Osudný omyl

Osudný omyl

Anotace: Historická - dle skutečné události

Za ocasem Hawkeru Hurricane Mk s kódovým označením NN-D sváděli piloti RAF boj s doprovodnými stíhačkami německých bombardérů na život a na smrt. Některé z heinekelů již pronikly nad střechy Londýna a otevřely své pumovnice. Na britskou metropoli se teď nemilosrdně valila druhá vlna dalších heinekelů doprovázená burácejícími motory „stodevítek“.

Seržant Bohumil Fürst pilot 310. československé stíhací perutě jim sedmého září 1940 letěl vstříc.

Willi Goetting, který za sebou neměl příliš mnoho letů se blížil se svou Bf 109E-7 k městu nad Temží. Proti sobě viděl, že se první vlna kamarádů s prázdnými pumovnicemi vrací zpět do Říše. Udělal prudkou otočku, aby je kryl při jejich návratu domů. Lehce pohnul knyplem, přátelsky jim zamával křídly a sedl si asi 50 metrů před ně.

Když seržant Fürst uviděl břicho „stodevítky“ a výsostné kříže německé stíhačky, ovládl ho velmi dobře známý pocit jasného cíle. Na chvíli mu němce v Messerschmittu přišlo líto. Pochopil, že si jeho Hurricana pilot Luftwaffe spletl s heinkelem.

Byl to však jen malý okamžik zaváhání, během chvíle byl zpět v realitě. Přes burácející zvukovou kulisu kapalinou chlazeného vidlicového dvanáctiválce Rolls-Royce Merlin o výkonu 757 kW (1030 k) pohánějící pevnou dřevěnou dvoulistou vrtuli Watts Z-38 (průměr 3,43 m) pohlédl na nepřítele a zamířil na něj přes klasická mířidla s kruhovým hledím a muškou osmi kulomety Colt-Browning ráže 7,7 mm. Měl plný zásobník - 300 nábojů na zbraň. Ubral nepatrně plyn aby dostal Messerschmitta před sebe na vzdálenost asi 250 metrů. Kulomety byly umístěny po čtyřech ve vnějších částech křídla a byly nastříleny na tuto vzdálenost, tam přesně se střetávaly dráhy střel.

Zmáčkl spoušť.

Willi Goetting měl pocit, jako by v jeho „bílé jedenáctce“ vybuchla puma. Nezaváhal ani vteřinu a vyskočil. Když se mu otevřel padák a snášel ho k zemi zahlédl v záblesku výbuchu dopad svého letadla.

Bohumil se naklonil na křídlo, uviděl pod sebou bílý hřib padáku, udělal otočku a ještě stačil zahlédnout, jak zbytky Messerschmittu dopadly poblíž říčky „Little Stour River“ nedaleko od Wickhambreuxu. Uvědomil si, že to bylo jeho zatím nejsnadnější vítězství.

Ještě než Willi Goetting dopadl na zem, pochopil, že to byl zatím jeho největší omyl.
Autor Rendy, 23.09.2004
Přečteno 1199x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je zajímavé kam až zajdeš s popisem technických detailů. Nevím zda jsou reálné, přesto jsou podány tak, že jim věřím. Pro laika jich je tam asi až moc.Odtud může pramenit lehce mistifikace čtenářova. Předpokládám, že jsi musel někde finesy neboli technické údaje vyčíst.

25.05.2006 19:15:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí