Kruh...

Kruh...

Anotace: Možná smutná...To nevím. Posuďte sami! (y?) Napadla mě jedno nedávné úterý, večer, cestou z města...Možná to byly mé aktuální pocity...

Ve sluncem zalité tramvaji seděla malá a rozcuchaná dívka. Pozorovala lidi kolem sebe a hlavně jejich boty.

Byl v ní neskutečný zmatek. Poslední dobou si připadala, jako kdyby dostala novou duši nebo jako kdyby se měla zorientovat v cizím městě, schovat v nepřátelském táboře.

Na prsou (tam kde si představovala přítomnost duše) cítila úzkost a v krku jí seděla zoufalost.
Někdy četla o smyšlené lahodné limonádě, jejíž chutě se rozlijí do všech částí těla. V palci cítíte jahodu a na špičce nosu banán.
Ona měla pocit, že něčeho podobného taky okusila. Ale ne vědomě a zdaleka to nebyla lahodná chuť všech poznaných i nepoznaných dobrot.
Plícemi jí procházel kouř, na prsou tlačila úzkost, v krku hlodala zoufalost a v očích pálila únava.

To nebyl slastný pocit, který ona limonáda slibovala. Nenapila se ze správné skleničky. Spletla si strany, už zase se vydala po špatném směru. Zase!

Točila se v kruzích. Spíš v kruhu. V jednom a tom samém kruhu. Několik záchytných bodů. Jeden na vrcholu-z toho vždy padala zas dolů a pak spodní bod, na kterém učinila pevná rozhodnutí a začala šplhat nahoru. A pak byly malé bezvýznamné bodíky rozmístěné po celém kruhu.

Zavřela oči a viděla spoustu barevných kruhů. Malých i velkých. Tlustých i tenkých.
Trhla sebou, zírala na přepravní podmínky v MHD.

Přemýšlela co bude dělat a v jaké části kruhu asi je, na jakém bodě.
Každý bod byl pro ni jeden malý kamarád. Některé měla radši, s některými byla větší část svého života…
Teď se ztratila a nevěděla, kde na kruhu se ocitá. Zoufalost, úzkost, strach.
Každopádně věděla, že budě přibližně někde v dolní části kruhu.

Usmála se, spíš ušklebila-posměšek jí přelétl přes tvář.
Musela už vystupovat. Jediným pohledem se rozloučila s cestujícími ve druhém voze tramvaje č.18 a vylezla do chladného večera.
Tramvaj zazvonila, přeběhl chodec a zastávka zela prázdnotou. Další pošklebek.
Stála stále na stejném místě. Nebyla si jistá v jaké části kruhu se ocitá, byla si jistá dolní pozicí.

Prstem opsala ve vzduchu kruh. Pošklebek. Vykročila.
Přečteno 366x
Tipy 4
Poslední tipující: Fuori dal mondo, už ne pernikova princezna
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

neumím to ...ale chci ti to stejně napsat...jak mě to zaujalo...malá zdánlivě zcela ¨normální¨ holka a co všechno dokáže jen v tak krátkém zamyšlení...a to to ani není jen o tobě...jak všichni tvrdí...ach jo zkrátka neumím formulovat co chci říct...

05.02.2009 13:34:00 | Fuori dal mondo

To by možná potřebovalo speciální sekci... hodně se mi to líbí.. je to totiž o tom, co neprožíváš jenom ty, ale je to uchopený za jiný konec.. možná za střed... Ale mohla bys to příště psát delší... víc děje... Tím nechci říct, že mi něco chybí, jen že by to bylo lepší :)

06.06.2007 20:13:00 | black.heart

Jsem totiž nějak na rubriku smutnych zvykla...A kam jinam? Ze zivota, ostatni...Vubec nevim.

06.06.2007 16:05:00 | Me and you and all the others

Jak je mi to povědomé :) Dobré, ale něco mi tam chybí, ale to nic, je to jen můj názor... Ale do smutných bych to nezařazovala... Zatím pá, Ctis

06.06.2007 15:20:00 | Cristinne

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí