Dominika

Dominika

Anotace: Tahle povídka už tady byla, ale celou jsem jí předělala. Doufám, že se bude aspoň trochu líbit a že to nejsou samé blbosti, protože jsem vlastně psala o něčem, co neznám. Jsem zvědavá na vaše reakce

Milá Dominiko,
tento deník přenechávám Tobě. Čti a možná pochopíš. Nečekám, že mi odpustíš, ale jednou, až se zase sejdem, nebudeš pořád plná hněvu a zloby jako teď.

T.

Pár větiček, napsaných rychlým tempem si rusovlasá dívka pročítala stále dokola. Znala text zpaměti, takže jí ani nevadilo, že některá slova nešla přečíst, protože její /nebo otcovy?/ slzy rozpily inkoust.
Její táta moc dobře věděl, jak své dceři ublíží a jak se Dominika bude cítit. Bude navztekaná a nešťastná. Někdy je však nutné přestat myslet na druhé - ať už jsou pro nás jakkoliv důležití- a konat podle sebe. To byla útěcha muže, který opustil svojí dceru.

Dominika však nechápala, jak jí mohl vlastní táta opustit. Byla přesvědčená, že kdyby s ní zůstal, dokázali by společně vyřešit všechny problémy.
Když však dívka vychladla, nebyla si tím úplně jistá. Pročítala si otcův deník a pomalu zjišťovala, co všechno prožíval, co před všemi skrýval. Proč to nikomu neřekl?! V deníku se nacházely zápisky staré i několik let. Byl plný básní, některé stránky byly jen černé, polité inkoustem. Ale u každého zoufalého výkřiku, který ten sešit obsahoval bylo datum.

Matka Dominiky se s odchodem manžela srovnala až moc dobře. Spíš jakoby se jí ulevilo. Znovu se vdala a Dominice tak přibyli tři nevlastní sourozenci.
Dominika se hrozně uzavřela do sebe, přestala sportovat, chodit do zájmových kroužků. Prostě se vzdala všeho, co jí nějak přinášelo radost. Neustále se utápěla v lítosti a nebyla schopna zapomenout, jít dál. Prostě obrátit list. Nešlo to.

Rusovláska se zase trápila. Listovala deníkem a narazila na stránku, která jí do té doby zůstala ukrytá. 'Z nočního stolku jsem opět vytáhl žiletku. Dříve sloužila na holení vousů, nyní to je jediná věc, která mi přináší úlevu..'
Dominice se tajil dech. Její otec si ubližoval! Klesl tak hluboko. Bylo jí z toho na nic. Četla si ta slova sále dokola a najednou jí něco napadlo. Když mohl její táta, může i ona. Vyzkouší jaké to je. Zaklapla deník, ale ještě před tím si označila stránku s tím fascinujícím objevem a utíkala do koupelny.

Dominika už byla v sebepoškozování zběhlá. Sama zjistila, že žiletka jí přináší úlevu stejně, jako jejímu otci. Věděla, že dělá špatnou věc, děsila se sama sebe. Nemohla však se svou závislostí přestat, musela si dokazovat, že žije, že pořád dokáže cítit bolest i potom, co jí slzy došly. Točila se v začaovaném kruhu a všechno se dělo znova a znova a znova..

Běžela lesem, který se práv probouzel. Bylo krásné ráno, ale ničilo ho její zoufalý pláč. Když doběhla na své oblíbené místo byla vyčerpaná, ale stále odhodlaná. Pomalu přecházela po dřevěném houpacím mostě a když byla v nejhlubším místě -tudíž ve středu- zastavila se. Dívala se dolů, pozorovala skály, lesy a celou tu nádheru. Přímo pro ti ní byl vzdušný zámek, který malovala, když byla malá a její táta jí ho pomáhal vybarvovat. Doufala, že se dostane na podobné místo. Naposledy se rozhlédla a.. skočila. Poslední, co jsem zahlédla byly rusé vlasy vlající ve větru.

Zbyly po ní jen dva zoufalství plné deníky..
Autor Gabika, 05.08.2007
Přečteno 382x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásný nápad, škoda, žes nenapsala třeba některé zápisky v tom deníku.

01.10.2007 13:17:00 | brunnerka

Na tvůj věk dobře napsané, i když jak ti píše ta první autorka v komentářích, s jejím názorem souhlasím. Ale přesto, klobouk dolů. Jen si myslím, že mladým jako ty by spíše slušely příběhy veselejší a ne tak tragické. Ale život si nevybírá. Budeš-li mít chuť a náladu, uvítám, když zabloudíš mezi mé literární pokusy a přečteš si a zhodnotíš několik mých povídek ze života, úplně jiných, než píšeš Ty. Přeji hodně inspirace do další Tvé práce.

21.09.2007 19:51:00 | Aliwien

Velmi smutná :-(

07.08.2007 10:52:00 | Chancer

Myslím si, že jsi to podruhé zvládla lépe...

05.08.2007 19:33:00 | Bíša

Nápad je to dobrý, škoda, že si nemůžu vzpomenout, jak to bylo předtím. Že dělá stejné chyby jako otec je jasné, když je to jeho dcera. Akorát jediný nedostatek je celkový dojem, vyzní to jako výčet skutečností, než příběh, ale zase se člověk dozví víc v kratším textu:-)

05.08.2007 19:04:00 | Skaja

Tak, nejdřív ke stylu - klidně jsi to mohla víc rozvést, popsat, místy působí příběh moc stroze. A nelíbí se mi poslední slovní spojení zoufalství plné deníky, lépe by znělo deníky plné zoufalství. Nějaká ta chybka by se asi našla, ale nechám to na někom jiném. Tak a k příběhu samotném - je to docela dobrý nápad, s otcovým deníkem, ale na druhou stranu mi přijde trochu divné, že Dominika dělala ty stejné chyby, když byla z jeho odchodu tak moc zoufalá. A sebevražda nakonec mi přišla jako příliš jednoduchý konec, určitě bys to zvládla líp.
Tak se nezlob na jednu rejpalku z Literu, protože jinak se mi to docela i líbí.;o)

05.08.2007 16:03:00 | Sokolička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí