Davídku, bráško..

Davídku, bráško..

Anotace: promiň.. byla jsem sobec..

Dívám se přímo před sebe – se širokým úsměvem na tváři. Přes zelenou louku ke mně (i když trochu legračně) běží jakýsi malý chlapeček. Může mu být něco kolem tří, čtyř – maximálně pěti – let. Ruce má natažené přímo před sebou a malinkými krůčky spěchá, aby u mě byl co nejdřív a mohl mě obejmout. Jeho blonďaté kadeře za ním povlávají a v nebesky modrých očích se mu zračí obrovská radost..
A už je u mě! Objímá mě : „Mám tě moc lád, Any.“
„Já tebe taky, bráško.“, stisknu ho pevně.. Neviděli jsme se tak dlouho..
Chodím do internátu a domů jezdím jen na prázdniny, - občas i na víkendy.. Chtěla jsem odtamtud vypadnout – být tam co nejmíň budu muset.. Tam.. Tam, kde většina lidí mluví o „domově“. Vypadnout z toho věčně vřícího pekla, odkud se dají zaslechnout jen sváry, křik a hádky.. Rány..
Jen Davídka je mi líto.. Ale jen co mi bude osmnáct a najdu si práci a byt, (zatímco bráška trochu povyroste) a budeme bydlet spolu.. Nechci ho tam nechat.. Nechat ho vyrůstat v tom stejném „sladkém domově“, kde jsem tolik let trpěla já.. Nechci jim ho tam nechat napospas.. Jeho ne.. Chci ho chránit; uchránit před všemi těmi hrůzami, které tam potkaly mě..
„Pšijela jsi ňák pozdě, ne?.. Ale já na tebe čekal.“, svěřuje se mi s nadšením v očích, zatímco mě do očí vstupují slzy..
Pozdě – to je přesně to slovo! Přijela jsem pozdě.. Moc pozdě na to, abych tě mohla zachránit, bráško.. Promiň mi to.. Promiň.. Kdybych přijela dřív.. Kdybych zůstala s tebou – kdybych byla u tebe.. Kdybych byla doma, nikdy by se to nestalo.. Nikdy!.. Ta hrozná nehoda..
Táta byl v práci, máma zas namol.. –A ty bez dozoru.. Měl jsi chuť na kakao.. Prosil si mámu, - jenže ta byla úplně mimo..
Zlatíčko, proč jsi jen nepočkal? Nejspíš jsi si myslel, že to zvládneš – vždyť už jsi snad milionkrát sledoval někoho z nás, jak ti ten tvůj milovaný, ba pro tebe téměř posvátný, nápoj připravuje.. Jak připravujeme tvoji slabost, tvoji lásku.. Davídku..
Měl jsi počkat.. Proč tě jen nenapadlo, že tu konvici s tou vařící se vodou ve své malé ručce prostě neudržíš? Proč?.. Proč, k sakru?!
Matka je teď ve vězení – byla obviněna ze zanedbávání dítěte.. Můj nový život teď probíhá v dětském domově, zatímco táta se mě snaží získat zpět..
Vím, že to bude trvat ještě dlouho.. Ještě dlouho si budu vyčítat, že jsem nepřijela dříve – třeba jen o den.. Stačilo by i pár hodin.. Pár pitomých hodin!!
Bude mi trvat dlouho než se zase dokážu podívat na nějakou z tvých fotografií, z nichž na každé vypadáš jako malý andílek..
Nemohla jsem jít ani na poslední rozloučení s tebou.. Neměla jsem sílu.. A vím, že mi bude trvat ještě dlouho, než ji zase najdu.. Ale já se s tebou rozloučím, bráško.. Jednou určitě.. To ti slibuju.. –Stejně, jako slibuju své „matce“, že ji budu do konce svýho života nenávidět! Jen ať trpí.. Nenávidím ji!! Nenávidím!!
Autor Adie.80, 30.11.2007
Přečteno 309x
Tipy 1
Poslední tipující: slunce za mrakem
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

celkem dobrý ale mohlo by být lepší

01.12.2007 21:23:00 | Evil Queen

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí