Byl jsi...

Byl jsi...

Anotace: Tak tuhle povídku jsem měla hotovou asi za deset minut, takže nevim, jak moc je dobrá....?...

Šli jsme temnou ulicí a stíny se houpaly všude kolem. Bála jsem se, když jsme vešli do temného lesa a pouliční světla za námi se ztrácela v temném plášti mocné noci. Na tvých digitálních hodinkách blikl čas 23:00 a přes cestu proběhl hraboš. Zaklonila jsem hlavu a cítila prameny dlouhých vlasů, jak se mi rozvlnily po zádech a sklouzly na boky. Na nebi zářily miliony hvězd a já si najednou připadala tak malá a nepotřebná v porovnání s oním obrovským, uklidňujíce černým vesmírem. Na mém rameni spočinula tvoje velká, hebká ruka a můj pohled sklouzl k tvým jiskrně zeleným očím. Usmál ses a já v duši pocítila klid a najednou jsem věděla, že jsem v bezpečí a že alespoň pro jednoho človíčka nejsem něčím naprosto nepotřebným. Chvíli jsme jen tak stáli a vzájemně si hleděli do očí, než jsme se zase vydali na cestu temnotou lesa. Tvá ruka sklouzla na můj bok a já tě objala okolo pasu. Po strachu nebylo ani památky. Jediné, co jsem cítila, byla má láska k tobě, která mě zevnitř spalovala a nedávala mi šanci normálně žít, myslet. Byl jsi středem mého vesmíru. Byl…
Zhruba po půl hodině chůze po hrbolaté cestě jsme zastavili u širokého stromu. Jeho koruna se ztrácela v dálce, až se zdálo, že se dotýká hvězd. Usmála jsem se a bezděčně se o něj opřela zády. Přišel jsi blíž a jednou rukou mě pohladil po tváři. Ruce sis položil na moje boky a pohledem ses vpil do mých, v tu chvíli šťastných, očí. Prohrábl jsi moje vlasy a tvář podržel v dlaních. Naklonil ses a tvůj obličej se jako ve zpomaleném filmu přibližoval k mému, až byl tak blizoučko, že jsem musela zavřít oči. Zhluboka jsem se nadechla a celou mě prostoupila tvá příjemná vůně. V tom jsem pocítila tvá něžná ústa na svých a blažený pocit mi proplouval celým tělem až do morku kostí a zaplňoval mozek příjemným hučením…
Konečně! Zahlédla jsem malé světýlko, které se s každým dalším metrem postupně zvětšovalo, až se z něj vyklubala pomalovaná pouliční lampa. Vyšli jsme na silnici a vydali se po ní. Po okamžiku jsem opět vzhlédla a opět jsem pocítila známé šimrání vlasů na bocích. Hvězdy, jakoby se ukryly před ostrým umělým světlem, vybledly a jen tu a tam na mě unaveně a posmutněle pokukovaly. Sklonila jsem hlavu k asfaltové silnici a sledovala naše stíny, velké tmavé obrysy, jak poskakují ze strany na stranu. Cítila jsem, jak mě pozoruješ, a proto jsem vzhlédla. Pohladila jsem tě po tváři a prstem zavadila o jizvičku nad okem, která ti sloužila jako památka na tvé poslední fotbalové utkání. Znovu jsi mě políbil a mě se podlomila kolena. Vzal jsi mě za ruku a pokračovali jsme v chůzi. Čas od času nás předjelo nějaké auto. Někteří řidiči troubili a rozzuřeně na nás gestikulovali, abychom se uhnuli na stranu, ale ty sis z toho nic nedělal. Vlastně ano, připadalo ti to směšné, dělal sis z toho legraci. Krásně bílé zuby se zableskly, když se kolem ozýval tvůj harmonický, hřejivý smích. Byl jsi středem mého vesmíru. Byl…
Poslední řidič nezatroubil. Světla předního nárazníku byla poničená a vydávala jen slabé oranžové světlo. Jel rychle. Až moc rychle. Koutkem oka jsem zahlédla, jak se k nám velkou rychlostí žene nákladní auto a vyděšeně jsem vykřikla. Trhla jsem tvou rukou a uskočila do příkopu. Cítila jsem, jak se nakláníš, jak uskakuješ. A v tom tvůj stisk povolil. Tvé prsty mi vyklouzly z mých, tvé oči se na mě naposledy podívaly. Jasně z nich vyjadřoval strach. Nepředstavitelný strach, který mě pohltil celou. Mísil se však s mírným překvapením a nehorázným smutkem. Ano, také láska z nich vystupovala ven.
A pak. Tvrdý náraz tvých zad na přední kapotu dodávky, která se nenamáhala zpomalit a dál pokračovala ve své vražedné cestě. Řidič nejspíš někam spěchal. Za rodinou. Nebo za svou láskou. Tu mojí mi právě vzal…
Tělo odlétlo od auta a dopadlo několik metrů od krajnice, kde zůstalo nehybně ležet. Rozeběhla jsem se k tobě v mylné představě, že snad ještě někdy uslyším tvůj dech a znovu spařím tvůj vševědoucí úsměv. Že mě ještě někdy chytneš za ruku, pohladíš po vlasech. Že si vyjdem na procházku a budeme pozorovat těch bezpočet krásných hvězd.
První pohled do tvých studených a prázdných očí mě však utvrdil v opaku. Žádná procházka, žádná něžná slůvka. Už nic. Už nikdy…
Slzy se jako na povel rozlily po mých tvářích a skrápěly mi celý obličej. Ve skupinkách dopadaly na mrtvé tělo, nad kterým jsem se v neuvěřitelných bolestech skláněla. Některé umíraly mezi mými rty a já si přála být jednou z nich. Projít se po něčí tváři a zemřít mezi něčími rty. Mezi tvými rty. V tu chvíli jsem chtěla zemřít s tebou.
Vytáhla jsem mobil a dovolala jsem se na záchrannou službu. Vykoktala jsem mezi vzlyky všechno potřebné, zavěsila jsem a položila si hlavu na tvůj nehybný hrudník…
Autor Agnees, 16.10.2007
Přečteno 348x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ta povídka je hezká,ale nezařadila bych jí do neřazených,ale třeba do zamilovaných nebo smutných.Jinak se mi zdá taková prázdná...je tam hodně zbytečných věcí...moc pocitů,raději bych četla něco,kde se něco děje.Ale jinak se ti to moc povedlo. :) Chválím. ;)

17.10.2007 09:55:00 | Brontoška

Každý den na Literu vyskočí několik podobných dílek. Sakra, kam na to všichni chodíte? Za poslední rok je tu asi jedn 200 povídek na tohle téma. Pokaždé jsou spolu šťastní a pak jednoho přejede auto... Originalita podobných dílek začíná být v záporných hodnotách. Najdi si jiné téma...

17.10.2007 08:54:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí