Triptych

Triptych

Anotace: tak jako, co mam psat...podivejte se sami...

Pracovní záležitost
Utřeš pot z tváře a objednáš si whisky s ledem. Ochotná letuška ti ji ihned přinese a ty jí úsměvem poděkuješ.Pomalu upíjíš, ale pořád ti není dobře. Odjakživa se bojíš létání, a kdyby to nebyla pracovní záležitost, pravděpodobně bys do letadla ani nenastoupil. Šéf ti kladl na srdce, abys práci provedl dobře a rychle, a ty nechceš zklamat. Proto si nastoupil na první letadlo do Washingtonu.
Rozhlížíš se kolem a díváš se lidem na tváře. Vždy si na ně měl dobrou paměť, ale dnes jsou nějak rozmazané. Za nic si je do podvědomí nevtiskneš.
Pilot mluví k cestujícím a letušky chodí v uličce a kontrolují, zda jste se připoutali. Řídíš se pokyny a začneš pevně svírat opěradlo sedadla, až ti zbělají kloubky na ruce.Je tu vaše první turbulence a začíná ti být nevolno. Modlíš se a tahle situace ti přijde hrozně ironická. Cha, bojíš se turbulence a při tom…
Najednou se vše zklidní a i tvůj srdeční rytmus sestoupí jakž takž do normálu. Odpoutáš se a zapadneš do záchodové kabinky. Provedeš tam všechny potřebné úkony a zase si jdeš sednout. Opět k sobě přivoláš letušku. Tentokrát přijde přitažlivá brunetka a mile se tě zeptám, co si přeješ. Objednáš si to nejlepší jídlo a to nejdražší víno. Uvědomíš si, jaké výhody mají lidé cestující v první třídě Cena letenky tě nijak nevzrušila. Stejně je to jedno.
S chutí se pustíš do jídla, tu ti snad nezkazí nic. Pomalu žvýkáš a upíjíš malé doušky vína. Každý by na tobě poznal, jak si to vychutnáváš. Kdyby se snad dívali.
Jste teď na půli cesty a posádka vám pouští nějaký dobrodružný film. Zaujatě sleduješ obrazovku, ale děj nevnímáš. Spíš ten film využíváš jako kulisu ke svému přemýšlení.
Začíná se ti promítat tvůj dosavadní život. Jako Íránec jsi vyrůstal v chudých poměrech, v polorozpadlých ulicích vašeho městečka. Měl si jednotvárný život. Byl si doma, ve škole nebo v krytu, když začaly útoky a vyjít na ulici, by znamenalo okamžitou smrt.
Vzpomínáš také na své útočiště- svůj pokoj. Malý kamrlík s dřevěnými deskami na oknech, přes které prosvítaly sluneční paprsky.
V tom kolotoči v tvé hlavě se mihne i vzpomínka na rodiče. Otec - přísný a nemilosrdný. Snad až chorobný stoupenec džihádu. A matka? Silná žena podporující manžela ve všech aktivitách. Bylo tedy otázkou času, kdy je někdo zabije. A tvoje domněnky se nakonec samozřejmě staly skutečností. Padli před tebou, kulkou vystřelenou Američany. Psycholog v děcáku tvrdil, že tě to poznamenalo na celý život.Tomu si nevěřil, byla to blbost. A on už nikomu lhát nebude…
Tvoje první práce byla hlídač, jenže tě nebavila, a tak si dal výpověď. Dlouho si nemohl nic sehnat, dokud si nenarazil na Hasima. Ten ti nabídl práci a pomohl ti dostat se ze všech malérů. Patříš mezi jeho nejlepší lidi. Ale to se brzo změnÍ. Musíš mu přece jeho pomoc nějak oplatit…
,, Dámy a pánové, mluví k Vám kapitán letadla. Musím Vám bohužel oznámit, že budeme mít asi hodinové zpoždění. Na letišti se stala nehoda, budeme tedy chvíli kroužit kolem. Nemusíte se ničeho obávat, paliva máme dost a nehrozí tedy žádné nebezpečí.”
Uvědomíš si, že ses ušklíbl. To je tedy ironie. Někdo by měl kapitánovi říct, že se nelže. Není to přeci slušné.Pohlédneš na hodinky.Dost úvah. Je čas. Vytáhneš z kapsy mobil a pomalu vycvakáváš čísla. Pro lidi okolo budou znamenat smrt a utrpení, pro tebe však vykoupení. Stačí zmáčknout jediné tlačítko. Životy všech cestujících máš ve svých rukou. A ty se neovladatelně třesou…

Mám rád svou práci
Máš rád svou práci. Někdo by o tobě mohl říct, že ji miluješ až za hrob. Je to nejlepší povolání, které sis kdy mohl vybrat. Ten pocit svobody pokaždé, když vzlétneš, bys nevyměnil za nic na světě. Kromě své rodiny. Oba dva miluješ a dal bys za ně život.Tvoje žena Alex je skvělá. Miluje tebe a ty zas ji. Seznámili jste se na jednom večírku společnosti, u které pracuješ. No vida, další věc, za kterou vděčíš své práci. Scházeli jste se rok. A pak si ji požádal o ruku. Nadšeně tvou nabídku přijala a za měsíc se slavila svatba. A půl roku nato se vám narodil David. Teď jsou mu dva. Je sluncem tvého života. Nikdy nezapomeneš ten okamžik, kdy jsi ho poprvé držel v náručí a on se usmál…
,, Je čas, kapitáne, “ přeruší tok tvých myšlenek druhý pilot a zároveň tvůj nejlepší přítel John.
,, Už jdu, “ zvedneš se a zamíříš do letadla. Usadíš se na sedačku a letadlo se začne přistavovat na plochu.
,, Tak dneska do Washingtonu. Tam už jsme dlouho nebyli.”
,, Jo, máš pravdu.Je to skoro měsíc, co jsme tam byli naposled. Rose, “ oslovíš letušku, ,, mohl bych dostat kávu prosím?”
,, Jistě, hned to bude, “ odpoví a podívá se na Johna, ,, dáte si taky?”
,, Ne děkuji, dám si až ve vzduchu.”
,, Lete 89, tady věž. Jste připraveni k odletu?”
,, Tady let 89, potvrzuji a startuji, “ řekneš do mikrofonu.
Letedlo hladce odstartuje. Ostatně jako pokaždé. Co asi dělá Alex a David? Nejspíš si hrají na zahradě vašeho domu nebo šli do zoo na slony, které David zbožňuje.
Dostali jste se do turbulence, ale nic zvláštního. Vše jde hladce. Ale jen do chvíle, než se ve vysílačce ozve, že na letišti se stala menší nehoda. Musíš to oznámit cestujícím. Naštěstí Vás to zdrží jenom hodinu. S tím se musí počítat…
Najednou uslyšíš ránu a vzápětí potom vyděšené výkřiky cestujících? Co se proboha stalo? Někdo do Vás narazil? To těžko, na radaru nic nebylo…
Až do této chvíle sis nepřipouštěl, že by tě mohla tvá práce někdy zabít. A snad ani reálnou hrozbu teroristických útoků. Proč by tě taky chtěl někdo zabít? Vždy jsi byl slušný člověk. Tvá rodina byla spořádaná, matka s otcem hodní. Poslali tě na nejlepší školu a to s tím nejlepším vychováním, jaké je vůbec možné…
Je to pravda, lidé křičí něco o bombě.
Ještě než stačíš vymyslet nějaké řešení, letadlo se zřítí plnou rychlostí na zem. Smete obytné domy s další spoustou lidí. Normálně by jsi se tedy ve večerních zprávách dozvěděl o leteckém neštěstí, při kterém zahynulo přibližně 800 lidí…

Terorismus
Co vlastně znamená pojem terorismus? A terorista? Většina lidí by asi na tuto otázku odpověděla, že terorista je sebevražednej maniak, kterému jde jen o to, jak zabít co nejvíce lidí. Ve skutečnosti je definice o něco složitější.
Terorismus je taktika nekonvenčního útočného činu k dosažení politického cíle pomocí útoků či případně hrozbou útoky na civilní cíl. Základem je získání pozornosti terorem za výsledkem vyvolání strachu. Byť to tak mnohdy nevypadá, účelem terorismu není zabíjení nýbrž změna politické situace.
Známe různé motivy terorismu, ale především terorismus s cílem získání nezávislosti nebo terorismus separatistický.

Rozdělení terorismu:
Státní
Globální
Revoluční
Mezinárodní
Vnitřní
Separatistický

Teroristé se většinou snaží o co nejmenší počet obětí (většinou). Jde jim spíše, o již zmiňovaný, pocit strachu. Nebo o zahájení vzpoury.
Poslední teroristické útoky však mají cíl trochu odlišný - usmrtit co nejvíce obětí a v konečném důsledku vyvolat pocit strachu stejně.
Významnou roli hrají i mediální prostředky. Věnují totiž těmto útokům značnou pozornost, čímž terorismus představují a sdělují teroristické programy.

Je jisté, že mnoha revolucím tyto akce předcházely. I tak se ale dá ale těžko povědět, zda je terorismus úspěšný či nikoliv.

Státy, které údajně terorismus podporují

Kuba
Libye
Irák
Afghánistán
Irán
KLDR (Korejská lidově demokratická republika)

A závěr? Dá se toto téma vůbec nějak uzavřít? Pokud to někdo dokáže, tak prosím, já to ale nebudu. Podle mě to bude pokračovat ve stále větších obrátkách. Je tedy na snadě otázka, kdy půjdu jen tak normálně po ulici, ale domů už se nevrátím…
Autor Frenci, 29.10.2007
Přečteno 260x
Tipy 4
Poslední tipující: Ta Naivní
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tohle jsi mi už jednou posílala, vzpomínám, v celku, když už to máš dodělaný, je to docela dobrý, ale buďme upřímně kritičtí a zahoďme na chvíli naše kamarádství za hlavu, pár komentářů: trošku mi tam nesedlo přímé vyslovení amerických vojáků, stejně tak si myslím, že každý dnešní pilot si je aspoň trošičku vědom nebezpečí, které mu hrozí. tak to je vše a opravdu, napsaný je to hezky

31.10.2007 17:35:00 | Ta Naivní

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí