Loučení

Loučení

Anotace: když se kluk loučí s holkou! Věnováno BlackTangerine! Jsem ráda, že tě mám kamarádko:)

Pohladím ho po tváři. Slzy se mi přitom kutálejí zpoza víček.
„ Nechci, abys to udělal!“ přiznám svou sobeckost.
„ Ale já už to nevydržím, nedokážu dál snášet to všechno co se děje.“ Řekne apaticky a hledí do dáli.
„ Míšo, já tu bez tebe nechci být! Nezvládnu to!“ přemlouvám ho a hraji mu na city. Nedokážu si představit, že už si s ním nezapálím cigaretu, že už mě neobejme, že už ho nikdy neuvidím.
Apaticky se usměje, koukne mi do očí. Vidím v nich mlhu. Opar přes který nejde vidět co se mu děje v hlavě. Vezme obě moje ruce do svých velkých teplých dlaní. Cítím, že je to naposledy. Slzy se mi zpod víček řinou v ještě větší intenzitě.Pevně ho stisknu, obejme mě. Tohle loučení je tak bolestivé a bizardní, že je mi z toho totálně špatně.
Vymaním se z jeho objetí. Kouknu na něj a dám mu pusu. Ale jen takovou lehkou, kamarádskou. Jenže on tu pusu promění v polibek. Chvíli jsem zaskočena, ale pak si uvědomím, že je to prostě úžasné.
„ Michale, nesmíš to udělat! Nesmíš! Míšo, kvůli mně, žij kvůli mně. Nemůžeš se zabít a zkazit tak něco co mohlo být úžasné! To mezi námi zkazit nemůžeš!“ hystericky vzlykám a tisknu se k němu. Upře na mě ten svůj zvláštní apatický pohled.
„ Miláčku, teď už to nejde zastavit. Prášky začínají působit. I kdybych to chtěl vzít zpět, nejde to!“ řekne a mě se udělá mdlo.
„ To nemyslíš vážně? To nemůže být pravda! Michale, Michale! Proč? Míšo, lásko, proč si to udělal?“ doslova šílím. Je to takový pocit beznaděje a zoufalství, že to nejde popsat.
Usměje se na mě.
„ Musím zavolat záchranku!“ řeknu rychle a chňapnu po mobilu. Nejprve mi v tom brání, ale asi ty prášky fakt působí. Zdá se jakoby upadal do mdlob.
„ Míšo, neusínej! Neeee, kolik sis jich sakra vzal?“ ptám se s mobilem u ucha.
Záchranka přijíždí do pěti minut. Nakládají ho na vozítka. Michal je už v bezvědomí. Jet s nimi nemůžu, nejsem příbuzná. Naposledy se dotknu jeho bezvládných úst. Moje slané slzy padají na jeho obličej. Bojím se, bojím se o něj, o jeho život.
Sedím v nemocnici, slzné váčky vyschly, slzy došly. Třesu se strachy. Čekám až vyjde doktor ze sálu a řekne svůj verdikt. Ale pořád nic. Modlím se k bohu, aby ho zachránil, aby si ho nebral k sobě, aby mi ho nechal a já si mohla užívat chvil štěstí.
Dnes je to přesně půl roku, co mi doktor řekl, že už se nedalo nic dělat. Sedím na tom místě, na kterém se se mnou loučil. U malého křížku svítí svíčka. Kouřím cigaretu a brečím. Od té doby co zemřel, sedím tady denně. Denně tady vykouřím pul krabičky, proliji tak hektolitr slz. Občas mám pocit, že cítím jeho přítomnost. Mluvím s ním i když tu není, pořád se ho ptám proč mi to udělal a proč mě tu nechal samotnou. Často přemýšlím, že bych utekla za ním, ale něco mě tady pořád drží. Pořád si přehrávám ten polibek, první a zároveň poslední. Nejhorší je, že už nikdy neucítím dotek jeho dlaní, jeho rtů. Nikdy neuslyším jeho hlas a nikdy nekouknu do jeho krásných hnědých očí. Nikdy nic! UŽ NIKDY!!
Autor Werushe, 08.06.2007
Přečteno 407x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Konečně ti mohu poděkovat... za věnování mně.
Je to moc pěkná povídka, víš..je mi blízká.. A.. a tak... Děkuji

18.08.2007 10:21:00 | BlackTangerine

Ona nevěděla do chvíle než jí to řekl, že si něco vzal. Ona si myslela, že jeho rozhodnutí udělat si něco, změní. Nevěděla, že si je vzal. A jakmile jí to řekl, záchranku volala...přečtěte si to pořádně!

11.06.2007 12:13:00 | Werushe

já bych nesouhlasila s jedním z komentářů
myslím že chápu proc nezavolala tu zachranku on se tak rozhodl a ona mu nejspíš nechtěla bránit v rozhodnutí a pak už bylo pozdě...ale kdoví jak to mělo být tohle je jen moje domněnka...

11.06.2007 11:54:00 | Arleen.D

Podle názvu a anotace by člověk čekal úplně něco jinýho (nějakou limonádu), ale ten kontrast se mi moc líbil. (bylo to záměrný?) K limonádě to mělo vskutnku daleko.

08.06.2007 20:49:00 | Hazentla

Nesedí mi to, pže ta holka jednala naprosto iracionálně. Místo toho, aby ho prosila mu měla okamžitě zavolat záchranku a ne čekat, až prášky začnou působit. Tohle mě strašně irituje. Ale je to docela dobře napsané, i když by to uneslo více děje. hodnotím jako dobré.

08.06.2007 18:38:00 | derrry

No moc se mi to nelíbilo je to na mě moc přízemní a ještě ta moje averze k sebevraždám ale chápu že každý má jiný vkus

08.06.2007 15:33:00 | Gorgy

Krásný příběh a strašně smutný............chtělo se mi až brečet

08.06.2007 14:13:00 | Prkenka

Je to opravdu moc smutná povídka, je hodně emotivní a napsaná dobrým slohem. Ale jako čtenáři mi tam chybí vysvětlení, proč to Michal udělal.

08.06.2007 11:54:00 | danaska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí