Dortík se sraženou šlehačkou

Dortík se sraženou šlehačkou

Anotace: Velice, ale převelice tragické a srdcervoucí dílo, dojemný příběh dortíku, co přišel o iluze, který vás určitě dožene k slzám ...

Příběh, který vám dnes budu vyprávět, se kdysi doopravdy stal a dokonce to není tak dávno. Lidé si myslí, že dorty, zákusky a buchty mají sladký a bezstarostný život a že každý jejich den je jako z marcipánu, ale opak je v dnešní kruté době bohužel pravdou ...

"Ááá, prima primissima!" Knírkatý cukrář si nadšeně prohlédl své konečné veledílo, radostě si poskočil a s neuvěřitelně samolibým výrazem se poočku podíval na svého šéfa, a záhy oba vyšli z místnosti. Místnost je teď úplně prázdná až na ...
"Zdárek, cukrouši." Lákavě vypadající dortík se probral z dřímoty a zahleděl se na roládu, jenž na něj potměšile mrkala.
"Ach, nazdar ... " opětoval pozdrav, ale stále se tvářil - zní to nepatřičně - zkrátka kysele. Roládě to neušlo.
"Alealeale, copak, špatnej den?" tázala se. V hlase jí zaznívala špatně skrývaná zvědavost a stopy falešného soucitu.
Dortík si smutně povzdechl, až se kolem rozlétl sypaný kokos, a po piškotu mu stékaly obrovské čokoládové slzy. Šlehačkový věneček ležící opodál na něj vrhl pohoršený pohled, tak sakra, jsme na svatbě nebo na pohřbu, ale moudře mlčel.
"Víš ... je to težké," začal dortík chvějícím se hlasem, "ale jakmile se sem nahrnou hosté ... " zlomil se mu hlas. Roláda chvíli váhala, než ho pobídla, aby pokračoval.
"Hele neboj, nestyď se. Jestli se stydíš za tu rozteklou polevu, tak si s tím nelam hlavu. Můžu tě ujistit, že to vypadá dost sexy," nadhodila a koketně se zavrtěla na talířku. Dortíka však kompliment nechal chladným.
"O to nejde ... copak sis nevšimla, že čím dál tím více jedinců naší populace zůstává v cukrárnách jak se říká na ocet?" řek dortík. Roláda nechápavě zírala, ale ostatní zákusky téma očividně zaujalo a zbystřily.
"No jo, hochu! To víš, štíhlá línyje je štíhlá línyje!" odkýval indiánek důležitě.
"Jo ty myslíš tohle!" zachichotala se roláda, "tak s tímhle já problémy nemám, jsem totiž dia!"
Rozpoutala se vášnivá diskuze ohledně vychrtlých děvčat honících módní trendy. Pak už se však do místnosti nahrnuli hladoví svatebčané a sladkosti napjatě zmlkly v očekávání naprosté zkázy, okamžiku, který dožene celý jejich rod do záhuby, odsoudí k smrti zplesnivěním ...
Svatebčané mezitím rozpoutali parádní mejdan, jen citlivý dortík, kterému se už začala srážet šlehačka, se nebavil. Už dokonce ani nevypadal tak skvěle jako před pár hodinami.
"Vem si mě! Vem si mě! Jsem opravdu chutný a ne tak kalorický jak vypadám! No tak, děvče ... vždyť tobě trochu cukru neublíží!" volal zoufale na mladou slečnu, jíž hromově kručelo v žaludku a přesto neokusila ani soustečko z vynikající hostiny, naopak, z kabelky vytáhla jablko a s odevzdaným výrazem v hubeném obličejíku se do něj zakousla, až jí zapraštěly kostnaté sánky.
Dortík se pomalu smiřoval se svým osudem. Celý večer na něj sedaly akorát mouchy, které tím naprosto pohřbily jeho naděje, že bych mohl být zkonzumován. Vždyť kdo by mlaskal nad zákuskem, který je už dokonale okoralý a pošpiněný mouchami ...
Venku začalo svítat. Mezi zhrzenými zákusky panovala ponurá atmosféra. Všichni věděli, co teď přijde, a opravdu ... přišlo to.
"Nééééé ... " skučel punčový řez. On se tedy stal první obětí plísně, která pomalu ale jistě začala pustošit všechny dobroty na stole. Byla už jen kousíček od našeho hrdinského dortíku, když tu najednou ...

Dortík pohlédl do tváře smrti. V první chvíli jej napadlo, že plíseň snad nemůže mít tak velké a nádherné oči, když tu ta věc zafuněla, zakňučela a nakonec zaštěkala. Obrovský růžový jazyk neohrabaně osušil dortíkovy čokoládové slzy a pak už jen dortík uzřel černý tunel a oslintaná zubiska a ... byl konec.

Obávám se, že vás tento tragický příběh plný nenaplněných nadějí poněkud zklamal. Ale uvědomte si, že za celé to dílo zkázy můžeme my, respektive vy, co držíte nesmyslné diety jen proto, aby vaše bříško bylo ploché jak šutr placák a nohy jako hříběcí! Netřeba držet diety, vždyť zabije vás snad běh kolem domu s dortíkem v ruce? Vsadím se, že by vám byl vděčný za to, že přenecháte polovinu svého salátu králíkům a vezmete zavděk zrovna jemu a jeho čerstvé šlehačce.
Jezte dorty! I ony mají city a to, že dáváte přednost müsli, jim trhá jejich cukrové žíly!
Autor Grafomanická MIA, 21.03.2008
Přečteno 813x
Tipy 14
Poslední tipující: Alasea, dýchám, Jablik, Aluna, Bíša, Sarazin Faestred, Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Jooo! Konečně! Konečně jsem přišla na to, že moje nekonečná žravost je vlastně převlečený soucit! Ó díky, od nynějška se mi obrátil život k lepšímu:o)

28.10.2008 17:28:00 | dýchám

Tak to je moc povedený super příběh,až jsem dostala na dortík chuť,moc se ti to povedlo,ráda čtu tvé díla.

24.03.2008 17:10:00 | Aluna

Ty máš opravdu originální nápady, to je naprosto dokonalý nápad, jak vyvracet bulimičkám a anorektičkám jejich stavy formou humoru!:-DDD

23.03.2008 12:23:00 | Isabella Monvoisin

Super!

21.03.2008 22:54:00 | Sarazin Faestred

Vauu..mastný až se mi zbíhali sliny Moňa ale jako je mi těch zákusků a toho dortu líto...dokážete si někdo představit že by vás někdo snědl uprostřed vašeho života???!Já teda ne..

21.03.2008 20:41:00 | Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí