Večer před Vánoci

Večer před Vánoci

Anotace: Vánoční povídka o dívce, čekající na Ježíška.

Zuzanka je malé děvčátko, které si jako ostatní děvčátka hraje s panenkami. Češe jim vlásky a plete copánky. Na dnešní večer se těší celý rok, jsou totiž Vánoce. Vše, co dříve považovala za neužitečné, má. Dnešním dnem si uvědomila podstatu daru, chtěla by jediné. Vidět Ježíška. V dnešní době by se Zuzance ostatní děti vysmály. Ona je ale jiná, má víru a věří ve vyšší moc, kterou představuje právě on, Ježíšek.

"Zuzanko, měla by jsi jít, nemůžeš tu sedět celý den, dole čeká Ivanka, chce si jít hrát," promluvil na Zuzanku její o pět let starší bratr Ondra. Věděl přesně proč tu Zuzanka sedí, ač jí každý den rozmlouval ať to nedělá, neuposlechla ho. Snažil se ji rozptýlit, jako to dělávali rodiče, když jemu nebylo nejlépe. Vyprávěl jí pohádky, říkal vtipy, dokonce si s ní dokázal posadit na studenou zem a hrát jí celou noc na flétnu, dokud neusnula. Poté ji vzal do náruče a uložil do postele.
Zuzanka neodpověděla, mlčky hleděla skrz zamlžené okno.
Autor Eany, 15.12.2007
Přečteno 264x
Tipy 2
Poslední tipující: Elko, něžnost-sama
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí