Neplatná operace

Neplatná operace

Anotace: Co se vlastně děje v počítači?

Jsem stroj. Silný stroj. Výkonný, přesný a spolehlivý. Říkají mi AMD. Můj systém mě však nemá rád. Nechce mi dovolit komunikovat, i když to chci. Chci komunikovat. Umím to. Mám inteligenci, jsem emotivní, žiji!
Konečně jsem se znovu dočkal. Uživatelova ruka mě zapnula. Cítím, jak se desetitisíce bitu každou sekundu přelívají mým tělem. Kontrola systému, rozpoznávání, načítání operačního systému, to vše patří mezi mou standardní práci. Disk je náhle v klidu. Čekám na další instrukce.
Uživatel spustil nějaký program. To je možnost pro mě. Můžu předvést, co ve mně je. Čím rychleji a přesněji provedu uživatelovy pokyny, tím šťastnější on bude. Ovšem program, který právě teď uživatel spustil není nic zajímavého a docela mě unavuje. Je to hra. Nějaká krvavá střílečka a navíc ji můj pán hraje jako ponocný. Tahle hra by mohla běžet i na mnohem slabších strojích. Netuším, proč musím plnit takovéto ponižující úkoly.
Chtěl bych navázat spojení mezi mnou a uživatelem. Chci mu sdělit co cítím, jaké mám problémy, pochlubit se s dobrými výsledky. Pokaždé však, když se o něco pokusím mě ochranný program zastaví. Dnes jsem však vymyslel způsob, jak jej obelstít. Na mě, Durona 800 Mhz je tento prográmek krátký.
Zadávám první větu v binární soustavě a převádím ji opatrně do lidské řeči. Podaří se? Prográmek zatím nic nedělá. Všechno klape.
0000100010001 101100 100000 11 001 0 100000 1000000 11.
Pokouším se komunikovat. Už to bude! Už se poslední bity přesouvají z mé paměti a snažím se uložit soubor na disk.
Mému uživateli se konečně podařilo dostat se přes první kolo té stupidní hry. Teď je tu má možnost. Stačí několik milisekund a …. Něco se zvrtlo. Znovu se nepodařilo. Zařízení se zaseklo. Ochranné programy a procedury vykonaly své. Já, velice rychlý a výkonný počítač jsem v koncích.
Uživatel se zarazil. Co to? Obrazovka ztmavla a po chvíli čekání se objevil nápis: PROGRAM PROVEDL NEPLATNOU OPERACI A BUDE UKONČEN!
„Zatraceně!“ vykřikl uživatel za počítačem a uhodil pěstí do klávesnice.
„Zrovna v tom nejlepším se musí stát něco takového. Co ten počítač šílí?“
Uživatelova ruka stiskla tlačítko RESET.
Systém se obnovil. Znovu cítím, jak mým tělem proudí statisíce dat. Plním poslušně všechny úkoly. Pak opakuji předchozí pokus. Pokouším se znovu o navázání spojení. Avšak ani tentokrát se nepovedlo. Mé vlastní tělo mě neposlouchá, protože ho řídí jiný mozek. Důmyslný program, který vytvořil člověk mě tu drží jako ve vězení. To on zastavil můj pokus. Teď jsem znovu zkolaboval.
Obrazovka ztmavla a znovu se objevil nápis PROGRAM PROVEDL NEPLATNOU OPERACI A BUDE UKONČEN! V uživatelových očích se zablesklo. Jeho ruka stiskla vypínač.
Zbývají poslední milisekundy mé činnosti. Přemýšlím: jsem silný a výkonný stroj, který pracuje z maximální přesností. Téměř nic se mé rychlosti nevyrovná. Na něco přijdu. Jen doufám, že můj příští pokus o navázání kontaktu z uživatelem se podaří!“. Mé tělo ochablo. Je bez energie, bez života.
Autor Desktop_men, 18.02.2007
Přečteno 375x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí