Vzpomínka na večer

Vzpomínka na večer

Anotace: ...

Nemůže zapomenout na chvíle, když šel s Jirkou pozdě večer domů prázdnou ulicí, kde končí domy a začíná kilometrový úsek bez domů, kde svítí jen světla na namrzajízí asfalt.
Věděli, že za nimi někdo jde, ale nepřikládali tomu žádnou váhu, dokud je skupina osmi osob nedostihla. Začali na ně pokřikovat, nadávat jim. Když ale Zdeněk s Jirkou neodpovídali, skupina se rozdělila do dvou a zatáhli každý jednoho na stranu ulice. Zdeněk se snažil pochopit co se děje, ptal se jich co to má znamenat. Ale nic neodpovídali, jen mu řekli ať se dívá.
Nikdy nezapomene na tu chvíli, kdy mu před očima zabili nejlepšího kamaráda. Stále vidí jak ho dva kluci dřží a další dva ze všech sil kopou, mlátí do něj jako do boxovacího pytle. Erik se snažil dostat ze sevření dalších čtyř. Cítí stále tu bezmocnost. Tak moc chtěl něco dělat, ale nemohl. Bylo mu špatně. Chtěl křičet, ale do pusi mu narvali nějaký hadr a přelepili izolepou. V hlasitém smíchu na něj křičeli, že to stejně nemá cenu, jen ať se dívá, že to stejné ho za chvíli také čeká. Nikdo z nich netušil, že to dojde tak daleko, že by mohli zabít. Přesto přestali kopat až ve chvíli, kdy se v dáli objevila světla auta.
Ví, že se této vzpomínky nikdy nezbaví, ví, že až do konce života se mu v mysli bude stále vracet scéna, kdy bezvládné tělo odhodili na kraj silnice. Viděl jak jeho hlava naráží o asfalt, vidí to při každé vzpomínce blíž a blíž. Měl štěstí, že to stejné neudělali i s ním.
Dále si toho moc nepamatuje. Celou dobu nezpouštěl Jirku z očí. Díval se na jeho zkrvavenou tvář, na jeho bezvládné tělo.
V pláči se svalil k zemi, kde se převracel z jednoho boku na druhý. Strhnul si pásku a vyplivl hadr. Po krátké chvíli začal zvracet.
Autor Dreamer.Z, 22.04.2008
Přečteno 325x
Tipy 6
Poslední tipující: AlexQa.x, Bíša, N.Ryba, Jan Simon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Působí to na mě hodně odtažitě. Jako by ten krátký text byl vnímaný z pozice toho, kdo tu děsivou situaci přežil, a teď se ji nějakým způsobem snaží vytěsnat, ale ono to nejde. Je to hodně stručné a odosobněné... Čímž samozřejmě nechci říct, že je to špatné, spíš naopak - v celé té záplavě slzavých dojáků tady na Literu je to hodně zajímavý úhel pohled, nebo spíš pojetí. Text prvoplánově neútočí na lidské emoce, což mu rozhodně neškodí.

30.04.2008 00:44:00 | Gina Rocca

Život se stále krutější a lidé bezohlednější...

22.04.2008 19:43:00 | Bíša

To je podle skutečnosti?
Něco podobnýho jsem zažil na velmi vlastní kůži, ale smrtí to nekončilo.

22.04.2008 14:08:00 | Jan Simon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí