Nejlepší báseň

Nejlepší báseň

Anotace: Vždy přijde někdo lepší než my. Možná je lepší si to uvědomit hned.

Jeden slavný básník se ráno probudil a zjisil, že je vše dokonalé. Slunce svítilo a kvetly třešně. Sedl si tedy na lavičku a napsal ten nejúžasnější sonet, jaký kdy stvořil. Potěšen svým dílem dostal chuť se podělit s ostatními a tak zarecitoval svou báseň na celou ulici.
Lidé byli pohnuti jeho slovy a jedné staré ženě se zaleskly oči.

Nazítří přinesl posel básníkovi dopis. Nedočkavě jej otevřel. Na papíře byla napsána báseň. Dokonalá, melodická, harmonická, plná neotřelých metafor a slovních obratů. Ta báseň byla mnohem lepší než jakákoli, co kdy básník napsal.
Dopis končil slovy: Váš sonet mě velmi inspiroval, vyjádřil jste své city tak dokonale, že se cosi v mém srdci pohnulo a já Vám napsala jako dík tuto báseň. Vím, že není nijak dobrá, ale já už jsem stará ženská a žádnou báseň jsem kromě téhle nenapsala. Doufám, že Vás neurazím.

Básník zbledl. Náhle jako by dostal horečku. Sedl za stůl a začal tvořit. Ale ať se snažil, jak chtěl, nepodařilo se mu k básni té staré paní ani přiblížit. Svět ztratil své barvy a třešně odkvetly.

Po mnoha letech básník své psaní vzdal, cítil se poražen, zahanben a umřel.
Autor Maro Deives, 08.09.2008
Přečteno 708x
Tipy 22
Poslední tipující: Helena Lovecká, PIPSQUEAK, Darwin, Fenceless, Kira Haulie, Pešulka, Lilly Lightová, Cristinne, Demedalex, derrry, ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

poučné pro ty, kteří stále ještě hledají SVOJI dokonalost .. ?

31.10.2010 00:50:00 | Helena Lovecká

Zajímavá, k zamyšlení, líbí...*:) Má maličkost by bez inspirace nenapsala, ani jedno své dílo...takže, ať žije inspirace...*=)

22.09.2010 12:31:00 | PIPSQUEAK

Bylo to dobré...dávám tip!

15.03.2009 13:06:00 | Lilly Lightová

máš zajímavé názory... Jen víc lidí jako jsi ty...

02.12.2008 20:06:00 | Cristinne

Chudák básník, kdyby si nesugeroval, že musí být nej nej nej s zároveň se neustále neutápěl tím, že není...

14.09.2008 16:23:00 | Demedalex

Pobavilo mě to. Po dlouhé době je tady něco, co jsem si přečetla s chutí.

09.09.2008 16:53:00 | derrry

jo znělo to divně. opraveno.

09.09.2008 11:49:00 | Maro Deives

:-D:-D:-D
...promiň, mě to pobavilo. bavilo mě to, je to čitvé a hravé. krátké a výstižné. pravdivé. absurdní. a moc pěkné...
ještě, že jsem nesoutěživá. ještě, že dělám jen to, co mě baví a jen proto, že mě to baví. ještě, že nechci být nejlepší.
ještě, že nesedím za stolem jen proto, že se neumím zaradovat z úspěchu druhých... ale chci být lepší.
šikovná to žena.
šikovný jsi ty.
(Jediné, co mi nesedělo je to ...až tuhle. buď bych dala až na tuhle nebo bych to něka jinak udělala nevím. nebo čárka? já pravidla neumím, jen je cítím. a jen většinou. i když, i toto je velmi dobré.)
...moc líbilo.:)

08.09.2008 23:54:00 | okousaná od světlušek

já taky.. miluji když lidi se mnou souhlasí :-)

08.09.2008 22:13:00 | Maro Deives

Také si to myslím...

08.09.2008 21:50:00 | Bíša

:)
a při tom by stačilo jen možná nesoutěžit
a z básně ženy se potěšit
...

08.09.2008 20:23:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí