Slunko

Slunko

Anotace: Není to povídka

Stalo se to. Jen ne tam, kde člověk zjistil, že nože se nehodí jen na vyrábění píšťalek, ale docela dobře i na zabíjení a ochutnávání toho sladka z cizích žil. Bylo to docela jinde.

Poledne těžce nalehlo na krajinu. Zvuk kostelního zvonu se medově roztékal kruhy v obilí a každý klas zapulzoval v sobě jeho ozvěnou. Vzduch zhutněl hypnotizujícím bzučením. Javor u kostela, listy stále hrdě vystavené jehličkám paprsků, se změnil ve fata morgánu. Všechny barvy se slily do nazlátlé malátnosti.

Zpoza věže se ozvala píšťalka. Nejprve nejistý trylek, při němž každý střípek skutečnosti nasměroval tvář právě tím směrem. Poté melodie, která si svou neuchopitelností všechny tváře obtočila kolem štíhlých prstů. A poslední tón s milosrdnou rozhodností uťal stříbrnou dýkou všechny nitky, kterými slunce přišpendlilo zem k zemi, posbíral je a po troškách rozfoukal do duší těch, co stáli o trochu záře v očích.
Autor kokeš od pana krbce, 06.06.2008
Přečteno 334x
Tipy 10
Poslední tipující: Elko, Ledová víla, Karmínka, Rozárenka, maena, drsnosrstej kokršpaněl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Asi ztoho taky budu Fata morgána-hih no pěkné zajmavé.Upřímně musela jsem si to přečíst vícekrát a pokusit se vysledovat co tím basník chtěl vyjádřit a řici.Po dlouhé době jsem se zase zamyslela do hloubky.A ve finále?Musím smeknout já sama bych tohle nikdy nedala dohromady.Nelze napsat to se musí cítit.

20.11.2008 21:41:00 | mexx

tak důležité je že se to opravdu stalo:)) už se těším na tu naši "podmostovou seanci"

08.06.2008 22:08:00 | Rozárenka

Tak ne asi...moc se mi to líbilo...:-)

08.06.2008 01:36:00 | Arey

nevím, co je to za literární útvar, ale je to krásný

06.06.2008 23:09:00 | drsnosrstej kokršpaněl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí