Milostný příběh, který se nikdy nestal

Milostný příběh, který se nikdy nestal

Lidé čekají na autobusové zastávce, aby se mohli vydat vstříc svým osobním dobrodružstvím, a přeje jim k tomu krásný svěží den. Autobus přijíždí a lidé se shlukují do chumlu k nastoupení. Chlapec zahlédne koženou peněženku povalující se na chodníku a rozhodne se ji opatrovat. Důchodkyně ustoupí z davu a nešťastně štrachá v kabelce. Marně něco hledá, když přistoupí chlapec. Oči zazáří štěstím a při návratu peněženky mu vděčně děkuje. Dobrosrdečnost chlapce zaujala jednu dívku, kterou chlapec nechá ze zdvořilosti nastoupit před ním. Dívka se odvděčuje úsměvem a srdce chlapce zalije teplo. Autobus je plný, ale ne přecpaný. Dívka se rozhlédne a hledá volné sedadlo pro dva. Jedno najde a posadí se proti sedadlům vpřed. Chlapec přemýšlí, zda si nesednout k dívce, ale váhá příliš dlouho, že je mu hloupé se vracet. Nakonec se posadí vedle muže u zadního výstupu. Dívka vyndá z batohu knihu a ponoří se do čtení. Čte slova a ta se mísí s úplně jinými myšlenkami. Odvrátí se od stránek a nachytá chlapce, který unikne pohledem. Chlapce stále trápí myšlenka dívku oslovit, ale strach mu našeptává, že je to před všemi těmi lidmi trapné a co kdyby ho odmítla, a raději myšlenku zapudí. Dívka zatouží si s chlapcem promluvit, ale nechce být příliš vlezlá a nejspíš se mu stejně nelíbí. Chlapce polije kuráž a vstane, ale s pár kroky se jeho odvaha vytratí. Strach získá převahy a postaví se k výstupu. Dívka vycítí příležitost a vydá se k chlapci, aby ji mohl oslovit. Chlapec strnule zírá před sebe a dívka shlíží nesměle k zemi. Touha přemůže chlapcův vzdor a nesměle se podívá na dívku. Navzájem se nachytají a vrátí se ke svým původnostem. Oba se zhoupnou jako na loďce a mají poslední šanci. Promarní ji a vystoupí. Dívka se vydá vlevo a chlapec vpravo. Oba vystoupili na jiné zastávce, než by chtěli. O několik minut později se shledali na téže zastávce.
Autor Prophylaxis, 31.12.2021
Přečteno 404x
Tipy 1
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Za nápad a myšlenku dát Tip, stálo by za to, toto dílko rozvinout!

25.04.2022 09:04:54 | sluníčko sedmitečné

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí