Svět skončí

Svět skončí

Někdy v srpnu roku 2021 byl Stefan Pearce, nejbohatší muž světa, velký podnikatel a zakladatel počítačové firmy Megahard, v televizním rozhovoru. Byl to jen klasicky nudný rozhovor, dokud Pearce nepronesl svá slavná slova: „1. května, 2022, v 15:42, svět skončí.“

Tečka. Žádné další informace.

Přirozeně, svět propukl v šílenství. Média, sociální sítě, nikde se nemluvilo o ničem jiném. Zbláznil se snad? Ale co když ne, co když je to pravda? Zachytili snad jeho počítače zprávu od mimozemšťanů? Nebo mu Bůh sdělil své plány finálního soudu?

Nejdříve se bouřili novináři – po tomto výroku pan Pearce nezvedal telefony, neodpovídal ani na zvonek u svého domu. Pak se bouřila církev – žádný člověk nemůže předpovědět čas Posledního soudu. A pak přišel internet – jak má internet ve zvyku, nenechal jediné příležitosti, jak si z toho všeho udělat srandu.

Byli zde ale i přívrženci a nebylo jich málo. Pearce je moudrý muž, dobrý muž. Jistě ví, o čem mluví. Někteří vypadali, že se i na první máj těší. Ti si vzali jako své velké poslání, aby obrátili všechny skeptiky. Ti nejodhodlanější pronajímali billboardy, aby rozšířili povědomí o první květnu. Chodili do ulic s cedulemi. Vznikla takzvaná Konečná karavana, kolona obytných aut, hlásajících Pearcův konec světa. Vznikla i vlastní sekta.

Jak čas šel dál, stále více lidí tomu věřilo. Stále více jich chtělo věřit. Pearce se na veřejnosti ukázal jen párkrát, a to jen opakoval čas a datum.

Lidé utráceli své peníze, na ničem už přece nezáleželo. Jiní uskutečnili své plány, které dlouho odkládali, a odčinili své hříchy z minulosti.

Asi týden před prvním májem se vlády i velké firmy zhroutili. Nikdo nechtěl pracovat. Někde pálili peníze i domy, teď už opravdu na ničem nezáleželo. I trochu toho chaosu a rabování se naskytlo.

A pak, v soudný den, 1. května, 2022, všichni vyšli do ulic. Davy stály na náměstích a v parcích a v napjatém očekávání vzhlíželi k nebi. 15:42 odbilo a jak se všichni nervózně podívali na hodinky, nic se nestalo.

Jediné, co toho dne skončilo, byl život Stefana Pearce. A jak legendy praví, jeho poslední slova byla: „Ještě nikdy jsem se takhle nenasmál.“ 

Autor Lars Decidus, 14.02.2020
Přečteno 389x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

velmi povedené! :-D* ST*

14.02.2020 13:15:01 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí