Dneska je krásný den..

Dneska je krásný den..

Anotace: Sama nevím jak to mám brát.. Prostě jsem si sedla a tohle pak po sobě čtu, je to krutý. Hodně krutý..

„Pláčeš?“, zaslechnu kdesi za sebou jeho hlas.
Neodpovídám a jediným rychlým pohybem si otřu oči. Jako by to něco mohlo změnit. Sedím k němu otočená zády a on se dívá z okna do zahrady.
„Pláčeš?“, opakuje znovu po chvilce mlčení. Nyní to však není otázka, je to konstatování.. Pravdivé a kruté.. A jemu je to jedno..
Stále mlčím a pohledem se vpíjím do dřevěné podlahy přede mnou.. Nezeptá se mě, proč pláču. Nezeptá se co mi je. Nezeptá se.. Nikdy se nezeptal.. –Měla bych si snad zvyknout?..
„Dneska je krásný den.“, přeruší znovu ticho, rušené jen mými vzlyky, které již nedokážu dále skrývat. Vzlyky, které on již tak zkušeně ignoruje..
„Nechceš jít na zahradu?“, zeptá se znovu a já vím, že se při těch slovech konečně otáčí.
„Půjdeme?“, pokračuje a v hlase mu zřetelně zaznívá výsměch a snad pohrdání. A já stále pláču. On dobře ví, jak mi ubližuje.. Moc dobře to ví. Chce abych trpěla.. Nevím proč. Já za to přece nemůžu..
„Co?“, jeho tichá slova se místností šíří jako rychle letící ostré dýky, které svůj cíl znají dávno dopředu. Je jím mé srdce..
„A.. –ano..“, podaří se mi nakonec vyslovit, i když se mi vlastní hlas strašně třese.
„Tak půjdeme..“, teď už stojí přímo přede mnou a ty jeho jasně zelené chladné oči mne nelítostně probodávají. Čiší z nich nenávist a opovrhování. –Jako bych za to všechno mohla já.. Ale já ne.. To přece on.. On řídil..
Pomalým krokem dojde až ke dveřím a naoko starostlivě mi je rozevře. Všichni si o nás myslí kdovíjak jsme přes to všechno, co se stalo, šťastní.. Ale všechno je to jen jedna velká lež. Lež!.. Když je zde nějaká návštěva chová se jako ten nejoddanější a nejvíc milující manžel na světě, ale to vše je jen přetvářka. Nikdo však ten závoj temnoty neodhalí. On to nedovolí. Nikomu..
Pomalu směřuji toho svého kolečkového doživotního nepřítele do těch otevřených dveří. On se mi nesnaží pomoct, jen se němě usmívá mému snažení. Mému trápení..
„No vidíš. Učíš se.“, prohodí když se mi konečně podařilo dostat se i s tím pitomým vozíkem ven. Možná bych měla být ráda za to, že to řekl.. Ale ten jeho tón.. Vysmívající se krutý tón..
Mou tvář stále zaplavují slzy, ale přesto se donutím ke slabému úsměvu: „Děkuji.“
„Není za co, zlatíčko.“, dává mi jasně najevo, že skutečně není za co..
„Tak, kochej se.. Já jdu na chvíli pryč. Brzy se vrátím.“, pohlédnu na něj, ale na jeho obličeji znovu pohrává ten nehezký provokativní úšklebek, který již tak dobře znám. Je schopný mne tu nechat několik hodin.. A přitom může být v klidu, protože dobře ví, že to nikomu nemůžu říct..
K telefonu v domě se nedostanu a on koupil domek na samotě – prý aby mi příroda pomohla se odpoutat od mého trápení – takže se nikoho ani nedovolám..
„Sbohem, miláčku.“, zaslechnu ještě a pak matně zaslechnu jen zvuk startujícího auta venku před domem..
Autor Adie.80, 21.03.2008
Přečteno 367x
Tipy 9
Poslední tipující: Rafi..., N.Ryba, Barunka=o), Petbab, BloodAngel, Simísek
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ou ani nevim co mam psat, snad jen, skvele:)))

23.03.2008 14:07:00 | N.Ryba

nezeptá se.. pak ta nekonečnost bezmoci.. a všechno se vrší na její duši každý den a taky noc.. krásný den.. a krásnou noc.. je krutě zkušený, ona krutě zkoušená.. nezeptá se a každý den stejné hodnocení -pětka pětka pětka pětka p

22.03.2008 07:04:00 | Petbab

Je to krutý, ale zároveň tak skvěle napsaný, že prostě u toho člověk i přes všechnu tu nespravedlnost, kterou prožívá v reálu, dočte do konce....:)

Fakt k tobě přes monitor letí pochvala..

22.03.2008 02:54:00 | Barunka=o)

No, vyrazilo mi to dech, je to tak...ani nevím jak to popsat. Smutný, krutý a skutečný

21.03.2008 16:46:00 | Mera

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí