedlíček

Anotace: Ber těžké věci s humorem

Sbírka: Zápisky z běžného dne

Ani nevím, jak jsem se sem dostala. Vždycky jsem si říkala, co se asi musí stát, aby člověk skončil na psychiatrii. Na uzavřeném oddělení. Na tom oddělení, kde jsou na oknech mříže, záchody nemají splachovací šňůru, na oddělení kde se pije jen s plastových hrníčků, prostě tam, kde pacienti připomínají spíše docela ucházející zeleninu z trhu než lidi. Něco jako „ Dobrý den sestři, přišli jsme se podívat na maminku, na paní Novákovou.“ „ Aha, to je ten lilek na čtyřce.“ Došla jsem k závěru, že se nemusí stát vlastně nic. To si takhle pokojně přežvykujete u nedělního oběda, u kterého se schází celá rodina, a nahlas vyřknete myšlenku o sebevraždě a hele, oni už vás vezou kluci v bílých pláštích. Myslím si, že to byla docela chyba. První měli totiž odvézt mámu, který při sdělení o mém nedělním plánu na odpoledne, zaskočil játrový knedlíček z babiččina výborného vývaru. Máma první začala modrat, pak fialovět a pak jí táta ten knedlíček musel vyšťourat prstem. Bože, proč se to muselo stát zrovna tuhle neděli. Zrovna tuhle neděli se babičce knedlíčky náramně povedly a máma jimi takhle plýtvá. No, ale už je pozdě plakat nad zaskočeným, zbytečně vyhozeným játrovým knedlíčkem z babiččina výborného vývaru.
Celé mi to tu přijde, jako náramná legrace. Na příjmu v nemocnici se mě začali doktoři vyptávat na úplně nesmyslné otázky, jako třeba: „Jak dlouho se chcete zabít? Jakým způsobem se chcete zabít? Jaké jsou důvody těchto myšlenek? Měla už jste někdy takové myšlenky v minulosti?“. Hluboce jsem se zamyslela, protože chci odpovídat čistou pravdu a nic než pravdu.
„ Paní doktorko, nevím, co mé stavy vyvolalo, ale dost se to zhoršilo v okamžik, kdy mojí matce zaskočil játrový knedlíček u nedělního oběda.“
„Aha, takže strach o matku…“
„To ani ne, spíš mi bylo líto toho knedlíčku.“
Autor dívka s velrybou, 18.05.2017
Přečteno 611x
Tipy 11
Poslední tipující: Týna, FuckingMaty, Koblížek, Frr, Jort, Philogyny1, hanele m.
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:o))) Myslím, že hrdinka rozhodně na psychiatrii patří. I když ne kvůli plánovanému sebezničení. Ať žijou knedlíčky ... nebo noky? :-)))

25.05.2017 08:56:51 | Koblížek

Děkuji za názor :)

25.05.2017 16:14:25 | dívka s velrybou

...nejlepší otázkou pořád zůstává ono dětské PROČ...

20.05.2017 18:38:54 | Jort

Hezký jemný humor s gradací na konci. Škoda, že tak krátké. Klidně bych se těšil třeba na děj z více pohledů. Ale pobavilo pěkně.

19.05.2017 21:04:38 | Petrlesna

Moc děkuji :). Třeba se dostanu k pokračování

20.05.2017 18:31:12 | dívka s velrybou

taky je dělám a je o ně boj, takový nadýchaný knedlíček je přímo mistrovské dílo... :)

19.05.2017 09:16:56 | Philogyny1

Knedlíčky jsou zázrak :)

19.05.2017 10:24:35 | dívka s velrybou

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí