Umírající hrdina

Umírající hrdina

Anotace: Krátká a myslím, že i docela smutná povídka...

Mladý muž leží na zádech ve sněhu, který krev zbarvila do ruda. Hledí do nočního nebe posetého blyštivými hvězdami a po tvářích mu pomalu stékají slzy. Rukama se marně snaží zastavit krev, prýštící mu z ošklivé rány na břiše.
Takhle tedy skončím? Stačí pouhá, jediná vteřina a je rozhodnuto, nastane konec a přijde si pro mě smrt? Věděl, že umře. Vyčetl to ze smutných pohledů svých přátel. Tolik toho spolu prožili, všechnu tu bolest a utrpení války. Jeden za druhého by bez váhání položil život. Kamarádi, kde jste? Leží tu sám, opuštěný a umírající. Jak jste mě tu mohli takhle nechat? Měli jste něco udělat, vzít mě s sebou nebo aspoň počkat, než vydechnu naposled! Nechci umřít sám v cizí zemi. Ani za tohle jsem vám nestál?
V hloubi duše, ale věděl, že nemohli činit jinak. Museli rychle odejít a on by se stal břemenem. Při náhlém ústupu se těžce ranění nechávají na pospas svému osudu. Věděl to, a přece jim tu zradu nedokázal odpustit.
Poprosil je, ať napíši dopis jeho matce. Chtěl, aby věděla jak moc jí měl rád a že ho to všechno mrzí. Neposlouchal ji, když ho se slzami v očích prosila, ať nechodí do války. Chtěl být hrdina a nářky jeho matky mu připadali směšné.
„Mami neboj, mně se nic nestane. Vrátím se domů jako hrdina,“ říkal jí tehdy.
Přestavoval si, jak sedí v kuchyni a čte si dopis psaný rukou některého z jeho kamarádů.

Milá paní Otvová,
s hlubokou lítostí a zármutkem Vám musím sdělit, že Váš syn zemřel. Jeho poslední myšlenka patřila Vám, měl vás velice rád. Váš syn byl úžasný muž, přítel i voják. Jeho smrt nás všechny hluboce zasáhla. Byl to hrdina. Přijměte prosím naši upřímnou soustrast, cítíme s Vámi.

Chtěl být hrdinou…
Hrdinové jsou ti kteří umírají…
„Maminko mám tě rád…“ vydechl naposled.
Autor Auril, 18.02.2008
Přečteno 373x
Tipy 8
Poslední tipující: Antionette, AloneGirl, Beepat, ghotik666
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No jó, tak to nesmíš brouzdat ve smutných povídkách:) Já myslím, že ve kategorii vtipné se ti nálada okamžitě zlepší, protože některá dílka jsou opravdu perly. Děkuji za zastavení...

05.08.2008 10:49:00 | Auril

To je teda rano, nevim zda je to nahoda,ale narazil jsem na seme smutne zalezitosti, i kdyz treba pekne jako v tomto pripade,ale jeste jedno podobne dilko a mam depku, chce to jinou rubriku:)

05.08.2008 08:52:00 | Alfonso

Děkuji

29.02.2008 11:54:00 | Auril

moc hezké a hlavně pravdivé - o to víc je to hezčí a horší

28.02.2008 22:33:00 | AloneGirl

:) Tak ji napiš, ráda si ji přečtu.

22.02.2008 13:08:00 | Auril

... nedávno jsem měla podobnou myšlenku (na povídku) ... po shlédnutí jednoho filmu z války z Vientamu ... a Ty jsi to napsala :o)

21.02.2008 14:45:00 | Beepat

Válka neplodí hrdiny, jen mrtvoly.

19.02.2008 07:15:00 | Arakkis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí