Důchody jdou do nebe

Důchody jdou do nebe

Anotace: Valorizace důchodů zvedne seniorům nejen penze ale i mandle a tlak

Je mi to až žinantní, ale musím se vám se vší skromností přiznat, že jsem dnes již velice zkušený a moudrý muž. Musím tak, chtíc nechtíc, nekompromisně polemizovat s výrokem mladíka, který mě označil jako „starého senilního blbce“, a to jenom proto, že on sám vypadl při výstupu z dopravního prostředku přímo na ústa, když se jeho dolní končetiny záhadným způsobem propletly s mými vycházkovými holemi…

Čím jsem zkušenější a moudřejší, tím se stále více snažím spoléhat sám na sebe a nenechat se ovlivňovat okolním světem, obzvláště pak ne pokleslými informačními medii všeho druhu.

Lékařům se snažím vyhýbat, nemám totiž nervy na to, aby na mne někdo neustále dělal „bu, bu, bu“  a televizní reklamy na podpůrné prostředky, dosažitelné bez lékařského předpisu, okázale ignoruji. Mazání na svaly, klouby a šlachy  s  ujištěním následného zvýšení pracovní výkonnosti a trapným nabádáním k jejímu využití, ve mně dokonce pudově budí odpor a mimo to, já sám nejlépe vím, kde, kdy, s kým a jak se mohu nejlépe namazat!

Abych byl, jak se říká „v obraze“ , tak si občas v televizi pustím Zprávy. Přímé přenosy z poslanecké sněmovny mě obvykle tak vyděsí, že rychle přepínám na zcela neškodné a osvědčené kanály s krvavými horory a kriminálními seriály.

Spát obvykle chodívám až po půlnoci. Předtím si sednu k počítači a zkontroluji došlé emaily. V rámci duševní hygieny po Internetu zásadně nebrouzdám, jenom někdy si na Internetu zahraji pár bleskových šachových partií abych alespoň trochu poškádlil unavený mozek.

Vždy jsem měl obě ruce levé a s postupujícím věkem se to kupodivu nelepší. Takže není divu, že jsem se „překliknul“ a místo pošty se na obrazovce počítače objevila úvodní stránka  jakéhosi finančního webu, která mě šokovala informací:

Zvýšení důchodů schválila vláda. Spočítejte si, kolik dostanete:

Důchody se po lednové valorizaci zvýší o 360 korun, potvrdila dnes vláda. Po 14 letech se také zvýší zvláštní příspěvek k důchodu. Ten pobírají penzisté, kteří byli v odboji nebo byli zařazeni do táborů nucených prací. Důchody se od ledna podle zákonné valorizace zvýší o 360 korun měsíčně. Tentokrát stoupne pouze základní výměra důchodu, procentní výměra se zvyšovat nebude. Důchod se tak zvýší všem stejně!

Autorkou příspěvku je údajně jakási Jája. Rázem je mi tato novinářka velice sympatická a v mých bujných půlnočních představách si ji představuji jako  velice hezkou a inteligentní slečnu…

Je mi také hned jasné, že na zvláštní příspěvek k důchodu nárok nemám. I když je pravdou, že v mých dvou manželstvích jsem si užil nucených prací až až, ale musím přiznat, že můj odboj proti nim byl zcela zbytečný a neúčinný.

Zvýšení důchodu mě ale i tak potěšilo. Žiji skromně a své potřeby si diktuje mé tělo samo. A vzhledem k tomu, že jsem s rostoucím věkem stále moudřejší, tak žádné duchovní požitky již nevyhledávám. A moje tělo se obvykle spokojí se škvarkovými plackami a troškou toho rumu. S přáteli chodívám jednou týdně  na pokec do žižkovské Zahradní restaurace Lavička a těch 360 korun znamená šest piv měsíčně navíc! Teď si ale uvědomuji, že jsem zapomněl na spropitné! Ale i přesto…

V půlnoční euforii posílám, alespoň v duchu, slečně Jáje tisícerá políbení na její něžné rtíky za to milé upozornění. Čtu dále a náhle znejistím! Další text úvodní stránky finančního serveru mě důrazně odkazuje na jakousi Kalkulačku, která mi údajně zcela bezpečně spočítá  sumu o kterou se od ledna zvýší můj starobní důchod. Tak tady něco nehraje! Předchozí text mě ujistil, že přidáno dostaneme od ledna všichni stejně a byla uvedena i přesná částka. Co na tom může ta Kalkulačka ještě změnit? Jde o dosud netušené možnosti umělé inteligence(AI)  anebo mi něco zásadního uniklo a pravdu má ten mladík co vypadl z tramvaje na ústní dutinu po srážce s mými berlemi? Říkám si, dědku, nebuď srab, zavřu oči a s pevně sevřenými hýžděmi kliknu myší na odkaz Kalkulačka. Když jsem po hodné chvíli opatrně oči otevřel, hluboce jsem si oddechl. Zjistil jsem,že šlo o malé nedorozumění. Úkolem Kalkulačky je jenom dopočítat novou výši našeho starobního důchodu. Zadáte pouze současnou výši svého důchodu a Kalkulačka  vám okamžitě určí jeho novou hodnotu. Je přímo skvělé, že velikost navýšení důchodu zadávat již nemusíte! Jde v podstatě o pouhé sečtení dvou ani ne příliš velkých čísel. Přesto toto zjištění zanechalo v mých ústech trochu nepříjemnou pachuť. Co jen si ta Jája myslí o intelektuální úrovni nás důchodců? Jsem přesvědčený, že ta dvě nevelká čísla by každý z nás sečetl i bez té Kalkulačky.

Původně jsem si Jáju představoval jako velice hezkou a inteligentní dívku. Trochu jsem ze svých představ vzhledem k okolnostem slevil. Ale hezká ta Jája rozhodně bude!

Začínám u počítače usínat a moje hlava udeří o desku stolu. Rána a bolest mě probudí a já mám okamžitě jasno! Stal jsem se s velkou pravděpodobností obětí dezinformace! Jája! Vždyť to může být i mužské jméno! A dnes nejen mužské! Finanční server, který jsem sledoval, je možná serverem dezinformačním a má za úkol před blížícími se volbami vrazit klín mezi mladou a starší generaci. Možná chce ty zkušené prezentovat jako dementy a možná chce i přispět k tomu v dnešní době tak často přetřásanému zrušení volebního práva seniorů.

Takže, pokud je Jája jméno ženy, tak zůstávají v platnosti všechny mnou zaslané polibky, pokud jde o muže či jinou havěť, pak žádám o políbení já vás, vážený pane redaktore anebo co jste zač! Ale zakazuji si políbení na ústa, Vydáte-li se od mých úst  nejdříve horizontálním směrem na protilehlou stranu mé lebky a poté odtud vertikálním směrem dolů, dostanete se při troše štěstí k otvoru, který mi můžete líbat dle ctěné libosti.

Upozorňuji vás ale, že na rozdíl od úst tento otvor zubním kartáčkem neošetřuji. Takže, stručně řečeno, mi jenom prostě polibte…

Autor BigMasimo, 15.09.2023
Přečteno 138x
Tipy 5
Poslední tipující: RadoRoh, cappuccinogirl, šerý, mkinka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobré čtení, dík.

16.09.2023 08:44:31 | RadoRoh

dočetla jsem a musím říct, že to bylo čtivé... i když téma neveselé, pohlaví Jáji nakonec nejisté... přesto ty asi budeš... bezva chlap:-)

15.09.2023 20:18:12 | cappuccinogirl

Prima esej, o lidském se srovnání s věkem.* Fakt jsem si rád početl. Trocha špetek břitké ironie a vtipu, je tomu dobrým literárním kořením. Jo, jinak se stáří, snad ani důstojně přežít nedá :-)

15.09.2023 16:04:32 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí