Black Christmas... Černé Vánoce

Black Christmas... Černé Vánoce

Anotace: ...není to ten známý horor, ale...

„Veselé Vánoce!“ usměje se na mě Beáta chladným úsměvem a podá mi pečlivě zabalený balíček. Podám ji svoji skrčenou „kouli“ s omluvným úsměvem, hold, balení mi nikdy nešlo… Jak kluků, tak dárků. Jsem zvědavá, co řekne na novou vůni od Lacoste. „Tak si užij Vánoce, dlouho se neuvidíme.“ Loučí se Bea a v očích se jí zalesknou slzy. „Co blbneš? Vždyť spolu nebudeme ani ne dva týdny, copak si nechceš ode mě konečně odpočinout?“ rýpnu ji do žeber a rozchechtám se. Chladně mi odpoví: „No, když myslíš…“ A v kapse začne hledat kapesník. Chvíli na ni koukám. S údivem. Na to přijíždí k chodníku její táta. Beáta nasedne do auta a naposled mi zamává. Celou cestu domů přemýšlím, proč je poslední dobou tak chladná.

Nikdy jsem neměla štěstí na přátele, chyběla mi komunikativnost, atraktivnost a nevím, co všechno. Beátu jsem poznala až na střední a i když má spoustu chyb, lepší holku jsem nikdy nepoznala. Nepije, nekouří, dokáže být oporou. Je prostě skvělá.



Táta se marně snaží najít, kam dal loni „Ježíškův“ zvoneček. „No, tak hold někoho prozvoníme na mobil…“ zaonačí svůj neúspěch. Na to zamává svojí pravěkou Nokií ve vzduchu a ta rázem skončí v hrnci s horkou rybí polévkou. „Sakra…“ Zakleje otec a vzápětí se mu všichni začneme smát, když začne naběračkou hledat tu svojí „fosilii“. Doufám, že mu nedošlo, co pro něho máme s mámou pod stromeček. „Tak jdeme jíst, snad to nebude moc chemické,“ prohodí máma a táta na ni vrhne naoko naštvaný pohled.

Miluji rozbalování dárků. A že jich letos je. Konečně mezi tou hromadou najdu i dárek od Beátky. Při rozbalování mě nepříjemně zamrazí, ani nevím proč. Když vyndám obsah z papíru, koukám na něj vyjeveně jako kdybych viděla samotného ďábla. Naši mají naprosto stejný výraz. Cigarety??? Co to má znamenat? Zhluboka dýchám a přemýšlím, jestli je to jen vtip. Najednou si všimnu, že na krabičce chybí celofán.Otevřu ji a mezi cigaretami nacházím papírek. „Celý svůj krátký život odmítám cigarety a teď mě stejně zchvátila rakovina plic. Jsi a budeš mým andělem. Navždy Tvá Beáta…“ dočtu a zoufale kouknu na mámu a tátu. „Že to není pravda?!“ zakřičím a schoulím se do klubíčka. Slzy, slzy, nic než slzy… Teprve teď mi dojde, co znamenala ta věta, že se dlouho neuvidíme. A do mých vzlyků zazvoní telefon. „Rodiče- Bea.“ Čtu a beze smyslů zmáčknu zelené sluchátko. „Máme ti vyřídit, že tě měla moc ráda…“ rozpláče se její máma a já v pláči odvětím: „Já ji taky. Moc…“ Zavěsím a utíkám ven. Hlavně pryč, pryč od té černé vánoční atmosféry, pryč od mučících pocitů. Ale… Kde je vlastně pryč?



Zítra je Silvestr a místo štěstí a světa plných barev sedím v kostele. Kolem mě lidé v černých sáčkách a já nacpaná do kousavého černého svetru. Koukám na rakev daleko před sebou. Ne, chci si ji pamatovat se zdravou barvou, s úsměvem na tváři! Stírám slzy a v ruce žmoulám krabičku. Krabičku cigaret. Jejich vůně mě uklidňuje a zároveň dráždí. Zvednu se a odcházím. Před dveřmi se naposled otočím a do modliteb pozůstalých zašeptám: „Sbohem…“. Jdu zkusit svou první cigaretu. A taky poslední. Jen tak, vědět, jak to chutná, v životě se má zkusit všechno, je tak, tak moc krátký…
Autor Agnesita, 21.10.2007
Přečteno 370x
Tipy 6
Poslední tipující: N.Ryba, Linushka, Simísek, kecalka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Presne tak woow, moc moc dobry pribeh, libil se mi:)

18.11.2007 21:24:00 | N.Ryba

ju, to jsem nečekala, moc dobrý nápad!!! Smutné, ale ne nemožné, krátké, výstižné... no prostě chvála ti:)

22.10.2007 18:41:00 | Linushka

wooow...

21.10.2007 20:38:00 | Simísek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí