V zajetí vzpomínek

V zajetí vzpomínek

Anotace: Snažila jsem se napsat něco smutného a dojemného... totálně sjem pohořela, má to blíž k parodii než k los-depresos story x) Varoju, je to jedna z mých prvních povídek, takže je to celkem sra*ka x)

Bylo brzy po ránu. Sluneční paprsky ještě ani neolízly šedý, odpadky pokrytý chodník. Ulice vypadaly prazdně a pustě. Na zem se snášela mlha a začínalo drobně mrholit. Byl listopad, venku bylo mrazivo a foukal silný, vlezlý vítr. I přesto všechno bylo před místní knihovnou vidět malou a drobnou postavu sedící na obrubníku. Byla to sotva patnáctiletá dívka v ténké jarní bundičce a klepala se zimou. Měla dlouhé, tmavě hnědě zvlněné vlasy a velké, upřímné čokoládové oči, orámované hustými černými řasami. Z těch tmavých uplakaných očí nekoukal smutek, zášť, strach či cokoliv jiného. Dalo se z nich vyčíst jediné: čiré a nefalšované zoufalství. Zoufalství tak hluboké, že se člověku chtělo jít a tu zmrzlou a ušpiněnou dívku obejmout a šeptat jí slova útěchy. Jenže jí žádná slova, byť sebekrásnější, nemohla pomoci. Někdy totiž nastane situace, kdy i ta nejrozkvetlejší a nejbarevnější louka je šedá, a i ta nejsladčí čokoláda chutná hořce. A přesně tak se ona cítila. právě se vrátila z pohřbu svých rodičů. velice je milovala, už proto, že to byly jediné osoby, které na tomhle světě měla. Jejich odchod ji zasáhl jako blesk z čistého nebe. Na ten den, kdy se to stalo, si pamatovala, jako by to bylo před několika vteřinami. Ještě teď měla před očima tu černou dodávku s tmavými skly, do které jejich béžová škodovka narazila. Po takovém nárazu nemělo to staré malé auto žádnou šanci. Vzduchem prolétly kusy plechu a dvě lidská těla, která dopadla o značný kus dál. A ona křičela. Křičela jejich jména. Volala je zpátky... Sanitka přijela okamžitě, ale jí to připadalo jako tisíce let. Lékařská pomoc byla vskutku rychlá, ale ne dost....

Teď, o týden později, tu seděla a v duchu si vyvolávala jejich tváře a šeptala do větru: mami, tati..., pořád dokola. V ruce žmoulala starý přívěšek ve tvaru písmene M, který jí maminka dala ke čtrnáctým narozeninám. Už se to nedalo vydržet. U srdce jí píchalo, jako by jí tam někdo vrazil dlouhou a ostrou kudlu a otáčel s ní zleva doprava a zase zpět. Měla pocit, jako by měla kolem krku omotaného hada a ten ji svíral a nevpouštěl do plic žádný kyslík. Udělala tři kroky a ocitla se uprostřed silnice. A dál si už nic nepamatovala, jenom dvě světla, která ji na chvíli oslepila. A dál už nic...

Nemohl ji vidět. Řidič černé dodávky dupnul okamžitě na brzdy. Nestihl to. Náraz odmrštil její tělo o dobrých pět metrů od auta. To je již třetí osoba kterou za tento týden na silnici zabil. Teď už mu ten řidičák určitě seberou...

21.11.1989
Autor Sasanka18, 23.04.2009
Přečteno 273x
Tipy 3
Poslední tipující: danaska, Carver
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Částečně máš pravdu...trocha parodie v tom je. Správně bych měla na konci plakat a litovat té dívenky, ale místo toho mi nezbylo nic jiného, než se pousmát.
P.S. vím že nikdo neni dokonalý, ale zkus mrknout na pár slovíček po stránce pravopisu... vím že to moc lidem nevadí, neber to taky jako výtku, ale je to lepší.

26.04.2009 11:16:00 | kukaska

Mě se to také líbí. A vůbec... přečetla jsem si všechno, co jsi napsala a musím říci, že na patnáct let je to vážně dobré. Takže moje rada zní: piš, piš a piš.

24.04.2009 11:29:00 | danaska

Mě se to líbilo.

23.04.2009 20:14:00 | Carver

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí