Dopis

Dopis

Anotace: Nevím přesně, do které kategorie bych to měla dát... Je to prostě soutěžní práce... Doufám, že se Vám všem bude líbit...

Sbírka: Pocity, Pocity...

Vážený a milý Williame Shakespeare,
jak to, že Tvá díla jsou stále na špičce popularity, stejně jako v dobách Tvého života? Jak to, že příběhy Tvých hrdinů fascinují generace již několik staletí?
Na tyto otázky se odpověď asi už nedozvím. Ale neboj, budu o tom přemýšlet.
Stejně jako mě napadají otázky ohledně Tvého díla, vrtá mi hlavou i Tvůj život. Ženil jsi se v osmnácti letech. Ženil jsi se z lásky? Pravděpodobně ano, když jsi svůj život spojil s o tolik starší Annou.
Tvůj život byl určitě hodně pestrý. Založil jsi divadlo Globe, divadlo, které dodnes stojí v Londýně. I já jsem ho viděla. Nestála jsem úplně nejblíže, ale i tak na mě dýchlo kouzlo. Kouzlo, které jsi vložil do všech svých her.
Byl jsi všestranný spisovatel, který se dnes vidí už málokdy. Jak je možné, že jsi dokázal „udělat“ vynikající tragédii, humornou komedii, fascinující historické hry, rozverné pohádky, milostné básně..? Čím dál víc mě napadá, že jsi byl prostě génius.
Když jsme se ve škole o Tobě učili, byla jsem nadšeným posluchačem. Ve třinácti letech jsem uměla i Tvůj životopis v angličtině. Ačkoli jsi žil v letech dávno minulých, patříš k mým nejoblíbenějším autorům.
Které z Tvých mnoha děl mě nadchlo nejvíce? Vzhledem k mému věku je Ti odpověď asi celkem jasná. Ano, je to Romeo a Julie.
Příběh milenců z Verony mě naprosto pohltil – stala jsem se novou postavou Tvého díla, brázdila jsem veronské uličky a sledovala vše, co se kolem mě dělo. Poslouchala jsem Romeovy verše Julii, byla jsem jediným a netušeným svědkem jejich tajné svatby. Odcházela jsem s Romeem do Mantovy a smutnila s Julií nad jeho odchodem. Souhlasila jsem s jejím činem, vyvléknout se ze sňatku s vévodou Paridem, marně se snažila zabránit Romeovi v koupi smrtelného jedu a stála nad mrtvými milenci ve studené hrobce.
Mým snem je prožít stejnou, ale méně tragickou lásku, jakou prožívali právě Romeo s Julií. Mám pocit, že jsem na dobré cestě svůj sen uskutečnit, tak mi prosím drž palce.
Jen díky Tobě jsem poznala, co je opravdová láska dvou lidí. Dokázal jsi mě vtáhnout do děje, dovolil mi jej prožívat spolu s hrdiny.
Stvořil jsi zázrak Williame a já před tebou smekám.
MM
Autor mikysek55, 22.02.2009
Přečteno 289x
Tipy 2
Poslední tipující: SharonCM
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí