Světlá tma

Světlá tma

Anotace: Je to taková krátká povídka - možná spíš trochu bajka.

Jednoho chladného podzimního dne se v lese potkali starý mrzutý medvěd s vlkem. Vlk seděl na skalce a pozoroval dění kolem. Pod skalkou protékal potůček – čistý a krásný. Vítr zašuměl starou melodii moudrých stromů. Medvěd přisedl vedle vlka a zabručel na pozdrav. Vlk pouze pokýval hlavou a dál se zaobíral krajinou. Po dlouhé době mlčení se medvěd odvážil a zeptal se vlka: „Vlku, proč jsi se na mě ještě ani jednou nepodíval?“ Vlk pomalu otočil hlavu. Jeho oči hleděly do prázdna. „Nic, než tmu, bych nespatřil.“ Medvěd pochopil. Dlouho si spolu povídali. Bylo jim spolu tuze dobře.
Nad kopcem se začalo stmívat. Mladý měsíc vyskočil na oblohu v plné síle. „Dobrou.“ Zašeptal do ticha. Jeho jemné melodické zavytí se neslo údolím. Medvěd nechápal plno vět, co mu vlk za tu dobu pověděl. „Vlčku, je mi tě líto. Nechápu, jak s tím můžeš žít. Kdybych já neviděl, tak bych asi zemřel. Je tolik věcí, které rád vidím. Mé oči jsou mým srdcem.“ Zakončil svá slova. Vlk s odpovědí dlouho vyčkával. Potom jen řekl: „Co je důležité, je očím neviditelné. Já sice nevidím jídlo, které jím. Krajinu, kterou kráčím. Rodinu, která mě miluje. Já to dokáži vycítit a to je důležité. Tohle jsou oči našeho života.“ Medvěd na něho udiveně hleděl. V hlavě mu proudilo hodně otázek.
Na údolí dopadla tma. Vlk se zvedl k odchodu. Naposledy se podíval směrem k medvědovi a vydal se na dlouhou cestu domů.
Autor Chobotnička, 04.04.2008
Přečteno 493x
Tipy 1
Poslední tipující: Nikče
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No je to pěkn, ale vzhledem k jeho předchůdci jsem se musela strašně smát. Pěkně se to čte, ale prostě se nemůžu ubránit.

05.04.2008 14:33:00 | Luccissek

pěkná povídka^.^ hezky se čte - připadá mi jako vtržená z nějáké knížky. fakt hezky napsáno^.^

04.04.2008 23:19:00 | Iwush

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí