Cela číslo 54

Cela číslo 54

Anotace: Meditoval tak už mnoho měsíců, vlastně od doby, co ho sem zavřeli. Ostatně, co jiného měl dělat, když v takové cele se nic dělat nesmí.

Pan Octan seděl nehnutě na kavalci v cele číslo padesát čtyři a meditoval. Meditoval tak už mnoho měsíců, vlastně od doby, co ho sem zavřeli. Ostatně, co jiného měl dělat, když v takové cele se nic dělat nesmí. Ze začátku, to pravda je tak zkoušel a vlastně se mu to ani nedařilo. Zavíral oči, soustředil se na jednotlivé body svého těla. Po šesti měsících se panu Octanovi podařilo soustředit již natolik, že začínal ovládat své tělo pouhými myšlenkami. To se mu zalíbilo a začal skládat svou maličkost do neuvěřitelných propletenců a setrvával v nich celé hodiny.
Po jedenácti měsících již relaxoval s hlavou mezi koleny, stoje na malíku levé ruky a pravé nohy. Po dvanácti hodinách ruce zaměnil a pokračoval. Tou dobou již na něj koukali dozorci špehýrkou a nechápavě kroutili hlavou.
Po patnácti měsících se panu Octanovi poprvé podařilo setrvat celé dvě hodiny na malíku jedné ruky a chvílemi se již ani nedotýkal podložky. Ovládal hmotu svého těla tak, že se uměl vlastně své hmoty zbavit.
Zpočátku osmnáctého měsíce se překulil z kavalce na palandě a spokojeně se uvelebil uprostřed cely, asi metr padesát nad zemí, zahlédl ve špehýrce oči některého z dozorců a otočil další stranu právě rozečtené knihy.
Vyděšený dozorce se s obličejem zkřiveným úžasem odvrátil od katru. Ten mukl létá! Již chtěl otevřít , aby panu Octanovi řádně vysvětlil, co je to vězeňský řád, ale pak si to rozmyslel. V řádu nikde není zmínka o zákazu létání, ale je to přece porušení fyzikálních zákonů. Nerozhodně stál na chodbě a usilovně přemýšlel, jak se v téhle situaci zachovat. Přeříkal si celý vězeňský řád, co mu paměť sahala a nevěděl. Zavolal tedy vychovatele, aby se poradil. Vychovatel se podíval špehýrkou katru a ustrnul. To, co viděl skrz drátěné sklo špehýrky mu vyrazilo dech. Otočil se na dozorce a nervózně se uchechtl. Uvnitř ležel pan Octan asi metr padesát nad zemí a četl si knihu. Společně otevřeli dveře celya oba se naráz nahrnuli dovnitř. Již se dozorce chystal pana Octana pokárat podle řádu, když mu vyschl hlas v krku. Pan Octan ležel na kavalci a četl si knihu. Oba uniformovaní pánové se na sebe nechápavě podívali a vychovatel cosi neartikulovaně zahuhlal. Z principu zahrozil pěstí a oba spěšně opustili celu.
Dozorce se ještě jednou, pro jistotu podíval do cely a vyvalil oči. Pan Octan nebyl v cele vůbec! Chvatně stiskl tlačítko tísňového signálu a vyhlásil poplach.Po chodbách se rozezněl dusot mužských nohou a za chvíli se chodba před celou padesát čtyři zaplnila ozbrojenými muži v černých uniformách. Velitel se podíval špehýrkou. Pan Octan ležel asi metr padesát nad zemí a četl si knihu. Strážci odjistili zbraně a vtrhli do cely.
Pan octan ležel na kavalci a četl si knihu. Vyhnali tedy pana Octana na chodbu a důkladně vše prohledali. Nenašli nic. Pro jistotu umístili pana Octana na samotku. Bez knihy. Když vše utichlo, dozorce ještě zkontroloval celu padesát čtyři. Pan Octan ležel asi metr padesát nad zemí a četl si knihu.
Autor Laa, 16.01.2009
Přečteno 240x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí